GC tüm dünyaya Türkiye’yi tanıtıyor
Temel hedefi, “Yeni Nesil İletişim Modeli” ile ülkeleri ve kültürleri birbirine bağlamak olan İsviçre merkezli Global Connection Media SA (GC), Türkiye tarihinin en büyük uluslararası tanıtım kampanyası olan “Turkey Discover the Potential” projesinin medya tanıtımını yürüterek 7 ülkede dünyanın en prestijli yayın organları aracılığıyla “Türkiye” markasını milyarlara ulaştırıyor.
Türkiye’nin uluslararası alanda tanıtımına katkı sağlamak, ihracatçı sektörlerin, eğitim ve turizm sektörünün yurt dışı pazarlarda tanınırlığını ve ihracat potansiyelini artırmak üzere özel yayınlar yapan İsviçre merkezli bir medya şirketi olan GC, 2013 yılında İsviçre’nin Lozan kentinde üç ülkeyle başladığı uluslararası yayıncılık hayatına bugün 25 ülkede devam ediyor. Merkez ofisi İsviçre’de olan GC’nin; Türkiye, BAE, ABD, Almanya ve Rusya’da da iletişim ofisleri bulunuyor. Uluslararası medya danışmanıyla ortak tanıtım projeleri hazırlayan GC, 20’den fazla milletten 200’ü aşkın gazeteciyle çalışıyor.
Tanımınızı milyonlara ulaştırıyor
GC, en önemli pazarlarda, etkisi en yüksek mecraları kullanarak, kendi dillerinde ve bizzat o pazarların insanlarının anlatımıyla başlattığı tanıtım çalışmasıyla erişilmesi güç bir çıtanın yaratıcısı konumunda. GC’nin bir büyük başarısı da yayın organı seçiminde kendisini gösteriyor. İş birliği yaptığı ülkelerin önde gelen gazete, dergi ve televizyon kanallarıyla çalışan GC, gerek ABD’de gerekse Avrupa’da karar vericiler üzerinde büyük etkisi bulunan ve adeta Batı ülkelerinin kanaat önderlerinin gazetesi gözüyle bakılan Politico’yu da 2016 yılında yayın anlaşması yaptığı gazeteler arasına dahil etti. GC’nin yayınları; İngiliz Daily Telegraph, Fransız Le Figaro ve Le Monde, Alman Die Welt ve Welt Kompakt, Rus Pravda ve Kommersant ile BAE’den Gulf News, The National ve Al Ittihad, İsviçreli Neue Zürcher Zeitung gibi gazeteler ve bu kuruluşların internet siteleriyle birlikte milyonlarca okuyucuya ulaşan tanıtım faaliyetinin adı haline geldi.
Türkiye potansiyelini GC ile dünyaya gösteriyor
Türkiye tarihinin en büyük uluslararası tanıtım kampanyası olan “Turkey Discover the Potential (TDP)” projesinin medya tanıtımını yürüten İsviçre merkezli uluslararası medya kuruluşu Global Connection Media SA (GC), kampanyada güven unsurunu öne çıkaran inovatif tanıtım stratejisini başarıyla uyguluyor.
Yazılı ve görsel medyada çok yönlü tanıtım
GC’nin medya tanıtımı, 7 ülkedeki gazete ve dergileri, Rusya, Almanya, İtalya ve Fransa’daki televizyon kanallarını ve Rusya ve Almanya’daki internet haber portallarını kapsıyor. Haziran başına kadar yapılan 233 frekans basılı mecra yayının 7 frekansı GC’nin 12 sayfalık “Turkey Discover the Potential” yayınlarında, diğerleri tek sayfalık advertorial’lar ya da ilanlar şeklinde oldu. Aynı dönemde ana gazetelerde, GC’nin 7 farklı ülkedeki yabancı editörleri tarafından hazırlanan ve Türkiye’nin ekonomisi, tarihi, kültürü, turizmi konularının anlatıldığı bir sayfalık 98 adet advertorial metin ve haber yayınlandı. Yayınlar, GC’ın ortaklık anlaşması olan ABD’de NY Times, Wall Street Journal, İngiltere’de Daily Telegraph, Financial Times, The Spectator (dergi), The Economist (dergi), Fransa’da Le Figaro, Le Parisien, Almanya’da Die Zeit, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Stern (dergi), Focus (dergi), Rusya’da Pravda, Argumenti Fakti, Forbes Russia (dergi) ve BAE’de Khaleej Times, Al Ittihad, The National, Forbes (dergi) gibi dünyaca ünlü gazete ve dergilerde okuyucuyla buluşuyor.
CEO’lar Türkiye’yi anlattı
Televizyon kanallarında yayımlanmak üzere Türkiye’nin ekonomisi, tarihi, kültürü ve turizminin konu edileceği 30 ve 60 saniyelik reklam spotları da hazırlandı. 60 saniyelik CEO’lar röportaj tanıtım filmi Haziran başına kadar yayınlandı. Bu reklamların yüzde 70’i prime time’da, yüzde 30’u off-prime time’da gösterildi.
Türk turizmine Hollywood desteği
Mart ayında Türk turizmini tanıtım amacıyla, 24 ülkede 88 yayın kuruluşuyla kurduğu iş ortaklıklarıyla Türkiye’nin önde gelen sektörlerinin tanıtımını yapan uluslararası medya kuruluşu GC tarafından hazırlanan Nicole Kidman’lı Hollywood tanıtım projesi, Rus ve Alman medyasında büyük yankı uyandırdı. Projede, Hollywood sinemasının ünlü ismi Avustralyalı oyuncu Nicole Kidman, Türk turizminin tanıtımı amacıyla yurt dışındaki gazete ve televizyonlarda Türkiye’nin yüzü oldu. Nicole Kidman’lı kapak ile piyasaya çıkan Türkiye Turizmi yayını, 6 Mart’ta Almanya’nın etkili gazeteleri Die Welt ve Welt Kompakt ile Alman okurlarla buluştu. Yayın, 14 Mart’ta Pravda ile Rus okuyuculara ulaştı. GC, Hollywood tanıtım projesine önümüzdeki dönemde dünyaca ünlü oyuncular Pierce Brosnan ve Matt Damon ile devam edecek.
Farklı sektörler için de Türkiye yayını yapıyor
GC, bugüne kadar Dışişleri Bakanlığı’nın liderliğinde “G20 in Turkey” yurt dışı resmi yayınlarının yanı sıra Türk narenciye sektörü, Türk makine sektörü, Türk hazır giyim sektörü, Türkiye turizm sektörü başta olmak üzere birçok sektör için yüzlerce Türkiye yayını yaptı. GC, aynı zamanda dış ticaret alanında faaliyet gösteren ve tüm dünya ile iş yapan kamu kurumları, yarı kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, iş temsilcisi kuruluşları ve özel sermaye şirketlerine stratejik planlama ve iletişim desteği veriyor.
GC’nin “Narenciye Tanıtım Stratejisi” Rusya’dan ödül aldı
Özellikle son birkaç yıldır Rusya pazarında ciddi bir pazarlama stratejisi izleyen Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), GC’nın yayınlarıyla bu pazardaki bilinirliğini ciddi oranda artırdı. Bütün tanıtım gruplarıyla birlikte Mart ayında kapatılan Narenciye Tanıtım Grubu’nun (Turkish Citrus) 2016’da GC tarafından hayata geçirilen tanıtım kampanyası, 8 Nisan’da ödülleri verilen Rusya’nın İletişim Oscar’ı olarak bilinen Gold Print Awards’da “yılın en iyi çıkış yapan markası” kategorisinde Coca Cola ve Apple gibi dünya devlerini geride bırakarak ikincilik ödülünü aldı.
Sağlık turizmini Körfez ülkelerine tanıtıyor
Sağlık turizmi dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yükselen bir trend. Körfez’den sağlık turizmi alanına ilgi olduğunu gören GC, BAE’de faaliyet gösteren çeşitli yayınların editörlerini Şubat 2016’da İstanbul’da ağırladı. GC’in, sağlık turizmi konusunda ilgiyi Türkiye’ye çekmek için 19 Şubat’ta BAE’de partneri Gulf News gazetesiyle, 7 Mart’ta Almanya’da partneri Die Welt ve Welt Kompakt gazeteleri ile özel Türkiye yayını yapıldı. Arap dünyasının en etkili gazetesi olan Gulf News’de yer alan haber ve yorumlarda; kaplıcalar, saç ekimi uygulamaları, kök hücre teknolojisi ve diş tedavileri başta olmak üzere Türkiye’nin sağlık turizmindeki potansiyeline yer verildi. GC, önümüzdeki dönemde Türk turizminin uluslararası arenada tanıtılmasına devam ederken, başta Körfez ülkeleri olmak üzere büyük pazarlarda Türk turizmini anlatan yayınlara ağırlık verecek.