Fransız basını X’ten telif talep ediyor | Son 24 saatin gündemi
Fransız basın kuruluşları, sosyal medya platformu X’ten (eski adıyla Twitter) haberlerin yeniden kullanımı için telif hakkı talep ediyor. Le Monde, Le Figaro ve Le Parisien gibi büyük yayınlar, X’e karşı topluca yasal işlem başlatmaya karar verdi. Avrupa Birliği yasalarına göre, dijital platformlar, haberlerin yeniden kullanımı karşılığında yayıncılarla ücretlendirme konusunda anlaşma yapmak zorunda. Ancak X, içerik sahipleriyle bu konuda görüşme yapmayı reddetti. Benzer bir anlaşma 2021’de, Facebook ve Google ile Fransız basın kuruluşları arasında sağlanmıştı.
Otomotiv kanallarının reyting şampiyonları belli oldu!
Kimileri “ayağımı yerden kessin yeter” derken kimileri için bir araçtan çok daha fazlası, adeta bir tutku otomobiller… Böylesine büyük bir tutku elbette ekranlara taşındığında da büyük bir etkileşim alanı yakalıyor. Otomobil tutkunları elektriklisinden klasiğine, konfordan sunduğu deneyimlere dek YouTube’da içerik üreticilerinin aktardıklarına anında gözlerini çeviriyor. Marketing Türkiye için Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği “YouTube Rating Report” ise o içerik üreticileri arasındaki rekabete tam anlamıyla ışık tutuyor…
“Otomotiv Kanalları YouTube Rating Report”un sonuçlarını incelemek için TIKLAYIN!
Yükselen trend: Pop-up mağazalar
Alışılmış perakende deneyimlerinden farklı olarak, beklenmedik lokasyonlarda tüketicilerin karşısına çıkan pop-up mağazalar son yılların da hızla yükselen trendlerinden biri… Peki, pop-up mağazalar markalara ne tür avantajlar sunuyor? Neden bu kadar popüler hale geldiler? Tüketiciler üzerinde nasıl bir etki yaratıyorlar? Tüm bu soruların yanıtları ve daha fazlası için TIKLAYIN!
XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi 10’uncu yılında rekor katılımla gerçekleşti!
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi 10’uncu yılında yarını görme vizyonuyla rekor katılımla gerçekleşti.
11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te Piri Reis ve Hazarfen olmak üzere 2 salonda, 36 konuşmacı ve yüzlerce katılımcıyla gerçekleşen XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi global trendleri deneyimin usta isimlerinin yorumlarıyla sahnesine taşıdı. Zirve katılımcıları yola kitabın bildiğimiz yerinden, bilmediğimiz yeni yöntemlerle çıktı ve yolda giderken de hep birlikte öğrendi.
Zirve konuşmacılarının sunumlarından öne çıkan başlıkları incelemek için TIKLAYIN!
2024’te 2 milyar yemek siparişi verildi!
Ipsos, Yeme İçme Paneli verilerinden hazırladığı raporla Türkiye’nin hazır yemek tüketim alışkanlıklarına ışık tuttu. Ocak-Eylül 2024 döneminde bireylerin yaklaşık 2 milyar Yeme-İçme tüketim anı olduğunu gösteren veriler, tüketicilerin geçen yıla kıyasla daha sık hazır yemek tükettiklerini ve pazarın yüzde 5 büyüdüğünü ortaya koyuyor.
Peki büyüyen pazarda öne çıkan diğer veriler neler? Gelin birlikte inceleyelim…