EURO 2020’de futbolcu-sponsor krizi büyürken UEFA sessizliğini bozdu!
Euro 2020 futbolseverler için tüm heyecanı ve keyfiyle devam ederken, organizasyonun sponsorlarının benzer bir keyif içerisinde olduğunu söylemek pek de mümkün değil. Her şey dünyaca ünlü futbol yıldızı Cristiano Ronaldo’nun basın toplantısında Coca-Cola şişelerini önünden kaldırıp “su için” demesiyle başladı. Ronaldo’nun bu tepkisinin markaya 4 milyar dolar değer kaybettirdiği bilgisi yansıdı basına. Euro 2020’deki futbolcu-sponsor krizi yalnızca Ronaldo ile de sınırlı kalmadı. Önce Fransız futbolcu Pogba’nın Heineken şişesini masanın altına koyması ardından İtalyan Locatelli’nin yine Coca-Cola şişelerini kenara çekmesi krizin daha da büyümesine sebep oldu… Konuyla ilgili UEFA’dan da ilk açıklama geldi…
Tüm dünyanın yakından takip ettiği büyük spor organizasyonu elbette markaların geniş kitlelere ulaşması için de ideal bir platform. Ancak bu defa markalar aradıklarını pek de bulmuşa benzemiyor. Futbolcuların yaklaşımları EURO 2020’yi bir kriz arenasına çevirdi desek yeridir. Karar mekanizması olan UEFA ise yakın zamana dek koruduğu sessizliğini nihayet bozdu.
UEFA’nın EURO 2020 Turnuva Direktörü olan Martin Kallen, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada; UEFA’nın markalarla söz konusu ortaklıklarının turnuvanın gerçekleştirilebilmesini ve yine söz konusu ortaklıkların Avrupa genelinde gençler ve kadınlar da dahil olmak üzere futbolun gelişiminin ayrılmaz bir parçası olduğunu aktardı.
Kallen, Pogba’nınki gibi dini nedenlerle yapılan protestoları anladığını ifade ederken; yine de takımların belirli düzenlemeler altında imzaları olduğu ve disiplin cezaları alabileceklerini hatırlattı. “Katılımcı federasyonlar tarafından imzalanmış yönetmeliklerimiz var” diyen Kallen, UEFA’nın doğrudan oyunculara ceza kesmek gibi bir uygulaması olmadığını, cezaların yerel federasyonlar aracılığıyla ve yerel federasyonların takdiriyle verilebileceğini belirtti.
“Ronaldo’nun tepkisi Coca Cola’ya 4 milyar dolar değer kaybettirdi!” haberimizi okumak için TIKLAYIN!