Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!
Sokağa çıkma yasaklarıyla birlikte daha uzun süre evde zaman geçirince pek çoğumuz aklımızı yemek yapmaya sardık. Pandemi dönemi boyunca hem restoranların kapalı olması hem de hijyen kaygıları nedeniyle evde daha fazla zaman geçirenler pişirdikleri çeşitleri yüzde 40 arttırdılar. Veriler, Ipsos Hane Tüketim Paneli Türkiye Barometresinden. Panelde başka ilginç veriler de var:
Aynı sepetlere daha fazla para ödemeye devam ediyoruz
Tüketiciler, pandemi nedeniyle evde geçirilen daha fazla zaman nedeniyle tüketimleri artarken yeme içmeye daha çok para harcamak zorunda kaldılar çünkü tüm ürünlerdeki fiyat artışı enflasyonun üzerinde gerçekleşti. Haneler geçen seneye göre bütçelerinden mutfağa yüzde 37 daha fazla aktardılar. Alışveriş detaylarına indiğimizde harcama artışının daha fazla ürün alımından kaynaklı olmadığını, yüksek fiyat artışından etkilendiği görülüyor.
2022’de ne olur bilinmez ama 2021 yılında daha çok et yedik
Rapora göre tüketiciler, karantina döneminde restoranda tükettikleri yemekleri evde pişirmeye alıştı. Dışarıda yediklerinde evde yemek yapmanın maliyetinin 2-3 katı bedelde olduğunu da fark ettiler. Et yemekleri sofralarda daha çok yer bulurken, fiyat artışının daha fazla olduğu bakliyat yemeklerinde bunun tersi bir durum görüldü. Etin birim fiyatı baklagillere göre daha yüksek olsa da dışarıda yenecek yemeklerin yerini evde pişen et veya etli yemekler aldı.
Ayaklarımız bizi indirim marketlerine götürmüş
Evde yaşam sürecinde son 2 senenin en çok büyüyen ve kendi içinde de şekillenerek gelişen kanalı online alışveriş dünyası oldu. Online alışverişçinin yıllardır gıda dışı ürünleri almayı deneyimlediği online kanal pandemi ile birlikte gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım ürünleri gibi temel tüketimde de yer edindi. E-ticarette süpermarket ürünleri özellikle pandemide sokağa çıkma yasaklarının olduğu 2021 başında daha çok artış gösterdi, bu artış yıl sonuna doğru da trendini koruyarak devam etti.