Getir ve Uber Eats’ten dev iş birliği | Son 24 saatin gündemi
Getir ve Uber Eats, Birleşik Krallık’ta yeni bir iş birliğine imza attı. İlk olarak İngiltere’de başlayan iş birliğinin çok yakında Almanya ve Hollanda’daki Uber Eats kullanıcılarını da kapsayacak şekilde genişletilmesi bekleniyor.
Getir’in geniş ürün yelpazesinden seçim yapan Uber Eats müşterilerine büyük avantajlar sağlayacak olan iş birliği, Getir’in de Uber Eats’in geniş müşteri havuzuna erişmesini sağlayacak.
Bu kapsamda Getir’in market ürünleri Uber Eats uygulaması üzerinden sipariş edilirken Getir kuryeleri tarafından teslim edilecek.
İki marka tarafından yapılan ortak açıklamada “Ortaklığın bir parçası olarak, Uber Eats müşterileri önümüzdeki haftalarda Gorillas mağazalarından alışveriş yapma seçeneğine de sahip olacak” dendi.
Holywood’da tarihi grev sona erdi ama…
Hollywood tarihindeki en büyük grevlerden biri yaklaşık 5 ay sonra sona erdi. ABD Yazarlar Birliği (WGA) ile ABD Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği (AMPTP) arasında yapılan anlaşmanın ardından, grev resmen sonlandırıldı.
Anlaşma kapsamında yazarların maaşları artırılacak, izleyici verileri daha şeffaf bir şekilde paylaşılacak ve yazarlar, popüler hâle gelen eserler için ikramiye ödemeleri alacak. Tüm bunlara ek olarak bir yapım için belirli sayıda personelin çalıştırılması zorunlu olacak.
Yapay zekâ kullanımıyla ilgili olarak ise taraflar, belirli bir çerçeve içinde anlaştı. Buna göre yapay zekâ, edebî metin yazamayacak. Bir kişi veya kurum, ChatGPT benzeri araçlarla edebî metin oluştursa bile bu metin bir kaynak olarak kabul edilemeyecek. Şirketler, yazarları yapay zekâ kullandırmak için zorlamayacak. Her şeye rağmen yine de yapay zekânın oluşturduğu bir metin olursa tüm taraflara bilgi verilecek.
WGA, grevin sonlandırılması için çağrı yapmış olsa da Sinema Oyuncuları Birliği – Amerikan Televizyon ve Radyo Sanatçıları Federasyonu (SAG-AFTRA) halen grevde. Ancak WGA’nın çağrısı ile oyuncu ve sunucuların da grevi sona erdirmesi bekleniyor.
Spotify yeni ortak müzik dinleme deneyimi “Jam”i tanıttı
Spotify, beraber müzik dinleme deneyimini bir üst seviyeye çıkaran ve belli bir gruptaki herkesin birlikte müzik dinlemesine olanak sağlayan yepyeni, kişiselleştirilmiş, gerçek zamanlı bir dinleme deneyimi olan Jam’i tanıttı.
Spotify’ın Blend ve Ortak Çalma Listeleri gibi popüler bazı özelliklerini geliştirip bunları kişiselleştirme teknolojisiyle birleştiren Jam, birlikte müzik dinleme deneyimini her zamankinden daha iyi hale getiriyor.
Favori şarkınızı sevdiklerinizle paylaşmak gibisi yok ve artık Jam’le tüm arkadaş grubunuz, paylaşımlı şarkı sırası, bu gruba özel olarak oluşturulmuş öneriler ve kimin hangi şarkıyı eklediğini görebilme özellikleri sayesinde eğlenceye ortak olabilecek…
Melis Sezen x Onur Tuna: “Türkiye’nin Çiftleri” gümbür gümbür geliyor
Dijital markalar ekosistemindeki dönüşüm yolculuğuna odaklanan Turkcell, kurgunun gücünden yararlandığı “Türkiye’nin Çiftleri” reklam serisini başlattı. Uzun zamandır Turkcell’in marka yüzü olarak izlediğimiz Melis Sezen’e göre kısa filmler adeta bir mini dizi gibi. Turkcell ailesine yeni katılan Onur Tuna ise reklam serisiyle hızlı bir başlangıç yaparak birçok farklı tiplemeyle izleyicilere “merhaba” derken ortaya çıkan işin yarattığı mutluluktan bahsediyor.
Şimdilik sadece “Türkiye’nin Çiftleri Geliyor” teaser’ı çıktı. Ancak basın toplantısında yayınlanan backstage görüntülerine bakılırsa bu ekip büyük bir eğlence vadediyor. Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alper Ergenekon ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısında marka yüzlerinin de dahil olduğu sıcak bir aile tablosu gördük.
“En önemli stratejimiz iyilikte öncü olmak”
Pek çok araştırmanın sonuncunda görüyoruz ki tüketicileriyle bağları epey güçlü markaların başında geliyor LC Waikiki. Tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun” dediği markalarda da karşımıza çıkıyor, “Türkiye’nin lider markaları”nda da. “Türkiye’nin tavsiye şampiyonları“nda rekabet çetin olsa da zirvede yerini alıyor, sadakatiyle “Tüketicinin “Sevgilim ‘O’na benzesin” dediği markalarda da… Bu başarının ardında özenli ve güçlü bir strateji kadar müşteri odaklı içgörülerle şekillenen projeler olduğundansa kuşku yok. Hem bu stratejileri hem de LC Waikiki’nin fark yaratan projelerini LC Waikiki’nin E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş birinci ağızdan aktarıyor…
Ömer Barbaros Yiş ile gerçekleştirdiğimiz söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!