Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Kovboy filmlerine taş çıkartacak bir yapım
Hollandalı sos markası Remia, yeni reklam filmi Tasteful Eight ile, Tarantino’nun ünlü filmi The Hateful Eight’e şapka çıkarıyor. The Walking Dead ve Grey’s Anatomy gibi dizilerle tanınan Jeffrey Dean Morgan’ın başrolünde yer aldığı reklamın çekimleri ise The Good, the Bad and the Ugly ve Once Upon a Time in the West gibi efsanevi filmlerin çekildiği güney İspanya kasabası Almería’da, Fort Bravo köyünde gerçekleşti. Marka, Black Jack, Sweet Dalton ve Teardrop Tony gibi soslarından ilhamla karakterler yaratarak etkileyici bir Vahşi Batı filmi ortaya koyuyor.
El falıyla kanser taraması
Cilt kanserinin en tehlikelisi olan melanom aynı zamanda tespit edilmesi de en kolay olanı. Konuyla ilgili farkındalık artırmak isteyen Pierre Fabre, Milano’da bulunan Navigli kanalında bir fal çadırı kurdu. El falı baktırmak için çadırı ziyaret edenler arka tarafta tam teçhizatlı bir muayene odasıyla karşılaşıyor. Ziyaretçileri melanom hakkında bilgilendiren dermatolog, onlara tam bir vücut taraması yapıyor. “The Real Fortune Teller” isimli kampanya, Mayıs 2022’de Fransa, İtalya ve Birleşik Krallık’ta yayınlandı.
KFC de sizi seviyor…
KFC restoranında evlilik teklifleri, Colonel Sanders dövmeleri, reels’lar, kostümler… KFC’nin bir kültür yarattığı ve hayranları üzerinde büyük bir etkisi olduğu su götürmez bir gerçek. Buradan hareketle KFC, reklam ajansı Mother ile birlikte “Your Chicken Could Never” kampanyasını yayınladı. KFC hayranlarının paylaşımlarının yer aldığı reklam filmi, markanın sevilen sloganı “It’s Finger Lickin’ Good”un dönüşünü de müjdeliyor. KFC, “Biz de sizi seviyoruz” diyor…
Efsaneler bir arada
Magnum, #ClassicsRemixed kampanyasında, klasiklerden aldığı ilhamla hayat bulan yeni dondurması Magnum Düet’i duyurdu. Kampanyada, müzik dünyasının efsane ismi Kylie Minogue ve Güney Koreli ünlü DJ’i Peggy Gou bir araya geldi. Kylie Minogue’un zamansız parçası “Can’t Get You Out Of My Head”, kulüp kültürünün ünlü ismi Peggy Gou tarafından remikslendi. “Can’t Get You Out Of My Head”in çıkışından 20 yıl sonra yeni düzenlemesinde bir araya gelen ikilinin düeti, Cannes’da yapılan Magnum lansmanında paylaşıldı.
Hamilelere özel hamburger
Hamile kadınların tuhaf yemek kombinasyonları aşerdikleri küresel boyutta kabul edilmiş bir gerçek… Burger King Almanya da bu bilgiden yola çıkarak Almanya’daki anne adaylarının en çok aşerdikleri turşu ve reçel, balık çubukları ve elma püresi, körili sosis ve kızarmış ringa balığı gibi kombinasyonları içeren özel “Hamile Whopper’ını” geliştirdi. Ortaya çıkan benzersiz ürünleri deneyimleyen annelerin (ve kimi zaman partnerlerinin) şaşırtıcı bir şekilde olumlu tepkilerini ekrana taşıyan reklam filmi, Emanate, Grabarz & Partner, Isobar Setup and Vizeum iş birliğinde hayata geçirildi.
Annelik biyolojik bağın ötesinde…
Sephora bu sene Anneler Günü’nü global bir kampanyayla kutladı. Anneliğin yalnızca biyolojik değil, insanların yaşamları üzerinde etkisi olmuş türlü biçimlerini kutlayan marka; sayısız anne figürü arasından drag anne, mentor anne ve manevi anne örneklerini de reklam filmine taşıdı. Reklam filmi, Dentsu Luxe imzası taşıyor.
Sosyal medyada hiçbir şey göründüğü gibi değil
Sigorta şirketi Bupa İngiltere, kadınların ruh sağlığını destekleyerek gerçek hikayelerini paylaşmaya ve hayatlarını “filtreden çıkarmaya” teşvik eden #PowerfulRealStories kampanyasını başlattı. Kampanya, akıl sağlığı ve mükemmel aile hayatı görünümü hakkında özgün konuşmaları desteklemeyi ve sosyal medyada hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını vurgulamayı amaçlıyor. Reklam filmi, Contented imzası taşıyor.
Merdivenleri yıkan koreografi…
Engelli bireyleri desteklemek amacıyla kurulan Associação Salvador, The Step Cracker Balesini sunar… Portekizli engelli dansçı ve koreograf Diana Niepce’nin oynadığı Çaykovski’nin Fındıkkıran’ının yeniden yorumlanması olan gösteri, farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirildi. Diana Niepce’nin tekerlekli sandalyesinden inip merdivenleri çıkma mücadelesiyle açılan gösteri, merdivenlerin engelli insanlar için yarattığı sorunlara değiniyor.
Telifsiz müzik botları
Budweiser, ünlü olmayı bekleyen yeni yetenekleri keşfetmek ve onların tanınmasına yardımcı olmak için oluşturduğu BUDXRECORDS ile her yıl farklı projeleri hayata geçiriyor. Bu yıl pek çok Twitch yayıncısının yayın sırasında telifli müzik kullanmasıyla banlanmasından hareketle ajansı DAVID Bogota iş birliğinde tanınmayı bekleyen sanatçılardan binlerce parça barındıran Royalty Free Bot’u (Telifsiz Bot) yarattı. Yayıncılar telif ve ban stresini geride bırakırken sanatçılar da milyonlarca kişiye ulaşmaya devam ediyor.
Bu seyahat paketini kimse almak istemiyor!
Her yıl on binlerce kadın sonu belli olmayan bir yolculuğa çıkıyor ve 20 binden fazlası bu yolculuğun kurbanı oluyor. İnsan ticareti hakkında farkındalık yaratmayı amaçlayan ACRA, bunun için bir alışveriş merkezine sahte bir seyahat acentesi kurdu. SlaveBox (Köle Kutusu) adı verilen ücretsiz seyahat paketlerini insanlara tanıtan marka, insan ticareti kurbanlarının yaşadıkları zorlu yolculuğu ve karşılaştıkları durumları bir seyahat planıymış gibi ziyaretçilere anlatarak farkındalık yaratmayı amaçlıyor.