Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Kia’dan geçmişi geçmeye çalışan adamın kısa filmi
Kia aksiyon dolu yeni kampanyası “The Features Film”i yayınladı. David&Goliath reklam ajansının hazırladığı 7 dakikalık kısa filmde geçmişinden kaçmaya çalışan bir adamın macerasını izliyoruz. Karanlık havası, yüksek tansiyonu ve aksiyon dolu sahneleriyle Holywood filmlerini aratmayan kısa filmin sonunda ise Kia’nın 8 aracını görüyor ve sürpriz başrollerle karşılaşıyoruz.
Apple, evden çalışmanın iç yüzünü anlattı
Her ne kadar gün içerisinde en çok duyduğumuz kalıplardan biri “yeni normal” olsa da; pek çok kişinin dünyasını hâlâ son teslim tarihleri, toplantılar, grup sohbetleri, konferans görüşmeleri, iş arkadaşları ve patronlar oluşturuyor. Üstelik bu dünyada artık çocuklar, anneler, kediler ve köpekler de var. Apple yayınladığı 7 dakikalık yeni reklam filmiyle hem bu yeni dünyayı gözler önüne seriyor hem de Apple’ın tüm bu süreçte çalışanların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığını ve yaratıcılıklarını nasıl desteklediğini gösteriyor.
“Biz virüs değiliz, Asyalıyız!”
Miami Ad School, Covid-19’un başlamasının ardından Asyalılara karşı tüm dünyada artan ırkçı söylemlere ve hareketlere tepki olarak “Asyalıyız” kampanyasını yayınladı. ABD Başkanı Donald Trump’ın Covid-19’u “Çin Virüsü” olarak adlandırmasıyla tüm dünyaya bu nefret dilinin yayıldığını söyleyerek başlayan kampanya filmi Asyalıların maruz kaldığı ırkçılığa dikkat çekiyor. Filmde tüm Asya ülkelerinin birbirinden ayrılan gurur duyabileceği özellikler anlatılırken, Asya mutfağına, kültürel miraslarına, çalışkanlıklarına ve pandemi sırasında tüm dünyada en önde mücadele eden cesur sağlık çalışanlarına özellikle vurgu yapılıyor. Kampanyanın final cümlesi ise insanlık adına oldukça utanç verici: “Biz virüs değiliz, biz Asyalıyız”
Burger King: “Onu alma beni al!”
Burger King, yine rakibi McDonald’s’ı çileden çıkaracak bir kampanyayla tüketicilerin karşısına çıktı. Helsinki’de hayata geçirilen kampanyada Burger King ezeli rakibi McDonald’s mağazalarının önündeki panolara “ağız sulandırıcı” Whopper’ını esprili mesajlarla konumlandırdı. Marka “Bazen bunun yerine sadece bir Whopper istersin” ve “Bunun yerine alevde pişmiş bir hamburgere ne dersin?” gibi cümlelerle McDonald’s ürünlerine heveslenen Helsinki halkını yoldan çıkarmayı hedefledi. TBWA Helsinki imzalı kampanyanın en can alıcı noktası ise Burger King’in bu teklifini sözde bırakmayıp panoların bulunduğu noktalara ücretsiz sipariş teslimiyle uygulamaya da dökmesi oldu.
Kullanılmış forma satın almak ister misiniz?
Nike hazırladığı yeni projesi kapsamında, Sao Paulo’dan Miami’ye dek pek çok mağazasında Paris Saint Germain forması satın almak isteyen müşterilerine bir sürpriz hazırladı. Mağazadaki tüm formaların bir koleksiyoner tarafından satın alındığını, ellerinde ise kullanılmış bir forma olduğunu söyleyerek müşterilere onu almak isteyip istemediklerini sordu. Müşterilerin hemen hepsi Nike mağazasında ikinci el forma satılıyor olmasına büyük tepki gösterirken yalnızca üç kişi formaları almak istediğini söyledi. Projenin bütün güzelliği de teklifi kabul eden üç müşteriyle ortaya çıktı. Evet, formalar kullanılmıştı, hem de Paris Saint Germain’li futbolcular tarafından!
Online nefrete karşı adım adım
Sosyal medya üzerinden verdiğiniz bir tepki siz farkında olmasanız da şiddete çanak tutuyor olabilir! 121 Agency Peru tarafından, Interactive Advertising Bureau (IAB) Peru için yaratılan kampanya tam da buna dikkat çekmek için hazırlanmış. Kampanya filminde “Carla” adlı sosyal medya kullanıcısı yaşadığı saldırıyı hesabından paylaşırken yükselen kahkahalar ve artan “like”lar online nefretin bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. IAB Peru’nun kampanyası #OnePostAtATime her bir kullanıcıyı nefrete karşı durmaya davet ediyor
“Kartal, Ejderha ve Dev” İzlanda Milli Takımı’nda…
İzlanda Milli Takımı mitolojik ögelerle dolu yeni logosunu yeni bir filmle tanıttı. Filmin yapımcılığını ve yönetmenliğini ise takımın as kalecisi Hannes Halldorsson üstlendi… Yalnızca oynadıkları futbolla değil, endüstriyelleşen futbol ikliminde oyuncularının pek çoğunun farklı mesleklere ve becerilere sahip olmasıyla da dünya kamuoyunun dikkatini çeken Vikingler bu kez de yine sıra dışı bir işle karşımıza çıktı. İzlanda’nın koruyucuları olarak gördükleri Kartal, Ejderha ve Dev sembollerini önce logolarına taşıyan İzlanda, tanıtım filminde de onların hikayesini milli takımla özdeşleştiriyor.
Puma müşterilerini sanal gerçeklikle “pumaya” dönüştürdü
Yeni Hybrid Astro spor ayakkabılarının tanıtımı için MediaMonks ile işbirliğine giden Puma, Şangay’daki mağazalarında sürükleyici bir sanal gerçeklik yarattı. “Run My Way” sloganıyla öne çıkan projede, müşteriler Hybrid Astro ve sanal gerçeklikle doğada özgürce “kendi yolunda” bir puma gibi koştu. “Keşfetmek ve özgürlüğün tadını çıkartmak!” mottosuyla hazırlanan kampanyayı izlediğinizde gelecek ve reklamcılık için heyecanlanmamak mümkün değil.
Geri dönmek istediğimiz normal bu mu?
Tüm dünyada yeni normal konuşulurken UNESCO eski dünyamızın ne kadar normal olduğunu hazırladığı yeni kampanyası “The Next Normal” ile hepimize soruyor… DDB Paris imzası taşıyan kampanya, kanıksadığımız verilerle oluşan acımasız normalleri bize yeniden hatırlatırken normal ve anormali tartışmaya açıyor. Her yıl hava kirliliğinden 8.8 milyon insan hayatını kaybediyor, aşısı 43 yıl önce bulunmuş olmasına rağmen her 39 saniyede bir çocuk zatürreden hayatını kaybediyor… Önde gelen bir influencer sosyal medyadaki tek bir paylaşımı için 1 milyon dolardan fazla kazanırken, her 5 çocuktan 1’i okula gidemiyor. “Geri dönmek istediğimiz normal bu mu?” UNESCO kampanyasını işte bu soruya yanıt olabilecek bir sloganla bitiriyor “Şimdi daha iyi bir normal yaratma şansımız var.”
Fortnite’a özgürlük!
Apple, Epic Games’in dünyaca ünlü fenomen oyunu Fortnite’ı, kendi ödeme sistemini kullanıp Apple’ın standart olarak belirlediği yüzde 30’luk komisyonunu almasına engel olduğu için App Store’dan çıkardı. Bunun üzerine Apple’ın Superbowl’da yer alan meşhur “1984” kampanyasına nazire yapan Epic Games “Nineteen Eighty-Fortnite”ı yayınladı.