Epica Awards jürisine yapay zekayı dahil etti!
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği ve Dünyada gazeteciler tarafından değerlendirilen tek küresel yaratıcılık yarışması Epica Awards, 2024 jürisine katkı sağlaması için yapay zeka destekli yeni bir araç geliştirdi.
Bu gelişme, yapay zekanın geçen yılki yarışmada yaratıcılığı değerlendirme potansiyelinin araştırılmasının ardından geldi. 2023 yılında Yapay Zeka Jüri Deneyi (AIJE), metin açıklamalarına dayalı olarak kısa listeye giren başvuruları değerlendirmek için bir yapay zeka kullandı. Yarışma marjında gerçekleştirilen bu girişim, Epica Awards’un ve basın jürisinin yapay zeka ve onun yaratıcı çalışmaları değerlendirme becerisi hakkındaki tartışmalara katılmasını sağladı.
Geçtiğimiz yıl içinde geçirdiği hızlı gelişim sayesinde, araç artık video ve vaka çalışmaları da dahil olmak üzere çeşitli medyaları analiz ederek tüm kategorilerdeki başvuruları değerlendirebiliyor. Epica Awards Operasyon Direktörü ve AIJE yaratıcısı Nicolas Huvé şu yorumda bulundu:
“AIJE o kadar iyi bir hale geldi ki, ‘Oppenheimer anı’ olarak tanımlanabilecek bir duruma yol açtı. Katılımcılarımıza ve jüri üyelerimize duyduğumuz saygıdan dolayı, bu sezon onu sahne arkasında tutmanın ve jüri yerine bir destek aracı olarak kullanmanın daha sorumlu bir davranış olacağını düşündük.”
AIJE Advisor olarak yeniden adlandırılan araç, çevrimiçi jürinin mevcut yorum platformuna entegre edilecek ve jüri üyelerine yapay zekanın başvurular hakkında ne düşündüğünü okuma fırsatı verecek. Bu özellik tamamen isteğe bağlı ve varsayılan olarak gizli olacak, puan önermeden yalnızca içgörü sağlayacak.
Yapay zeka asistanın potansiyel faydaları arasında yorgunlukla mücadele, kategori uyumunu zorlama ve ana fikir yerine destek materyalini değerlendirme eğilimini azaltma yer alıyor. Huvé, “Yapay zeka ek bir avantajdır ve jürimizin uzmanlığının ve incelikli kararının yerini almak üzere tasarlanmamıştır” diye ekledi.
Epica Awards’un yapay zeka konusundaki temkinli yaklaşımı, yapay zekanın yaratıcı endüstrilerdeki rolüne ilişkin daha geniş çaplı tartışmaları da yansıtıyor. Huvé, “Yapay zeka sonunda yaratıcı çalışmaları nasıl değerlendireceğimizi yeniden tanımlayacak mı, yoksa insan hayal gücünün tüm derinliğini kavrayamayan tamamlayıcı bir araç olarak mı kalacak? AIJE 2.0’ın kullanımı bizi bu soruları düşünmeye davet ediyor” diyor.
Epica Ödülleri jürisi Adweek, Campaign ve dünya çapındaki benzer yayınlardan gazetecilerin yanı sıra otomotiv, moda ve tasarım gibi belirli kategorilerde oy kullanan uzman gazetecilerden oluşuyor.
Bu yıl jüriye katılmak isteyen gazeteciler [email protected] adresinden başvuruda bulunabiliyorlar.
Epica Ödülleri’ne 11 Ekim’e kadar başvurulabiliyor. Daha fazla bilgi almak için TIKLAYIN!