Temmuz ayının erişim şampiyonu hangi markalar oldu?
Gemius, Temmuz ayının Dijital GRP Şampiyonları’nı açıkladı. Verilere dijital reklamların yaz rehavetinde olduğu yansıyor. Artan iletişimleriyle birlikte Amazon pazaryerleri arasında öne çıkarken, YouTube’un zirvesine Facebook yerleşiyor. Abone sayısıyla Netflix’in rekorunu kıran Disney Plus, Instagram merkezli kampanyalarıyla da göz dolduruyor. Gelin Temmuz ayının erişim şampiyonu olan markalara daha yakından bakalım…
Dijital reklamlar yaz rehavetinde
Reklamcılar gibi reklamlar da tatile çıktı. Tatil sezonunun başlamasıyla beraber önceki aylara kıyasla GRP’lerde düşüş yaşanırken, bu düşüşte tatil sezonunun yanı sıra e-ticaret düzenlemesinin meclisten geçmesinin de payı olduğu tahmin ediliyor.
Temmuz ayında ipi göğüsleyen isim 2280 GRP ile Yemeksepeti olurken 1973 GRP ile Trendyol onu takip eden isim olarak kayıtlara geçti.
Haziran ayına damga vuran Disney Plus’ın Temmuz ayında da öne çıktığı dikkat çekiyor. 14 Haziran’da Türkiye’de yayın hayatına başlayan ve yerel yapımlarıyla da oldukça konuşulan Netflix’le kıran kırana mücadele sürdüren şirket, 1715 GRP’ye ulaşarak ilk 3’te yerini aldı.
Amazon iletişimini artırdı
Alışveriş deneyimi konusunda globalde yakaladığı başarıyı Türkiye’ye taşımak için kolları sıvayan Amazon, Prime Festivali kapsamında 18 – 25 Temmuz tarihleri arasında indirimleriyle dikkatleri üzerine çekerken, kampanyasını duyurmak adına iletişim çalışmalarını artırdı. E-ticaret devi yoğunlaştırılmış reklam çalışmalarıyla Temmuz ayında 1269 GRP’ye ulaştı.
Amazon’un ardından gelen ve 1151 GRP’ye ulaşan Kwai de Temmuz ayının GRP şampiyonu markaları listesinde yerini aldı.
YouTube’un zirvesinde Facebook var
Markalar, potansiyel müşterilerine ulaşmak için gözünü yine en popüler kanallarına dikti. YouTube, Instagram ve Facebook üzerinden iletişimlerini sürdüren şirketler, reklam için rekabetlerini bir kenara bıraktılar. Böylelikle Facebook YouTube’un GRP şampiyonu markalar listesine girdi.
YouTube’un GRP şampiyonları arasına girmekle kalmayıp listede başı çeken Facebook’u (981 GRP), Instagram 882 GRP ile takip etti.
Listeye üçüncü sıradan giren Trendyol’un (834 GRP) yanı sıra, Kwai (775 GRP) ve Disney Plus (679 GRP) da öne çıkan isimler oldu.
Disney Plus Instagram ve Facebook’ta liste başında…
Instagram’ın dijital GRP şampiyonlarına gelince… Disney Plus, Haziran ayında olduğu gibi Instagram odaklı iletişimler gerçekleştirdi ve 630 GRP ile birincilik elde etti. Trendyol 344 GRP ile Instagram’ı izlerken, Spotify 302, Getir 291, Amazon ise 273 GRP ile listede öne çıkan markalar oldu.
Kullanıcılara ulaşmak için Facebook’u tercih eden markalar, Temmuz ayında da yoğun bir efor harcadı.
Instagram’ı yoğun olarak kullanan Disney Plus’ın Facebook’ta da 317 GRP ile ilk sırada yer aldığı verilere yansıdı. Disney Plus’ı 314 GRP ile Trendyol, 312 GRP ile Kwai, 243 GRP ile Amazon, 187 GRP ile de Hepsiburada izledi. Hepsiburada’nın Temmuz ayında sadece Facebook özelinde GRP bazında öne çıkması da öne çıkan detaylar arasındaydı.
Video kreatiflere göre Temmuz ayının şampiyonları
Gemius, Temmuz ayında video kreatiflere göre GRP bazında rakiplerini geride bırakan markaları da açıkladı. Verilere göre YouTube, Facebook ve Instagram’da öne çıkan isim 116 GRP ile Trendyol…
Instagram özelinde baktığımızda Coca Cola 39.5 GRP’ye ulaşarak ön sıralarda yerini alırken, YouTube’a 116 GRP ile Trendyol’un, Facebook’a ise 31 GRP ile Algida’nın video kreatifleriyle damga vurduğunu görüyoruz.