FLO GROUP ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınladı
FLO GROUP, sektör paydaşları için rehber niteliğindeki ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınladı. Sürdürülebilirlik yaklaşımını bir kurum kültürü haline getirmeyi önceliklendiren şirket, 2022 yılında başlayan ve devam eden sürdürülebilirlik çalışmalarıyla ilgili olarak, sektördeki öncü konumuna yakışan bir sürdürülebilirlik stratejisi geliştirdi.
Ayakkabı sektörünün dönüşüm yolculuğuna yön verme vizyonuyla 3 kıtada 25 ülkede faaliyet gösteren FLO GROUP, GRI Standartları’na uyumlu olarak hazırladıkları ilk sürdürülebilirlik raporunu yayınladı. Şirket ekonomik, sosyal ve çevresel etkisini ve yönetim stratejisini bu raporda “Dünya için FLO GROUP”, “Herkes için FLO GROUP” ve “Dönüşüm için FLO GROUP” başlıkları altında anlattı.
Herkesin ayakkabıcısı olmanın sorumluluğunu üstlenerek, attıkları her adımda çevreye, topluma ve paydaşlarına değer katmayı hedeflediklerini ifade eden FLO GROUP CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Kopyalanamaz bir iş modeli olarak tarif ettiğimiz; çok kanallı, çok markalı 360 derece entegre perakendecilik yaklaşımımız, ürün uzmanlığımızla bir araya gelerek sürdürülebilir büyüme performansımızın anahtarını oluşturuyor. FLO GROUP olarak attığımız her adımı çalışma arkadaşlarımız, tedarikçilerimiz ve tüm paydaşlarımız kısacası uçtan uca tüm ekosistemimizi daha ileriye götürmek için atıyoruz. Her adımımızda “merkezimiz insan” değerimizden yola çıkarak çalışma arkadaşlarımızın refahı, esenliği, kişisel ve mesleki gelişimini destekliyoruz. Ayakkabının yolculuğunu A’dan Z’ye sahiplenen bir şirket olarak doğrudan 15 bin, dolaylı olarak 70 bin kişilik bir istihdama olanak sağlarken kayıtlı müşteri rakamımızı 28 milyona çıkarttık. Tüm kanallarımızda yaklaşık 700 milyonluk bir trafiği yönetiyoruz. Gençlerin ve kadınların istihdama eşitlikle katılarak kariyer yolculuklarında ilerlemeleri için sektörümüzde öncü adımlar atıyoruz. Ülkemize kazandırdığımız global marka portföyümüz ile tedarik ekosistemimiz ve iş ortaklarımızın hacmini geliştirirken, ülkemizin markalı ihracat kapasitesini artırarak hep birlikte büyüyoruz. Milyonlarca müşterimizin ihtiyaç ve beklentilerine en uygun çözümleri üretmek için ürün ve markalarımızın erişilebilirliğinin yanı sıra toplumsal dayanıklılık ve gelişim programlarımızı sürdürürken afetler gibi ani gelişen durumlarda kaynaklarımızı tüm ekosistemimiz için seferber ediyoruz” dedi.
15 bin kişiye istihdam sağlıyor
Hayatın her alanında eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılığı savunan, kadının güçlenmesi ve ekonomik istihdama katılımını projeleriyle destekleyen FLO GROUP, fırsat eşitliği konusunda farkındalığı artırmak ve çalışanlarının kariyer yolcuklarında adımlarına güç katmak için projeler üretmeye devam ediyor. Toplumsal hayata değer katacak sosyal projeleri önceliklendiren FLO GROUP, 2023 yılı itibarıyla 15 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bu topluluğun yüzde 46’sı kadın çalışanlardan oluşuyor.
Cinsiyet eşitliği ve kapsayıcılık konularında çalışmalarını yürüten ve Eşitlik, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi oluşturan FLO GROUP, kadınlar ve gençlerin iş yaşamına eşit şekilde katılmalarını ve iş yaşamında var olmalarını desteklerken, “Kimseyi Geride Bırakmama” yaklaşımıyla dezavantajlı gruplar için fırsat eşitliğini sağlayan projelere yatırım yapıyor.
Döngüsel uygulamalara destek
Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için FLO GROUP, yenilenebilir enerji yatırımlarıyla iklim krizi ile mücadele ederken, döngüsel tasarım uygulamalarıyla doğal kaynakları ve ekosistemi korumak için adımlarını atmaya devam ediyor.
Adımlarını hep birlikte daha ileriye gitmek için attıklarını ifade eden Gökyıldırım: “Ürünlerimizin çevresel etkilerinin önlenmesi konusundaki sorumluluğumuzun farkındayız. Yenilenebilir enerji yatırımlarımız ile iklim krizi ile mücadele ediyor, döngüsel tasarım uygulamalarımız ile malzeme tüketimimizi azaltıyoruz. Çevresel denetimlerimiz ile doğal kaynaklarımızı ve ekosistemleri korumak için gerekli adımları atıyoruz. Daha sürdürülebilir bir ekonomi modeli geliştirerek iklim değişiminin yarattığı yıkıcı tehdidin ve kaynaklar üzerinde yarattığı baskının üstesinden gelmenin mümkün olduğuna inanıyoruz. Bu doğrultuda önümüze koyduğumuz hedeflerimizi gerçekleştirmek için çalışıyoruz” dedi…
Attıkları her adımda çevreye, topluma ve paydaşlara değer katmayı hedeflediklerini ifade eden FLO GROUP CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Cumhuriyetimizin 100. yılında sektörel paydaşlarımız için de rehber niteliğinde olduğuna inandığımız sürdürülebilirlik yolcuğumuzu ilk kez raporlaştırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu raporun hazırlanmasında emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma ve paydaşlarımıza gönülden teşekkür ediyorum. Hep birlikte sürdürülebilir bir geleceğe olan inancımız ile çalışmalarımızı her yıl derinleştirerek devam edeceğiz. Her yıl sürdürülebilirlik performansımızı ve bu alanda hepimizi gururlandıran ilerlememizi sürdürülebilirlik raporlarımız aracılığı ile kayıt altına alarak tüm sektörümüze ve paydaşlarımıza ilham vermeye devam edeceğiz” dedi.
Sera gazı salımını yüzde 55 oranında azaltacak
2023 Sürdürülebilirlik Raporu’na göre FLO GROUP, karbon ayak izini azaltmaya yönelik hedeflerini belirledi. Tedarikçilerine de karbon emisyonlarını azaltma hedefleri belirleme konusunda rehberlik etmeye başlayan FLO GROUP, Kapsam 1 (Kimyasal ve soğutucu akışkan sızıntıları gibi kaçak emisyonları da içerir) ve Kapsam 2 (Binalarda ve üretim süreçlerinde satın alınan elektrik, buhar, ısı ve soğutmadan kaynaklanan emisyonlar) mutlak sera gazı emisyonlarını 2033 yılına kadar yüzde 55 oranında azaltmayı planlıyor. FLO GROUP ayrıca ürünlerinin sebep olduğu emisyonlar da dahil olmak üzere ilk sera gazı envanterini de tamamladı. 2025 yılına kadar Kapsam 3 (şirketin faaliyetlerinin bir sonucudur ancak sahip olunmayan veya kontrol edilmeyen kaynaklardan meydana gelir) özelinde sera gazı emisyonları azaltım hedefini belirlemeyi amaçlıyor.
FLO GROUP’ta hedef: “Net Sıfır”
Ayakkabı kutularında yüzde 100’ü geri dönüştürülebilir nitelikte olan karton kutular kullanan FLO GROUP, 2019 yılında mağazalarda plastik poşet kullanımını durdurdu ve müşterilerine yeniden kullanılabilir bez poşetler sunmaya başladı. Kağıt ve karton ambalajların tasarım ve tedarik süreçleri üzerinde çalışmalarını sürdüren FLO GROUP, 2033 yılına kadar kağıt/karton ambalajların tamamının FSC (Forest Stewardship Council Certificate- ) sertifikalı olmasını sağlamayı amaçlıyor. Genel merkezi, Şanlıurfa fabrikası ve tüm cadde mağazaları sıfır atık belgesine sahip olan FLO GROUP, ayakkabı ve giyim ana tedarikçilerini çevresel denetime tabi tutuyor ve yasal uygunluklarını periyodik olarak kontrol ediyor. 2026 yılına kadar tüm stratejik tedarikçilerinin su tüketimi, atık su ve atıklar konularında nicel verilerini takibini sağlamayı amaçlayan FLO GROUP, ilk raporda Kapsam 1-2 ve 3 emisyonlarını hesaplayarak, tüm iş süreçlerinde emisyonlarını daha da düşürme kararlığını ortaya koydu. 2026 yılına kadar yakın dönem Bilim Odaklı Hedefler Girişimi’ne uygun sera gazı emisyonları azaltım hedefi koyacağını vaat eden FLO GROUP, net sıfır hedefi için çalışmalarını hızlandırdı. Bütün bunların sonucunda 2050 yılına kadar “Net Sıfır” sera gazı emisyonuna sahip bir şirket olmayı planlıyor.
Yıllık yaklaşık 12.907,63 ton CO2e karbon salımının önüne geçilecek
Perakende sektöründe bir ilki gerçekleştirerek Şanlıurfa’da 20 milyon dolarlık bir yatırımla güneş enerjisi santrallerini kuran FLO GROUP, toplamda 250.000 metrekarelik bir alana kurulan iki adet güneş enerjisi santraliyle hem kendi enerji ihtiyacımızı karşılamayı hem de çevreye katkı sağlamayı hedefliyor. Güneş enerjisi santralleriyle aynı zamanda yıllık yaklaşık 12.907,63 ton CO2ekarbon salımının azaltılmasını öngörüyor. 2025 ve sonrası için kendi kendine yetebilen sürdürülebilir bir enerji sistemi kurmayı planlıyor.