Yılın fark yaratan pazarlama stratejileri…
Kuşkusuz Türkiye, pazarlama profesyonellerini her yeni yılda bambaşka bir sınavdan geçiriyor. Çoğu ülkede birkaç yılda ancak yaşanan gelişmeler, krizler, dalgalanmalar Türkiye’de birkaç ayda gerçekleşiyor, pazarlamacılar ise bu yoğun gündem arasından markalarını büyüterek çıkarmak için geceli gündüzlü çalışıyor… Bu perspektifle bakıldığında ülke şartlarında olağan ama yine de realitede hayli zor bir yılı geride bırakıyoruz. Coğrafyanın koşullarına alışmış markalar ve maharetli pazarlama liderleri elbette bu zorlu yılda da fark yaratmayı başardılar… Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistlerine önce yılın fark yaratan markalarını sorduk ardından da o markalardan güçlü stratejilerinin ardındaki içgörüleri ve başarılarının sırlarını dinledik…
PAZARLAMA UZMANLARI:
“2023’ün En Başarılı Pazarlama Stratejileri” listesinde yer alan proje ve markaları Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları ve stratejistler seçti. İşte o isimler:
Migros:
2023 süresince online satış ve dijital iletişimde oldukça etkileyici işler yapan Migros’un fark yaratan stratejilerinden biri de Migros Yemek uygulamasını Türkiye’nin 81 ilinde aktif hale getirmesi oldu. Migros One çatısı altında 2022 yılında hayata geçirilen “Migros Yemek”, henüz bir yaşına girmeden hizmetlerini Türkiye’nin 81 iline yaygınlaştırdı. Uygulama Türkiye’nin dört bir yanındaki kullanıcıları kullanım kolaylığı, yüksek hizmet kalitesi ve müşteri odaklı bakış açısıyla buluşturuyor.
Migros her yerde
✓ Pazarlama çemberimizde yer alan Migros’un temel yapı taşları olan fiyat-kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirlik başlıklarında düzenli olarak çok kapsamlı analizler yapıyor, stratejilerimizi belirliyoruz.
✓ Pazarlama stratejimiz, Migros’tan alışveriş yapan ailelerin sağlığını ve sosyal yaşamlarını desteklemek, hayatlarına hız, kolaylık ve değer katmak, kalite standartlarımızdan taviz vermeden müşterilerimizin aile bütçelerine katkı sağlamak üzerine kurulu.
✓ Değişen tüketici ihtiyaçları ve taleplerine yönelik olarak ödemeden veri analizine, yapay zekadan perakende finans sistemlerine kadar pek çok alanda tasarladığımız çözümleri hızlıca gündemimize alıyoruz.
✓ İçimizden doğan şirketlerle perakendeye yepyeni iş kolları kazandırıyoruz. Çoklu formatımızla, müşterimizin ihtiyaç duyduğu her alanda, denizde, evde veya ofiste oldukları her yerde yanlarındayız.
Petrol Ofisi:
Kadın sporcular ve başarıları kuşkusuz 2023’e damga vuranlar arasında yer alıyor… Yıl boyunca başarılı iletişim çalışmalarına imza atan Petrol Ofisi’nin fark yarattığı stratejilerin başında ise Kadın Futbol Süper Ligi’ne destek vermesi geliyor. Marka, iki yıldır desteklediği Fenerbahçe ve Galatasaray kadın futbol takımlarının başarılarına ortak olurken, toplumsal cinsiyet eşitliği anlamında da görünür bir fayda yaratıyor.
Değerli bir anı…
✓ Sektörde farklılaşmamızın önünü açan stratejilerimizin temelinde odağımıza tüketici beklentilerini alarak ürün ve hizmet tasarımı yapmamız ve bu süreçte tüketicilerimize ulaşmamızda çok önemli rolleri olan iş ortaklarımızın yani bayilerimizin, kurumsal müşterilerimizin, distribütörlerimizin ve alt satış kanallarımızın tüm yeniliklerimizi sahiplenmesini sağlayacak bütünleşik bakış açısı ile hareket etmemiz yatıyor.
✓ “Bugünden Yarına Hazır” iletişim kampanyamız çerçevesinde markamızın mesajlarını dinamik, samimi ve “bizden” bir dil ile aktarıyoruz. Kapsayıcılığımızı, çalışkanlığımızı, çözüm odaklılığımızı ön plana çıkartan sıcak ve samimi bir marka dili gözetiyoruz. Müşterilerimizin duygu ve düşüncelerine değerli bir anıyla dokunarak zihinlerdeki Petrol Ofisi markasını kendileriyle özdeşleştirebilmelerine önem veriyoruz.
✓ Tüm deneyim tasarımlarımızın arkasında müşterilerimizden aldığımız veri ve bilgiye dayalı içgörüler bulunuyor. Bunun için dijital teknolojileri kaldıraç olarak kullanıyoruz.
TikTok:
Her geçen gün hem dünyada hem de ülkemizde popülaritesini arttıran TikTok, 2023’te “TikTok Faydası Çok” reklam kampanyasıyla fark yarattı! Platformun sadece eğlence amaçlı değil; aynı zamanda sanattan spora, kültürden seyahate, teknolojiden ebeveynlik ipuçlarına kadar binlerce konuda sayısız faydalı içeriğe sahip olduğunun altını çizen reklam filmleri; faydalı ve zengin içerikleriyle kullanıcıları için bilgi, beceri ve ilham kaynağı olacak bir platform olduğu mesajını verdi.
TikTok yeniden keşfedildi!
✓ TikTok, kısa sürede küresel bir eğlence ve yaratıcılık platformuna dönüştü. Dünya genelinde bir milyardan fazla kullanıcı, günlük kısa videolar üretip izliyor. Ancak, Türkiye’de TikTok’un potansiyeli uzun süre tam olarak keşfedilemedi. TikTok’u sadece eğlence değil, aynı zamanda öğretici ve faydalı içeriklerle dolu bir mecra olarak tanıtmak amacıyla “TikTok Faydası Çok” kampanyasını başlattık.
✓ Kampanya, Türkiye’nin sevilen isimlerinden Sertab Erener’le yapılan iş birliği ile geniş kitlelere ulaştı. Gerçek hikayeler ve deneyimler paylaşılırken, TikTok’un sadece eğlence platformu olmadığı, aynı zamanda öğrenme ve faydalı içeriklerin de bulunduğu vurgulandı.
✓ Kampanya, TikTok’un Türkiye’deki kullanıcı tabanını genişletti. Lansman kampanyasıyla birlikte günlük aktif kullanıcı sayısı yüzde 6,97 oranında arttı. Bu, TikTok’un Türkiye’de daha fazla tanındığını ve benimsendiğini gösteriyor.
✓ Ayrıca, kampanya sonucunda yapılan ölçümler, kullanıcıların TikTok’u sadece eğlence amaçlı görmeyip aynı zamanda öğrenme ve faydalı içerikler için de bir kaynak olarak algılamaya başladıklarını ortaya koydu. Faydalı marka algısı yüzde 5.1 puan artarken, anlamlı marka algısı da yuzde 2.6 puan arttı ve TikTok’un global ölçekte en başarılı sonuçlara ulaşan kampanyalarından biri oldu.
Yumoş:
Sokakları basan ikonik Yumoş ayılarıyla eğlenceli bir iletişim stratejisi benimseyerek dikkatleri üzerine çeken Yumoş, 2023 yılında geliştirdiği inovatif sprey ürününü keyifli bir kelime oyunuyla duyurarak fark yaratmayı başardı. Reklam filminde evde sıkılırken Yumoş Sprey’in kokusu ile mutlu olan Yumoş ayıcıklarının hikayesi ‘’Yumoş Sıkılıyor’’ söylemiyle izleyicilerden büyük beğeni topladı.
Renkli ve eğlenceli marka kimliğimizle her yaştan insana ulaşıyoruz
✓ Yumoş yaklaşık 40 yıldır Türkiye’de. İlk zamanlar, yumuşatıcı ürünleriyle sınırlı bir Yumoş vardı. Zamanla değişen tüketici ihtiyaçlarıyla birlikte kategoriye farklı ve yenilikçi bir perspektif getirmek istedik. Giysi bakımı gibi kapsamlı bir alanı sahiplenerek insanların bu alandaki ihtiyaçlarına yanıt vermeye, bunu yaparken de farklı, özgün ve yenilikçi olmaya özen gösterdik. Renk korumada daha iyisi olmayan Yumoş Deterjan ve Yumoş Extra yumuşatıcı serisinin yanı sıra; Yumoş Jetfresh giysi spreyiyle Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik ve 15 dakikada kırışıklıkları gideren yenilikçi bir çözümü tüketicilerimizle buluşturduk. Bunun yanı sıra Yumoş Sprey ile temizlenmesi zor ev eşyalarının da bakımını üstlendik ve sevilen Yumoş kokuları ile evleri Yumoşladık. Özetle, ilklerin ve yeniliklerin markası olmayı sürdürüyoruz.
✓ Araştırmalarımız, giysilerin ömrünü uzatmanın ve bakım sağlamanın önemli olduğunu gösteriyordu. Biz de bu içgörüyle yumuşatıcı, giysi bakım deterjanı gibi geniş bir ürün portföyüyle insanların karşısına çıktık. Tüketiciler arasında yeri genişleyen Z kuşağı da değişimimizde etkili oldu. Z’ler çocukluğundan tanıdığı Yumoş ayısına yeni bir tavır katarak Yumoş’un tüketicilerimize bugün de dokunabilmesini amaçladık.
D’S damat:
D’S damat; kırışmayan, özel çantasında taşınabilen yeni takım elbisesi Sihirli Takım’ı, İlker Ayrık’ın rol aldığı reklam filmiyle tanıtarak bu yılın fark yaratanları arasında yer almayı başardı. Marka, inovatif ürünü kırışmayan takım elbisesini “Katla, rulo yap, çantaya at!” sloganıyla zihinlere kazınmayı başardı.
“Değer sana”
✓ D’S damat, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme kavramlarını odak noktasına alan; sorumlu üretim, tüketim ve iklim eylemi konularında çok önemli ve kararlı taahhütler veren global bir moda markası. Bu yaklaşımlarımız ekseninde stratejilerimizi belirlerken hedef kitlemizin hem zihninde hem de kalbinde yer almayı önemsiyoruz.
✓ D’S damat markamızın koleksiyonlarında da “Değer Sana” mottomuz ışığında konfor ve kaliteden ödün vermeden zamansız şıklık ve doğru yatırım denklemini buluşturuyoruz. Kişiye özel keyifli alışveriş deneyimleri için de müşterilerimize dijitalden konvansiyonel araçlara kadar çoklu kanallarla ulaşmayı sürdürüyoruz.
✓ Felsefemiz, değer yaratmak… Hem müşterilerimiz hem de tüm dünya için “değer yaratma” vizyonu ile hareket ediyoruz.
✓ Bu vizyonun aynı zamanda hedef kitlemiz başta olmak üzere dünya genelinde bireyler ve toplumlar nezdindeki öneminin ve etkisinin farkındayız. Bugün ve gelecekte de geniş ürün yelpazesi eşliğinde yerel kültürleri ve tercihleri dikkate alarak D’S damat markamıza duyulan güveni pekiştirmeye ve fark yaratmaya devam edeceğiz.