Epica Awards’un tüm kazananları belli oldu
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği uluslararası yaratıcılık festivali Epica Awards 2017 kazananları belli oldu. Türkiye’den beş kampanyanın ödül aldığı yarışmada ABD, 2 Grand Prix ve 10 Altın ile toplamda 63 ödül alarak en başarılı ülke oldu.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de aralarında bulunduğu jüri üyeleri bu sene altı Grand Prix ödülü belirledi. Bu sene ayrıca üç farklı dalda kurumsal ödül de sahiplerini buldu.
- Yılın Network’ü: McCann Worldgroup
- Yılın Reklam Ajansı: BBDO New York
- Yılın Prodüksiyon Şirketi: Great Guns oldu.
5 dalda Grand Prix verildi
- Design kategorisinde “Living Logo” ile KBS Canada
- Digital kategorisinde “Like My Addiction” ile BETC
- Film kategorisinde “Evan” ile BBDO New York ve “English for Beginners” ile Bardzo (Polonya)
- Press kategorisinde “Newspaper Stack – Trump” ile Scholz & Friends (Almanya)
- Outdoor kategorisinde “Fearless Girl” ile McCann New York büyük ödülün sahibi oldu.
Bu yıl 31.’si düzenlenen ödül töreninde konuşan Epica jüri başkanı Spencer Baim, “Bu yıl markalar dünyaya pozitif mesaj gönderme açısından çok etkili oldu. Kazananlar markaların iletisini, hikayesini ve tasarımını temsil etmekle beraber sorumluluklarını da yansıttı.” diye konuştu.
Digital kategorisinde Grand Prix ödülünün sahibi olan “Like My Addiction” kampanyası büyük ilgi gördü. Fransız reklam ajansı BETC tarafından hazırlanan kampanya alkolik bir Instagram influencer’ını öne çıkarıyor.
BETC Paris Executive Creative Officer’ı Stéphane Xiberras, “Digital Epica Grand Prix ödülü almak bizim için bir onur. Ayrıca kampanyamızın başarısının altında yatan en önemli sebebin siz basından arkadaşların yaptığı tanıtım haberleri olduğunu düşündüğümüzde anlamlı. Epica’da jüri üyesi olan arkadaşlarımızın yaptığı haberler küçük bir Instagram sayfasının küresel bir kampanyaya dönüşmesine ön ayak oldu. Daha önemlisi bağımlılığın tehlikelerinin dünyada duyulmasını sağladı” şeklinde konuştu.
Press kategorisinde Grand Prix’nin sahibi, Donald Trump’ın yüzünü gazete istifleriyle gösteren Scholz & Friends oldu. Alman Der Tagesspiegel’in tanıtımında kullanılan kampanya yaratıcılığıyla büyük alkış aldı.
Scholz & Friends Chief Creative Officer’ı Matthias Spaetgens, “Der Tagesspiegel için hazırladığımız bu kampanyanın, gazetecilerin verdiği bir yarışmada Grand Prix alması bizi çok mutlu etti” dedi.
Outdoor kategorisinde Grand Prix, tüm dünyada büyük ilgi gören “Fearless Girl” kampanyasıyla McCann New York’un oldu. Dünya Kadınlar Günü’nde erkek egemen Wall Street’in Boğa Heykeli’nin önüne dikilen korkusuz kız heykeli, çalışma hayatında kadının önemi konusunda farkındalık yaratmayı amaçladı.
McCann Worldgroup Global Creative Chairman’i Rob Reilly, “Korkusuz Kız hiç tahmin etmediğimiz bir biçimde doğal yoldan basında heyecan uyandırdı. Korkusuz Kız’ın neye karşı durduğunu ciddi bir biçimde ortaya koymamız gerekiyordu ve bunu başardığımız için çok memnunuz” diye konuştu.
Publicis ve WPP’nin durumu katılım sayısını etkiledi
Epica ödüllerine bu sene 71 ülkeden 3350 çalışma katıldı. Katılımcı sayısının geçtiğimiz senelerden daha düşük düzeyde kalması, Publicis’in “festival boykotu” ve WPP’den az ajansın katılmayı tercih etmesinden kaynaklanıyor. Bununla beraber, Çin Halk Cumhuriyeti ve Tayvan’dan katılımcı sayısı iki katına çıktı. Ayrıca bu sene Pakistan ve Kenya da ilk defa Epica’da yarıştı.
Ödüllerin tümüne buradan erişebilirsiniz.