Sosyal medyanın etkileşim şampiyonu markaları belli oldu!
Markaların sosyal medya performanslarını tamamen istatistiksel parametrelere dayalı verilerle ölçümleyen SocialBrands, 1-31 Ekim döneminde sosyal medyayı en başarılı şekilde kullanan markaları açıkladı! SocialBrands Kasım raporunda geçtiğimiz ay 3. sırada gördüğümüz Disney+ ilk 10 içerisinde yer alamazken, Netflix ve Baykar sıralamadaki yerini koruyor. Markaların Cumhuriyet’in ilanını kutladıkları 29 Ekim iletişim çalışmaları ise toplamda ulaştıkları 3 milyonun üzerindeki etkileşimle dikkat çekiyor…
Ayın en başarılı markaları; Netflix, Baykar ve English Home
Sosyal medya iletişimindeki başarısını istikrarla sürdüren Netflix, SocialBrands Kasım Ayı Top100 Listesi’nin en başarılı markası olarak zirvedeki yerini korurken; savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çeken Baykar, listenin ikinci sırasında yer aldı. İlk üçteki diğer marka ise ürünlerine dair tanıtıcı paylaşımları ve takipçileri için düzenlediği kampanyalarla öne çıkan English Home oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın ilk 10 markası
SocialBrands Kasım ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Cumhuriyet Bayramı sosyal medyada da büyük bir coşkuyla kutlandı
Cumhuriyetin ilan edilişinin 99. yılı markalar tarafından sosyal medyada coşkuyla kutlandı.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 16 bin içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Sabancı Holding, geçtiğimiz yıl başlattığı Cumhuriyet Seferberliği sosyal sorumluluk hareketini bu yıl da sürdürmeye devam ederken proje detaylarına yer verdiği ve #YorulmazOlmak mesajıyla yayınladığı reklam filmiyle sosyal medyada yoğun beğeni aldı.
Türkiye İş Bankası yurdun eşsiz güzelliklerine yer verdiği görüntülerden oluşan reklam filmini “Bizi biz yapan seni, çok seviyoruz Cumhuriyet” mesajıyla yayınlayarak öne çıktı.
Turkcell, Cumhuriyetin ilk çocuklarını teknoloji sayesinde VR gözlüklerle Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına dahil ettiği reklam filmiyle ilgi gördü.
Ayrıca Halkbank, İGA İstanbul Airport ve Arçelik tarafından 29 Ekim’e özel hazırlanan içerikler de elde ettikleri yüksek etkileşimlerle öne çıkan içerikler arasında yer aldı.
Araştırmanın Metodolojisi
Sosyal medya takip platformu BoomSonar tarafından sunulan SocialBrands Top100 Listesi, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 51 bin 238 hesaptan paylaşılan 1 milyon 810 bin ileti ve 1 milyar 372 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından tek tek incelenmesi sonucu hazırlanıyor.