Gerety Awards başvurularında son viraj!
Yaratıcılığın geleceğinin söylemler ve aksiyonların dengesinin yeniden şekillenmesiyle dönüştüğü bugünlerde, kazananlarının yılın ilerleyen günlerinde açıklanacağı Gerety Awards’ın son başvuru tarihi 17 Temmuz.
Gerety Awards adından tamamı kadınlardan oluşan jüri üyelerine mor bıyıklar iletmesi ve üyelerden bu bıyığı takarak fotoğraflarını paylaşmalarını istemesiyle duyurmuştu. “Bir kadının bir yaratıcılık festivalinin jürisinde olması için ne yapması gerekiyor?” sorunu soran Gerety Awards, reklamcılık sektörünün ötesine geçen bu soruyla global bir yankı uyandırmıştı.
Mor bıyık kampanyasının yaratıcı ajansı No Agency’nin kurucusu Svetlana Copic, “Cinsiyet eşitliğine benzersiz bir mercekle yaklaşan Gerety Awards başvuru davetlerini gerçekleştirirken potansiyel katılımcılara sadece güvenilirlik ve cesaret sunmakla kalmadı. ‘Jürideki tek kızcağız’ yaklaşımının hüküm sürdüğü yılların ardından sonunda bir şeyler değişmeye başladı. Ancak bu sadece başlangıç, bu konu üzerinde konuşmaya devam etmeliyiz. Bazen statükoyla alay etmek onu değiştirmenin en etkili yolu” diyor.
Gerety Awards’dan Lucia Ongay ise, “Hala jürisinin sadece yüzde 20’sini kadınların oluşturduğu ödül törenleri gerçekleşiyor. Bu gerçek amacımızı ve başvuruya çağıran kampanyamızın ne kadar doğru birer adım olduğu konusunda bize güvence verirken beraberinde bir soruyu da getiriyor; Eğer Gerety yüzde 100’ü kadınlardan oluşan bir jüri oluşturabiliyorsa, diğerleri neden 50’ye 50 bir dağılım sağlayamıyor?” sözleriyle sektörün yaratıcılık festivallerine çağrıda bulundu.
Gerety Awards 2020’nin jürisi dünyanın dört bir yanından 180’den fazla ajans ve marka liderinden oluşuyor. Kazananların Ekim ayında açıklanacağı festivalin son başvuru tarihi 17 Temmuz Cuma, Türkiye saatiyle 23:00.
Gerety Awards hakkında
Adını, “Bir pırlanta sonsuza kadardır” sloganının yaratıcısı Frances Gerety’den alan Gerety Awards’a katılan işler “Medya’dan “İnovasyon”a “Deneyim”den “İyilik İçin İşler”e kadar 10 farklı kategoride değerlendiriliyor. Ocak 2019 ile başvuruların son tarihi arasında yayınlanan kampanyaların yarışabildiği The Gerety Awards’da iki değerlendirme kriteri bulunuyor: fikrin orjinalliği ve hayata geçirirkenki kalitesi.
Gerety Awards hakkında daha detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.