Gerety 2021’in kazananları belli oldu
Tamamı kadınlardan oluşan jürisiyle, tüketicide en çok yankı uyandıran kampanyaların yarıştığı Gerety 2021’in kazananları belli oldu. 36 ülkeden 196 jüri üyesinin bulunduğu yarışmada kazananlar arasında Türk isimler de yer aldı.
FCB Kanada CCO’su ve aynı zamanda Gerety Awards 2021 jüri üyesi Nancy Crimi-Lamanna, yarışmadan bahsederken jüri üyeleri arasındaki farklı bakış açılarının önemine de değindi. Crimi-Lamanna, “Kazanan eser, diğer jüri üyeleriyle aramızda zengin bir sohbet ortamı yarattı. Farklı geçmişlere sahip kadınlardan oluşan bir jüride yer almak sık sık olmuyor. Bu, iş yaparken ya da birtakım işleri ödüllendirirken farklı bakış açılarına ve deneyimlere ne kadar ihtiyacımız olduğunu hatırlattı. Aynılık denizinde, Gerety Ödülleri, kadın bakış açısıyla küresel reklamcılığın en iyilerini destekliyor,” dedi.
Toplam 114 kazanan 4 Grand Prix, 15 Altın, 47 Gümüş, 48 Bronz ile ödüllendirildi. Kazananlar arasında yer alan Publicis Emil Türkiye World’s Smartest Radio Spot (Dünyanın En Akıllı Radyo Spotu) alanında Bronze kazandı.
Yine Publicis Emil Türkiye imzası taşıyan Mercedes-Benz, Speed Limited Radio Spots (Hız Sınırlı Radyo Spotları) dalında Bronze kazandı.
Havas Turkey imzalı Finish – Susuz Çeşmeler ve newton.ddc Istanbul imzası taşıyan Coca-Cola – “Support Your Locals with DCO” kampanyaları da kısa listeye kaldı.
Uluslararası alanda ise ABD, toplam 19 ödülle en çok Gerety kazanan ülke oldu. ABD’yi 13 ile Kanada, 12 ile İngiltere, 11 ile Fransa ve 7 ile İspanya izledi.
Gerety 2021’de dört dalda Grand Prix dağıtıldı
Ustalık dalında Grand Prix kazanan çalışma ise Riff Raff Films tarafından çekilen Burberry “Festive” oldu. ABD’den katılan büyük jüri üyesi Daniela Vojta film hakkında düşüncelerini açıklarken “Bu reklam beni çok mutlu ediyor. İlk bakışta, iyi hissettiren, marşlı, müzik odaklı bir reklam gibi görünse de, Burberry’nin tüm unsurlara, hatta gökten düşen büyük buz bloklarına karşı dayanıklı, su geçirmez özelliğini vurgulayarak da öne çıkıyor. Megaforce’un zanaat, müzik ve koreografinin yanı sıra, sıkıntılarla dolu bir yılda çok ihtiyaç duyulan iyimser bir mesaj göndermesiyle kusursuz bir çalışma olmuş,” dedi.
İletişim dalında Grand Prix kazanan, Impact BBDO Dubai imzalı, An Nahar Gazetesi “The New National Anthem Edition” için ise Türkiye’den katılan büyük jüri üyesi Ela Gökkan Savcı “Bir işi harika yapan şey basit bir fikirdir. Bu fikrin bariz basitliğinden ve vuruculuğundan çok etkilendim. Direkt önlerinde olanı alıp basit bir gerçeğe dikkat çekecek ve değişime yardımcı olacak şekilde değiştirmişler,” dedi.
Deneyim alanında Grand Prix kazananı ise McCann London imzalı Xbox işi, “Oyun Turizminin Doğuşu” oldu. Çin’den katılan büyük jüri üyesi Kelly Woh “Bu benim en sevdiğim kampanyalardan biri. Oldukça beklenmedik ve cesur. Oyunların ilk kez turistik destinasyonlar olarak tanıtıldığı, oyunculara oyunu farklı seviyelerde deneyimlemeleri için yeni bir açı sağlayan akıllıca şaşırtmaları seviyorum,” dedi.
İyilik için Çalışmalar Grand Prix’i WMC Gray Prag’ın Znamkamarada için yaptığı “Antiorruption Hackathon” çalışmasına verildi. Yarışmaya İngiltere’den katılan Büyük Jüri Üyesi Karen Blackett OBE “Sosyal medya platformlarının bir ulusu olumlu ve anlamlı bir şekilde bir araya getirmek için kullanılabileceğine parlak bir örnek. Bu, bir toplum olarak sorunları çözmek için bir araya gelebileceğimiz ve bu süreçte ekonomik, toplumsal ve siyasi değişim yaratabileceğimizi gösteriyor,” dedi.
Tüm kazananları görmek için Gerety Awards 2021’in internet adresini ziyaret edebilirsiniz.