Ayın ses getiren global kampanyaları
Burger King yeni sesini arıyor
Burger King Fransa, “Mmmmhhh Burger King” jingle’ını seslendirmek için yeni yetenekler arıyor. Marka aradığı o sesi bulmak için TikTok’ta bir meydan okuma başlattı. Üç filmlik bir seriyle izleyiciyi jingle’ı seslendirmek için stüdyoya çağıran marka her bir filmde birbirinden özgün adaylar tanıtıyor.
Sadece “saati” gösteren saat
Saat markası Timex, son tasarımını, saati öğrenmek isterken akıllı telefonun ya da akıllı saatin ekranındaki bildirimlerle karşılaşmaktan sıkılanlara ithaf ediyor. Timex, yanıp sönen bildirim ışıkları arasında anı yaşamak isteyenler için tasarladığı yeni ürünü MK1’de Brooklyn merkezli bir giyim markası olan Adsum ile iş birliği yaptı. New York sokaklarının billboardlarına “1249 okunmamış maili görmeden saatin kaç olduğunu öğrenin” sloganıyla taşınan kampanyayla marka dijitalden uzak klasik tarzda bir şıklık vaat ediyor.
Aileni seçemezsin ama…
Londra merkezli online bilet uygulaması Trainline, reklam ajansı DUDE tarafından hazırlanan yeni reklam kampanyasında platformun kullanıcılara sunduğu seçme özgürlüğünü eğlenceli bir dille anlatıyor. Reklam filmi ailesiyle taban tabana zıt zevkleri olan Emma’nın mutsuzluğunu konu alıyor. Tüm aile fertleri, üstünde köpekleri Leo’nun fotoğrafı bulunan pembe tişörtlerle aile fotoğrafı verirken Emma’nın mutsuzluğu her halinden anlaşılıyor… Mutsuz kızın yüzünü güldüren ise Trainline oluyor. Reklam filmi “Ailenizi seçemezsin ama tren biletinizi seçebilirsiniz” söylemiyle son buluyor…
Acının tatlı tebbessümü..
Vodafone İtalya, son reklam kampanyası için “Hide the Pain Harold” olarak sayısız meme’e konu olan András Arató’ ile bir araya geldi. We Are Social tarafından oluşturulan kampanya, Vodafone Milano müşterilerine Dubai’ye bir gezi, yeni bir otomobil ya da televizyon kazanmak gibi pek çok ödül şansı sunan Vodafone Happy uygulamasını tanıtmak için hazırlandı. Film boyunca Harold, yazın kliması bozuk olan ofiste patronun çiçeklerine bakmak zorunda kalıyor, hatta mahvedilen arabası yanı başında çalınıyor ama yine de meşhur “acının tatlı tebessümü” bir an olsun yüzünden silinmiyor. Çünkü Vodafone Happy ödüllerinden birini kazandığına dair telefonuna bir bildirim düşüyor…
Heineken, birayı ayaklar altına alıyor
Heineken’in ünlü ayakkabı tasarımcısı Dominic Ciambrone iş birliğiyle ürettiği “Heinekicks” ile bira üstünde yürümek artık mümkün! Çünkü bu ayakkabının tabanında markanın Silver birası, önünde ise şişe açacağı bulunuyor. Sınırlı sayıda üretilen ayakkabıdan Vietnam, Kore, Tayvan, Hindistan ve Çin’de toplam 25 çift mevcut. Dominic Ciambrone bu sıra dışı tasarım hakkında “İnovasyon ve sınırları zorlama tutkusunu yansıtacak bir tasarım yarattık. Ayakkabı sadece Heineken Silver’ın enerjisini somutlaştırmakla kalmıyor aynı zamanda kelimenin tam anlamıyla taşıyor. Daha önce gerçek bira içeren bir spor ayakkabı tasarlanmadı” diyor.
Heavy metal’in duyulmadığı yerde çocukların sesini kim duyacak?
Verilere göre son bir yılda Portekiz’de 274 kişi boğularak hayatını kaybetti. Ölümler ağırlıklı olarak küvetler, bahçe havuzları, mahalle havuzları, göller, nehirler, deniz kıyıları gibi tanıdık ortamlarda meydana geldi. Portekiz Çocuk Güvenliğini Destekleme Derneği (APSI) için Havas Portekiz’in hazırladığı kampanya özellikle gençlerin hayatını kaybettiği boğulma vakalarına dikkat çekerek farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Farkındalık filminde bir Heavy Metal grubu suyun altında müzik yapıyor ancak dışından sesleri duyulmuyor. Film bu yolla çocukların da ne genellikle sessizce boğularak hayatını kaybetmesine gönderme yapıyor.
Gençlerin kalbine giden yol artırılmış gerçeklikten geçiyor
Nike, Çin’de gençlerle bağ kurmak amacıyla artırılmış gerçeklik deneyimi olan “Trove”u yarattı. BBH China imzası taşıyan proje Nike’nin spor, sürdürülebilirlik, sağlık ve müzik gibi temalar etrafında ünlü isimlerle yaptığı iş birliklerini sergilediği bir platform olarak tasarlandı. Yaratılan artırılmış gerçeklik alanı bir yeraltı sığınağından şehre geçişi ve çölde yogayı görselleştiriyor. 360 derece deneyimsel video formatındaki proje online platformların yanı sıra mağazalarda da tüketicilerle buluşuyor. Ürünlerle ilgili detaylı bilgi sunan her iki artırılmış gerçeklik deneyiminde kullanıcılar kendileri için kişiselleştirilmiş kartvizit de yaratabiliyor.
Hızlı ve korkunç
Ford, F-150 Raptor R kamyonetinin ürkütücü hızını klasik korku filmlerinden aldığı ilhamla tanıtıyor. Ünlü yönetmen Lauren Sick’in yönettiği reklam, gecenin kör karanlığında uçsuz bucaksız bir çölün ortasında geçiyor. Çıkışı aradığı arazide tozu dumana katan sürücü, yol boyunca kurttan yılana pek çok tehlikeli canlıyla karşılaşıyor. Kamyonetin “ürkütücü” hızına uyum sağlayan müzik ise yaklaşık 2 dakika boyunca yarattığı gerilimle izleyiciyi içine çekiyor….
Netflix’in kafesten fırlayan reklamı görenlerin yüreğine indirdi…
Açıkhavada hiper gerçekçi reklamlara olanak tanıyan 3 boyutlu (3D) ekranlar, reklamverenlere yepyeni bir alan sunuyor. Yakın zamanda bu yeni teknolojiyi kullanan markalardan biri de Netflix oldu. Markanın yeni dizisi Resident Evil’in tanıtımı için New York’un ünlü Times Square Meydanı’nda yer alan bir 3D reklam panosunda yaptığı tanıtım oldukça dikkat çekti. Çalışmada Resident Evil canavarlarından biri ekranları kırarak sokağa doğru yöneliyor. İlgi gören çalışma böylesi ürkütücü bir kurgunun kamusal alanda uygulanmasının doğru olup olmadığı tartışmalarını da beraberinde getirdi.