Film izlemek dünya görüşünü nasıl değiştiriyor?
Pandemi kısıtlamalarının tamamen ortadan kalkmasıyla birlikte diğer pek çok şeyle birlikte sinemaya olan ilgi de arttı. Peki ama filmler insanlar için tam olarak ne ifade ediyor? Hangi noktalarda ilham veriyorlar? Film izleme isteğinin ardında yatan motivasyonlar neler? Sinemaya gitmek mi yoksa bir eşyaya sahip olmak mı insanlar için daha kıymetli? İşte tüm bu soruların yanıtları Mastercard’ın Birleşik Krallık’ta gerçekleştirdiği araştırmada…
Cannes Film Festivali’nin resmi ortağı Mastercard tarafından yapılan bir araştırma, beş kişiden ikisinin (yüzde 42) dünyaya karşı bakış açılarını filmlerin değiştirdiğini ortaya koyuyor. Araştırmanın dikkat çeken bulgularına göre, Birleşik Krallık’ta neredeyse her beş kişiden dördü (yüzde 77), filmlerin kültürel meseleler hakkındaki görüşlerini değiştirdiğini ve iklim değişikliği de dahil olmak üzere (yüzde 41) toplumsal eşitliği (yüzde 39) ve kadın hakları (yüzde 22) gibi önemli konulardaki görüşlerini etkilediğini söylüyor. Bu da sinematik sesin gücünü gözler önüne seriyor.
Öte yandan katılımcıların beşte dördü (yüzde 88), sadece eğlence için film izlerken, yüzde 41’i dünya hakkında daha fazla bilgi edinmek için film izlediklerini ve ilham almak (yüzde 34), yaşamdan ders almak (yüzde 30), dünya meselelerinden ve trendlerden haberdar olmak gibi nedenlerle film izlediklerini belirtiyor.
Filmler toplumsal meselelere yönelik farkındalığı artırıyor
Bu kapsamda katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) daha önce farkında olmadıkları bir toplumsal meseleyi filmin gücü sayesinde öğrendiğini belirtirken dörtte biri (yüzde 26) konuyla ilgili bir film izledikten sonra sosyal bir amacı desteklediklerini açıkladı. Ayrıca katılımcıların yüzde 45’i konu önemli mesajları etkili bir şekilde iletmek olduğunda filmlerin kitaplardan daha etkili olduğunu kaydediyor.
Öne çıkan diğer veriler ise şöyle;
- Pandemi sonrası, Birleşik Krallık’taki bir kişi ekran başında yıllık ortalama 186 saatten fazla vakit harcıyor.
- Avrupa’da her beş kişiden ikisi (yüzde 39) artık sinemaya pandemi öncesinden daha fazla ilgi duyduklarını söylüyor.
- Yüzde 61’lik bir kitle sinemaya gitmek gibi deneyimlere maddi eşyalardan daha fazla değer verdiğini belirtiyor.