Türk futbolunun kara gecesi! | Son 24 saatin gündemi
Zirvedeki rekabetin giderek kızıştığı Türkiye Süper Lig yarışında, 30. haftanın merakla beklenen maçı Trabzonspor’un ev sahipliğinde gerçekleşecek olan Fenerbahçe maçıydı. Geçtiğimiz hafta valilik, güvenlik gerekçesiyle stada Fenerbahçeli taraftarların alınmaması yönünde karar vermişti. Ancak günün sonunda futbol tarihimizde utanç vesikası olan karelere engel olunamadı. Maçta Fenerbahçe’nin attığı ilk golle birlikte tribünlerden sahaya su şişeleri ve yabancı maddeler yağmaya başladı.
Sahaya yanıcı maddelerin de atıldığı müsabakada skor önce 2-2’ye geldi ardından Fenerbahçe’nin bulduğu 3. gol maçın skorunu belirledi. Maç sonunda galibiyeti kutlamak için sahanın ortasında toplanan Fenerbahçeli futbolcuları gören Trabzonspor taraftarları ise güvenlik bariyerlerini aşarak futbolculara saldırdı. Saldırganın birinin üzerinden yere düşen kesici alet kameralara yansırken bir başka taraftar da elindeki korner direği ile Fenerbahçeli futbolcuları kovalarken kameralara yansıdı. Kimi futbolcular saldırganlara karşılık vererek kendini korurken kimileri hızla soyunma odasının yolunu tuttu.
Uzun süre stattan çıkış yapamayan Fenerbahçe kafilesi, güvenlik tedbirleri alındıktan sonra stattan ayrılarak havalimanına ulaştı. Yaşanan utanç verici olay dünya medyasında da geniş yankı buldu…
Otomobilde abonelik modeline ilgi artıyor
Otomotiv sektörü teknolojik gelişmeler, çevre bilincinin artması ve tüketici taleplerinin değişmesi gibi etkenlerle sürekli ve hızlı bir dönüşüm içinde. Sektördeki tüketici eğilimlerini 10 yıldan uzun süredir inceleyen Deloitte’un “2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması” tüketici davranışlarının şekillendirdiği sektördeki değişime ve yeniliklere ışık tutuyor. 26 ülkede 27 binden fazla tüketiciyle gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’den de 1.000 kişi katıldı. Araştırmanın küresel sonuçları dünyada elektrikli araç ivmesinin yavaşladığını, ancak tüketicilerin araç aboneliklerine ilgisinin yükseldiğini gösteriyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Kim demiş “Z’ler bilmez” diye?
Z’’ler bilmez ama…” klişesinden sıkıldıklarından mıdır bilinmez aslında gençlerin sürekli gelişim ve öğrenmeye açık bir rutinleri olduğuna işaret ediyor Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Gençler Ne Biliyor?” araştırması. Açık yüreklilikle neler bildiklerini ve nelerin ilgilerini çektiğini anlatırlarken görüyoruz ki aslında bilmiyor değiller ancak bir önceki kuşaklara göre farklı alanlarda kendilerini geliştirmeyi daha anlamlı buluyorlar. X’lerle taban tabana zıtlar denebilir. Üstelik Y’lere de çok yakın değiller… Tabii hala henüz gelişmekte oldukları çok konu var. Bu sebepten bilgilendirici, kişisel gelişim ve motivasyon videoları epey ilgilerini çekiyor. Kendilerini en çok geliştirmek istedikleri konu ise zaman yönetimi. Geleneksel alışkanlıkları yok denecek kadar az. Sadece aile ziyaretleri ve sporu geleneksel alışkanlık olarak kodluyorlar ve fazlasına yoklar.
Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Brandverse Awards jürisi yanıtlıyor: “İyi bir başvuru nasıl olur?”
BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards başvuruları devam ederken jüriye iyi bir başvurunun nasıl olması gerektiğini sorduk. Formül “net, tutarlı, güvenilir ve ilgi çekici” olmak ancak elbette fark yaratacak bazı detaylar da var. Jüri özellikle kısa ve akılda kalıcı bir vaka videosuna dikkat çekerken başvuru metninin yalınlığının da önemli olduğunu vurguluyor. Publicis Groupe Türkiye Chief Media Officer’ı Kağan Yıldızalp, başvuruda bulunacak olanlara şu temel soruyu soruyor; “Projenizin büyük fikrini tek bir cümleyle etkili bir şekilde anlatabiliyor musunuz?” Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Bekar anneler için dev bir dayanışma adımı: “Bekar Anneler Derneği” kuruluyor!
Türkiye’de sayıları şu anda 3.5 milyonu bulan bekar annelerin sorunlarını ele almak, farkındalık yaratmak, ekonomik ve entelektüel gelişimlerini desteklemek amacıyla “Bekar Anneler Derneği” kuruluyor.
Bekar annelerin sorunlarını tüm boyutlarıyla ele almayı hedefleyen bu dernek, toplum içinde daha güçlü bir konumda olmalarını sağlamak için çeşitli alanlarda hizmetler sunacak. 21 Mart’ta Bahçeşehir Üniversitesi’nde ilk etkinliğini gerçekleştirecek olan dernek, kurucuları arasında bekar annelerin yanı sıra bu alanda savunuculuk yapan kişileri de barındırıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.