Gaziantep iş dünyası İPZ Anadolu’da buluştu!
2006 yılından bu yana düzenlenen ve Türkiye’nin en geniş kapsamlı dijital pazarlama etkinliği olan İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), 2014 yılından itibaren Anadolu’daki markalarla bir araya gelmeye başladı. Bugün, Gaziantep’te düzenlenen ilk etkinlikle start alan İPZ Anadolu, Türk Telekom’un Ana Sponsorluğu’nda “5 İlden 15 Başarı Hikayesi” vizyonu ile Anadolu’da yüzlerce profesyoneli karşıladı. Bundan sekiz yıl önce “dijital pazarlama konusunda reklamveren nezdinde bir farkındalık yaratma ve bu alanda gelişimi sağlama” vizyonuyla yola çıkan İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), sekizinci yılında bu vizyonunu Anadolu markaları ile paylaşmak için yola çıktı.
Bugüne kadar binlerce pazarlama profesyonelini ve yüzlerce konuşmacıyı aynı çatı altında buluşturarak dijital pazarlama konusunda yaşanan son gelişmeleri masaya yatıran İnteraktif Pazarlama Zirvesi, 2014 yılında Türk Telekom’un Ana, Şekerbank ve Localtime’ın Resmi Sponsorluğu’nda Anadolu markaları ile kucaklaştı.
Gaziantep’te yapılan etkinlikte konuşan isimler ise şöyle: Project House Yönetici Ortağı Cüneyt Devrim, Markobi Kurucu Ortağı Hakan Bayülgen, Arzum Arzum İhracat ve iş Geliştirme Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Alp Somyürek, Türk Telekom Kurumsal Pazar Yönetimi Direktörü F. Aykut Erdinç, IP TV Derneği Başkanı Atıf Ünaldı, Genna Ajans Başkan Yardımcısı, Stratejik Planlama Yunus Baran, Häfele İcra Kurulu Başkanı Hilmi Oytun, Local Time CEO’su Arzu Küfündür, Forum Gaziantep Alışveriş Merkezi Müdürü Böke Başaran, SEM Performans Pazarlama Direktörü Özberk Ölçer, The Sales Machine Kurucu & İstanbul Ali Kiremetçioğlu.
İPZ Anadolu, Şubat ayında İzmir, Mart’ta Kayseri, Nisan’da Denizli, Mayıs’ta Konya’da düzenlenecek etkinliklerle devam edecek.
Etkinliğin teması: “Dönüşüm ve Uyum”
Anadolu’daki yüzlerce pazarlama profesyoneli, marka temsilcisi, akademisyen ve öğrencileri “Dönüşüm ve Uyum” temasıyla karşılayacak olan İPZ Anadolu etkinliklerinin amacıyla ilgili olarak Marketing Türkiye dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve MMI Türkiye Başkanı Günseli Özen Ocakoğlu şöyle konuştu: “Bundan sekiz yıl önce İnteraktif Pazarlama Zirvesi’ni tasarlarken bir hayalimiz vardı: Dijital mecranın pazarlama yatırımları içinde hak ettiği yere gelmesini sağlamak… Teknoloji ve dijitalleşmenin sunduğu nimetlerden markaların maksimum faydayı elde etmesi için bir yol gösterici olmak istiyorduk. İPZ’nin bu misyonunu önemli ölçüde yerine getirdiğini düşünüyoruz. Bugün geldiğimiz noktada dijital pazarlama, televizyon, gazete, açıkhava gibi geleneksel mecralarla rekabet eden bir mecra haline geldi. Ancak tüm bunların ötesinde İPZ’nin bizim için en önemli görevi kurumlara dijitali kullanarak işlerini nasıl geliştirebileceklerini, nasıl daha fazla kazanabileceklerini göstermesi oldu. Şimdi bu misyonumuzu Anadolu’ya taşıyarak buradaki markalarının dijital dönüşümünü sağlaması için ihtiyacı olan bilgileri ayağına götüreceğiz.”
İPZ Anadolu etkinliklerinin teması olan “Dönüşüm ve Uyum”un ne anlama geldiği ile ilgili olarak ise Günseli Özen Ocakoğlu şunları söylüyor: “Teknoloji hiç durmadan değişiyor. Bu değişimle birlikte hayatımıza hiç durmadan yeni kavramlar, cihazlar ve konseptler giriyor. Bu hızlı değişime ayak uydurmak gerçekten zor. Fakat imkansız değil. İPZ Anadolu etkinliklerinde konuşmacı olarak yer alacak uzman pazarlamacılarla Anadolu markalarının teknoloji karşısında nasıl dönüşmesi gerektiğini ve bu dönüşümü nasıl sürdürülebilir kılacağını masaya yatıracağız.”
Türk Telekom Kurumsal İletişim Direktörü Aslıhan Ahızkal ise “Dijital dünyanın en yeni olanaklarını ve halkımızın ihtiyaç duyduğu iletişim hizmetlerini ülkemizin dört bir köşesinde en iyi şekilde sunmak için çalışan bir şirket olarak, İnteraktif Pazarlama Zirvesi Anadolu etkinliğini ana sponsor olarak desteklemekten mutluyuz” dedi. Ahızkal, kurumsal müşterilerine bir ‘teknoloji ortağı’ olarak hizmet veren; rekabet avantajı, hız ve verimlilik ile yeni pazarlara açılmalarını sağlama hedefi güden bir şirket olarak, Türkiye’nin en önemli etkinliklerinden biri olan İPZ’nin Anadolu’da da düzenlenmesini çok doğru bir strateji olarak gördüklerini söyledi. Ahızkal, “Bu zirvenin, KOBİ’ler başta olmak üzere tüm işletmelere değer katacağına; interaktif pazarlama alanındaki fırsatların Anadolu’da doğru bir şekilde anlatılmasının ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük bir katkı sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.
Neler konuşuldu?
Beş ay boyunca Anadolu’nun beş farklı ilinde düzenlenecek etkinliklerle 1000’lerce katılımcıyla buluşacak olan İPZ Anadolu’da konuşulan başlıklar arasında şunlar yer alıyor: “Dijital Çağda Markalaşma ve Pazarlama”, “İnternet Reklamcılığı”, “Sosyal Medya”, “Arama Motoru Pazarlaması”, “Offline ve Online Yerel Mecra Kullanımı”, “E-ticaret ve Yeni İş Yapış Biçimleri” olacak.
5 ilden 15 başarı hikayesi çıkacak
“5 İlden 15 Başarı Hikayesi”, adından da anlaşılacağı üzere, İPZ Anadolu etkinliği kapsamında ziyaret edilecek 5 ilden toplam 15 dijital başarı hikayesi yaratmayı amaçlıyor. MMI Türkiye tarafından koordine edilecek projede seçilecek 15 markanın mentörlüğünü ise Türkiye’nin en köklü dijital ajanslarından biri olan Project House ve Havas Design+ üstlenecek.
5 ilden 15 Başarı Hikayesi projesi için seçilen markalardan biri olmak için bir takım koşulların yerine getirilmiş olması gerekiyor. Bunlardan ilki elbette, dijital mecrada varlık sergileme konusunda istek… Dijital pazarlamaya bir bütçe ayırmak isteyen ancak bu bütçeyi en etkin şekilde nasıl kullanacağını bilmeyen markalar için önemli bir fırsat olacak programa başvurular, ilgili ildeki etkinlik gününde yapılacak. Başvuru formunu eksiksiz bir şekilde dolduran markalarla yapılacak ikinci görüşmelerden sonra çalışmalar başlayacak.