Hollanda merkezli Floorplanner, yerli yapay zeka ve artırılmış gerçeklik girişimi ARspar’ı satın aldı
Türk girişimlerin uluslararası başarılarına bir yenisi eklendi. E-ticaret mağazalarının profesyonel fotoğraf zahmetine girmeden saniyeler içinde yapay zekayla ürün fotoğrafları oluşturmasını mümkün kılan ARspar, Hollanda merkezli Floorplanner tarafından satın alındı.
Yapay zeka alanına odaklanan yerli girişimlerin başarılarına bir yenisi eklendi. Türkiye girişim ekosistemi, son exit’lerinden birini tamamladı. E-ticaret mağazalarının profesyonel fotoğraf çekimi gerçekleştirmeden, ürün fotoğraflarını istedikleri mizansenlerde gerçekçi bir biçimde oluşturmalarına olanak tanıyan ARspar, Hollanda merkezli Floorplanner tarafından satın alındı.
2023 yılında ilk ürününü piyasaya süren ve SaaS (hizmet olarak yazılım) modeliyle hizmet veren yapay zeka girişimi, faaliyetlerini dünyanın dört bir yanından 30 milyonu aşkın kullanıcı tarafından tercih edilen Amsterdam merkezli kat planı tasarlama editörü Floorplanner bünyesinde sürdürecek. ARspar çalışanlarının bir bölümü, yeni yapılanmada ürün geliştirme sorumlusu olarak görevlerine devam edecek.
55 binden fazla kullanıcıya ulaştı
Aralık 2022 – Şubat 2023 döneminde ilk versiyonu geliştirilen, Mayıs 2023’te de ikinci versiyonu yayına alınan ARspar, yapay zekanın gücüyle profesyonel ürün fotoğrafı oluşturma hizmeti sunuyor. E-ticaret profesyonelleri, ARspar’da istem (prompt) girerek ürün fotoğraflarını istedikleri gibi oluşturabiliyor. Oluşturulan ürün fotoğrafları sosyal medya gibi iletişim mecralarında ve e-ticaret sitelerinde kullanılabiliyor. 2023 itibarıyla çoğunluğu Türkiye’den olmak üzere 55 bini aşkın kullanıcıya ulaşan ARspar’ın kullanıcıları arasında dünyaca ünlü spor otomobil markası Lamborghini, mobilya markası Westwing ve geçici dövme üreticisi Inkbox gibi markalar da yer alıyor.
Tamamlanan satın alma işlemine ilişkin görüşlerini paylaşan ARspar Kurucu Ortağı Gürkan Ordueri, “Uzun yıllardır e-ticaretle ilgilenen bir ekip olarak, tamamen kendi ihtiyacımızı karşılamak amacıyla geliştirdiğimiz bu ürün önemli bir problemi çözdüğünü, çok kısa zamanda eriştiği kullanıcı sayısı ve ölçeğiyle kanıtladı.
Ocak 2024’ten bu yana farklı şirketlerle ARspar’ın satışı için görüşsek de, Hollanda merkezli popüler bir kat planlama aracı olan ve iç mimarlar tarafından da kullanılan Floorplanner, kendi operasyonlarını genişletmek için tüm fikri mülkiyet haklarıyla satın aldı” dedi.
2 milyon Euro değerlemeyle yatırım almıştı
Veriler, kaliteli ürün fotoğraflarının 4 tüketiciden üçünün satın alma kararını etkilediğini gösteriyor. ARspar tarafından geliştirilen teknoloji, telefonla çekilen ürün fotoğraflarının dahi titiz bir dekupaj ve yapay zeka destekli tasarımla stüdyo çekimlerden daha etkili sonuçlara dönüşmesini mümkün kılıyor. 2023’te 2 milyon Euro değerlemeyle yatırım alan ARspar’ın Mayıs 2023 – Ocak 2024 tarihleri arasında 55 bini aşkın e-ticaret mağazası tarafından kullanıldığını söyleyen Gürkan Ordueri, “E-ticaret, artırılmış gerçeklik ve yapay zeka teknolojilerini kesiştiren bu servis, her ürün grubu için profesyonel stüdyo çekimi düzenlemekten çok daha az maliyet avantajlı bir çözüm sunuyor. Stüdyo çekimleri pek çok KOBİ için oldukça maliyetli ve çok daha fazla zaman alıyor. Ancak yapay zekayla ürün görselleri çok kısa bir sürede, istenen şekilde tasarlanabiliyor. Örneğin Lamborghini, SVJ Roadster modelini ARspar’ı kullanarak Mars’ta sergiledi. Özelleştirilmiş istemlerle ya da hazır AI temalarıyla bu gibi konseptlere sahip görseller kolayca oluşturulabiliyor” diye konuştu.
“E-ticaret ve e-ihracatı kolaylaştıracak ürünler geliştirmeyi sürdüreceğiz”
ARspar’ı geliştirmekteki amaçlarının geleneksel fotoğrafçılığın getirdiği maliyetleri karşılamakta zorlanan KOBİ’lere yardımcı olmak olduğunu vurgulayan ARspar Kurucu Ortağı Gürkan Ordueri, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Amsterdam’da faaliyet gösteren Floorplanner, sahip olduğumuz bu vizyonu geliştirip ileri taşıyabilecek bir şirket. Kendi sorunumuzu çözmek için çıktığımız bu yolda, çok sayıda KOBİ’nin de ihtiyacına yanıt verebildik. Türkiye e-ticaret konusunda çok kısa sürede uzun yol kat etti. Ürün kalitesinin ötesinde pazarlama stratejileriyle de küreselde rekabet edebilecek markalar çıkardı. ARspar, bu markaların oluşma sürecine katkıda bulunuyor. Yıllardır e-ticarete gönül veren, e-ticaret odağında bir kariyer inşa eden ve e-ticaretin geleceğine çok inanan bir ekip olarak Türkiye’de e-ticaret ve e-ihracatın genişlemesi ve girişimcilerin önündeki engellerin azalması için çalışmalarımıza var gücümüzle devam edeceğiz.”