Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları
McDonald’s’ın 20 saniyelik atlanamayan reklamı
Leo Brunett Moscow tarafından McDonald’s için oluşturulan “Unskippable Ad” kampanyası özellikle koronavirüs salgını süresince el yıkamanın önemine dikkat çekiyor. Kampanya, “20 seconds you cant skip” sloganıyla doğru el yıkamak için önerilen 20 saniyeyi temsil etmek amacıyla 20 saniyelik atlanamayan bir reklam filminden oluşuyor.
Sosyal mesafenin önemi bir fare kapanı ve pinpon topuyla gözler önüne seriliyor
Ohio Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı yeni bir kampanya bir fare kapanı ve pinpon topuyla koronavirüs salgınının yayılma hızına dikkat çekiyor. Real Art, Dayton, Amerika imzasını taşıyan kampanyada sosyal mesafe dikkate alınmadan yerleştirilen fare kapanlarının bir mayın tarlasına dönüşmesi için tek bir pinpon topunun atılmasının yeterli olduğu vurgulanıyor. Diğer yandan, sosyal mesafeye uygun yerleştirilen fare kapanlarının pinpon topu atılsa da bir tehdit oluşturmadığına dikkat çekiliyor.
Social distancing works. We are all #InThisTogetherOhio. https://t.co/jU4ZAkm3Py pic.twitter.com/uKJtfi4cuP
— Ohio Dept of Health (@OHdeptofhealth) April 9, 2020
Salgınla mücadelede ihtiyacımız olan iki şey: Sabun ve beyin
Zuck&Berg yeni kampanyasıyla koronavirüs salgınının yayılma hızını yavaşlatmak için alınabilecek en önemli tedbir olan el yıkamaya dikkat çekiyor. Koronavirüs salgınıyla mücadele etmek için iki şeye ihtiyacımız olduğunu belirten ajans, yaptığı paylaşımda “Salgınla mücadelede kullanabileceğimiz iki şey var: beyinlerimiz ve sabunumuz. Neyse ki, her ikisine de sahibiz. Panik olmamak ya da yanlış bilgi yaymamak için beyninizi kullanın. Ellerinizi sık sık yıkamak için” açıklamasına yer veriyor.
Apple, karantina sürecinde bile devam eden yaratıcılığı kutluyor
Apple yayınladığı “Creativity Goes On” kampanyasıyla insanların ev karantinasında olsalar dahi yaratıcılıklarına devam ettiklerini vurguluyor. Kampanya insanların sosyal mesafe sırasında birbirlerini eğlendirme ve birbirleriyle iletişim kurma biçimlerine odaklanıyor. Birçok marka koronavirüs salgını süresince dayanışma mesajları verirken, Apple ürünlerinin başrolde olduğu kampanyada koronavirüsün parçaladığı bir dünyada yer alan iyi şeylere dikkat çekiliyor.
Creativity is the light that shows us what’s possible, the fuel that drives progress, the beauty that makes us human. pic.twitter.com/KSd2DzZ7xF
— Tim Cook (@tim_cook) April 10, 2020
YouTube’dan kullanıcılarına “benimle evde kal” çağrısı
2010’da başlattığı kampanyası #WithMe (#Benimle) ile kullanıcılarını birlikte aktiviteler yapmaya davet eden YouTube bu kampanyasının başına eklediği #StayHome (#EvdeKal) hashtag’i ile var olan kampanyasını koronavirüs salgını boyunca alınması gereken tedbirleri vurgulayacak şekilde uyarladı. YouTube kampanya dahilinde Gordon Ramsay, Venus Williams ve Sebastian Yatra gibi ünlü isimlerin de bulunduğu ve kamu spotu olarak değerlendirilebilecek bir video serisi de yayınladı. Bu videolarla tüm kullanıcılar evde kalmaya davet edildi.
Dove Kanada’dan sağlık çalışanlarına: “cesaret güzeldir”
Koronavirüs tüm dünyayı etkilese de salgın mücadelesinde canlarını siper edenlerin başında şüphesiz sağlık çalışanları geliyor… İletişim çalışmalarını doğal ve gerçek güzellik üzerinden yürüten Dove, Ogilivy Kanada imzalı yeni kampanyasında sağlık çalışanlarının yüzünde oluşan maske ve gözlük izlerine odaklanıyor. “Dove, Kanada’da bir teşekkür olarak sahada görev yapan sağlık çalışanlarına bakım ürünlerini bağışlıyor” mesajının verildiği çalışma “Cesaret Güzeldir” diyerek noktalanıyor.
Sosyal mesafeni koru, kaosu durdur!
Salsa, Peru ajansı ve Birleşmiş Milletler kaosu durdurmak ve koronavirüs salgınının kontrol altına alınmasına yardımcı olmak amacıyla ortaklaşa bir kampanya başlattı. “Keep Your Distance” isimli kampanyada sosyal
mesafenin korunmasının önemine oluşturulan afişlerle farklı bir bakış açısı üzerinden dikkat çekildi.
Burger King Fransa, evde Whopper yapmanın tarifini veriyor
Kreatif dozu yüksek işlerle iletişim dünyasında kendine ayrı bir yer edinen Burger King bu defa salgın sebebiyle Whopper’a hasret kalanların derdine çözüm aradı. Bu amaçla Burger King Fransa tüketicileriyle evde Whopper yapmanın sırrını paylaşarak Whopper hasretini bir nebze dindirmeye çalışıyor. Kampanya kapsamında karantina süresince Burger King severlerin kendi burgerlerini kendi mutfaklarında yeniden yaratmaları için ilham veren afişler ve sosyal medya paylaşımları tasarlandı.
Karantina günlerinde sanat
Mevcut koronavirüs salgını sırasında alınması gereken önlemlerden yola çıkan Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine, “Art of Quarantine” isimli kampanyasıyla klasik sanat eserlerini koronavirüs dönemine taşıyor. Yeni bir görünüm kazanan ve koronavirüsün yayılmasını durdurmak için alınması gereken önlemlere vurgu yapan sanat eserleri Looma, Ukraine imzası taşıyor.