Evde kapanınca tüketici huy değiştirdi!
Araştırmalar, mal ve hizmet üretenlere olduğu gibi bunları tüketicileriyle buluşturanlara da an zamanlı veriler sunmanın ötesinde, geleceğe ilişkin öngörüler oluşturmasına da destek veriyor. 365 Derece Dijital Ajans’ın Akademik Danışma Kurulunda yer alan Prof Dr. Beril Durmuş ve Dr. Hüseyin Ekizler’in önderliğinde yürütülen “Covid 19 Döneminde Tüketici Davranışlarının Değişimi” araştırması profesyonel akıllar için yine pek çok fırsatı barındırıyor.
Marketing Türkiye Eylül sayısında çok kapsamlı bir biçimde aktarılan “Covid 19 Döneminde Tüketici Davranışlarının Değişimi” araştırmasından çarpıcı birkaç veriyi paylaşıyoruz:
- Evde kaldık ama evdeyken en çok neler yaptık? Global Web Index 2020 verilerine göre hem bizde hem dünyada her mecradan medya tüketimimiz katlanarak artmış. Türkiye sosyal medya kullanımında ilk sırada (yüzde 74), sonrası dünyanın her yerinden karmakarışık. Hangi dijital mecra ne kadar ve nasıl tüketildi?
- Kadınlar telefonlarına gömüldü (yüzde 92), erkeler oyuna (yüzde 81)…
- Türkiye Ekonomisi için 10 kişiden 9’u olumsuz izlenimler içinde.
- Salgın uzun sürecek düşüncesi içimizi epey daraltmış (yüzde 72). Bu oran dünyada daha düşük (yüzde 68). Bir yılda biter diyenler de kritik bir rakama ulaşmış durumda (yüzde 40).
- Peki, markalardan ne bekliyorlar? “Kendi işinizi bırakın, temel ihtiyaç maddelerine dönün” diyenler ise hiç de az değil (yüzde 57). “Marketler sağlık kontrolü yapsın” diyenler de var (yüzde 33).
- Beklentilerin sayısı, elbette hem çok hem de sürece ilişkin format değiştiriyor.
“Covid 19 Döneminde Tüketici Davranışlarının Değişimi” araştırmasının tamamı ve verilerin yorumları, Marketing Türkiye Eylül sayısında.