Tüketicinin endişesi artsa da satın aldığı ürün azalmıyor
Giderek artan fiyatlar karşısında duyulan endişe, bir süredir tüketicinin yeni normali haline geldi. The Food Industry Association (FMI) ve The Hartman Group tarafından yapılan bir araştırma ise söz konusu gıda alışverişi olduğunda tüketicinin hala endişe duyduğunu ancak satın aldığı ürün sayısını azaltmadığını ortaya koyuyor.
ABD’li tüketicileri baz alan araştırmaya göre Ekim 2022’de tüketicilerin yüzde 41’i artan fiyatlarla başa çıkmak için marketten daha az ürün satın aldığını belirtirken Şubat 2023’te bu oran yüzde 32’ye geriledi. Diğer taraftan gıda fiyatları konusunda toplumun geneline hakim olan endişenin düzeyi yaş gruplarına göre değişiyor. En kaygılı kuşak olarak öne çıkan Baby Boomers’ın endişe düzeyi geçen yılın Ekim ayında yüzde 69 iken bu oranın, Şubat ayında yüzde 80’e yükseldiği görülüyor. Y kuşağının kaygı düzeyinin ise geçen yıla göre yüzde 5 artarak yüzde 76 olduğu göze çarpıyor. Araştırmanın öne çıkan diğer bulgularını ise şöyle sıralamak mümkün:
- Tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 55) restoranlardaki fiyat artışlarından da endişe duyduğunu belirtiyor.
- Tüketicilerin yüzde 68’i gıda alışverişi için bir yıl öncesine göre daha fazla harcama yaptığını bildirirken yalnızca yüzde 7’si daha az harcama yaptığını söylüyor.
- Çocuklu haneler, bütçelerinden gıda harcamalarına ayırmaları gereken tutarın her geçen yıl arttığını dile getiriyor.
- Tüketicilerin gıda alışverişi için kullandığı çevrim içi kanal sayısını azalttığı görülüyor.