Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu
Emojiler artık günlük hayatımızın ayrılmaz birer parçası. Mesajlaşırken uzun cümleler yerine tek bir emoji ile kendimizi ifade ederken, emojiler kimi zaman mesajlardaki mimiklerimiz kimi zamansa sosyal medyada kırmızı kalplerle bir sevgi ifade biçimi olabiliyor… Tüm dünyada ise 17 Temmuz Dünya Emoji Günü olarak anılıyor. Buna istinaden Facebook bugüne özel olarak Türkiye’deki kullanıcılar tarafından en çok kullanılan emojilerden ülkelerin favori yiyecek-içecek emojilerine dek öne çıkan verileri paylaştı…
Türkiye’deki kullanıcıların favori emojileri
Dünya genelinde son üç ayda oluşturulan gönderilere bakıldığında kadınların erkeklerden daha fazla emojili gönderi paylaştığı gözlenirken, Türkiye genelinde en çok kullanılanlar mutluluk gözyaşı, kırmızı kalp, katlanmış eller ve ukala kendini beğenmiş emoji oldu.
Kullanımda kadın-erkek ayrımına gidecek olursak; kadınların ilk 5’inde öpücük gönderen yüz, kırmızı kalp, mutluluk gözyaşları, kollarını kavuşturan insan ve kalpli gülen yüz varken erkeklerin ilk 5’inde mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş gülen yüz, kahkahaya boğulan emoji, kırmızı kalp ve gözlerle gülen emoji var.
Jenerasyonların tercihleri belli!
Z jenerasyonunun klavyesinde en çok rağbet gören emoji mutluluk gözyaşları döken figür olurken, bunu kırmızı kalp ve kahkahaya boğulan emoji takip ediyor. Y jenerasyonunun favorisi ise mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş yüz ve aynı Z jenerasyonunda olduğu gibi kahkahaya boğulan emoji. X jenerasyonu ile bu diğer iki jenerasyonda ortak emoji kullanımı olmadığı görülüyor: katlanmış eller öne çıkarken, bunu öpücük atan yüz ve gül emojileri takip ediyor.
Türkiye kahveden şaşmıyor!
Facebook’un paylaştığı veriler arasında dünyadaki popüler yemek ve içecek emojileri de yer alıyor. Verilere göre Arjantin’in favorisi pizza olurken Meksika’da hamburger daha çok tercih ediliyor. Son dönemlerde Türkiye’nin yükselen kahve sevgisi ise gözden kaçabilecek gibi değil. Belli ki bu durum dijital dilimize de yansımış ve toplumun en çok kullandığı yemek-içecek emojisi “kahve” olarak verilere yansımış…
“Dijitalde beden dilini iyi kullanmanın ipuçları” haberimizi okumak için tıklayın