Getty Images ve Shutterstock birleşiyor | Son 24 saatin gündemi
ABD’nin en büyük lisanslı görsel içerik sağlayıcıları olan Getty Images ve Shutterstock birleşme kararı aldı. Bu anlaşmayla Getty Images’in zengin fotoğraf, illüstrasyon ve video arşivi, Shutterstock’un geniş arama ve içerik yükleme platformuyla entegre olacak.
Getty Images, Shutterstock’un her bir hissesi için yaklaşık 28,85 dolar nakit veya 13,67 Getty Images hissesi teklif ediyor. Hissedarlar, ödemeyi nakit ve Getty hisselerinin karışımı şeklinde alma seçeneğine de sahip olacak. Anlaşma kapsamında Getty Images’in toplamda 331 milyon dolar nakit ve 319,4 milyon dolarlık hisse ile ödeme yapması planlanıyor. Birleşme tamamlandığında, yeni yapının yüzde 54,7’si Getty Images hissedarlarına, geri kalan yüzde 45,3’ü ise Shutterstock hissedarlarına ait olacak. Getty Images CEO’su Craig Peters, birleşik şirketin liderliğini sürdürmeye devam edecek.
Aralık ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Marketing Türkiye için MTM – Medya Takip Merkezi’nin kapsamlı bir analizle hazırladığı, Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan ve yeni nesil gazeteciliğin nabzını tutan “YouTube Rating Report”un Aralık ayı sonuçları açıklandı! Peki, hangi gazeteciler 2024’ü lider kapattı? Yılın son ayında en üretken gazeteciler kimler oldu? Kimler abone sayısını artırarak yeni bir yıla adım attı, kimler izlenme sayılarındaki düşüşle dikkat çekti? Hepsi ve daha fazlasının yanıtlarını gelin birlikte inceleyelim…
Araştırmacılar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Ekonomik belirsizliklerle, küresel çaptaki siyasi krizlerle boğuştuğumuz bir yılı geride bıraktık. 2024’ü bütün bu karmaşasıyla uğurlarken, 2025 de belirsizliklerle dolu bir yıl olarak duruyor önümüzde. Peki, yaptıkları araştırmalarla hem toplumsal dönüşümü hem de tüketicinin duygu durumunu sık aralıklarla takip eden araştırmacılar 2025 yılını nasıl görüyor? Onlara göre Türkiye ve dünya 2025’te nasıl bir senaryoyla karşı karşıya kalacak? Tüketicinin yeni yıl ajandasında neler var? Yanıtlar araştırma sektörünün liderlerinden geliyor…
2024 yılına iz bırakan pazarlama stratejileri!
Her yeni yıl, Türkiye’de pazarlama profesyonelleri için zorlu bir sınav niteliğinde… Birçok ülkede yılda belki de bir kez yaşanıp haftalarca gündemde kalan krizler ve ekonomik dalgalanmalar, Türkiye’de sadece birkaç hafta içinde peşi sıra gerçekleşebiliyor. Böylesine dinamik ve çetin bir ortamda, markalarını büyütmek ve sektörde öne çıkmak için özveriyle çalışan pazarlama liderleri, bu yıl da her şeye rağmen fark yaratmayı başardı. Peki, bu dinamik ve çetin pazar şartlarında hangi stratejik hamleler öne çıktı? Hangi markalar, hızlı değişen gündemi lehine çevirmeyi başararak yıla damga vurdu? Türkiye’nin saygın marka danışmanları ve stratejistlerinin değerlendirmeleriyle, yılın dikkat çeken başarılarını ve bu başarıların ardındaki stratejik vizyonu yaratıcılarıyla konuştuk…
KFC ve Pizza Hut Türkiye pazarından çekiliyor iddialarına yanıt geldi
KFC ve Pizza Hut markalarının sahibi Yum! Brands, Türkiye’deki restoranlarının sahibi ve işletmecisi İş Gıda’nın franchise anlaşmasını feshetti. Yum! Brands’in bu kararının ardından İş Gıda, “Finansal kaygılarla alınan acele bir karar. Tüm KFC ve Pizza Hut restoranlarımız faaliyetlerine aralıksız devam ediyor” açıklamasını yaptı. Yum! Brands Mali İşler Direktörü Chris Turner konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Fesih öncesinde Yum! Brands olarak, birkaç ay boyunca sorunları çözmek ve destek olmak için çalıştık. Ancak İş Gıda, standartlarımıza uyum sağlamayı sürdüremedi ve franchise anlaşmalarımızın temel hükümlerine bağlılığını koruyamadı” dedi.