Gilead Sciences’ın “En Büyük Hastalığım” kampanyasına bir ödül de Prida’dan geldi
Gilead Sciences Türkiye’nin HIV konusundaki farkındalığı artırmak amacıyla başlattığı “En Büyük Hastalığım” kampanyası, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Prida Ödülleri’nde Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi alanında jüriden en yüksek puanı alarak ödüle layık görüldü.
Sağlık Bakanlığı’nın HIV/AIDS Kontrol Programı’nda yer alan HIV ile yaşayan bireylere yönelik ayrımcılığı önleme hedefine destek vermek amacıyla Gilead Sciences Türkiye tarafından “Birlikte HIV’den Güçlüyüz” platformu çatısı altında yürütülen “En Büyük Hastalığım” kampanyası İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Prida Ödülleri’nde “Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi’’ alanında ödüle değer bulundu. Kampanya çatısı altında çekilen kısa video filmi de, İstanbul Marketing Awards’da sağlık iletişimi kategorisinde Altın Ödül ve Felis başarı ödülü almaya hak kazanmıştı.
Gilead Sciences, “En Büyük Hastalığım” kampanyası ile özellikle Sağlık Bakanlığı’nın HIV/AIDS Kontrol Programı’nda açıklanan HIV ile yaşayan bireylere yönelik ayrımcılığı önlemek hedefine uygun olarak HIV pozitif bireylerin toplumun içinde yer alabileceklerine ve hayatlarını normal bir şekilde sürdürebileceklerine vurgu yapıyor.
Gilead Sciences Türkiye’nin “En Büyük Hastalığım” kampanyası; Yönetmenliğini Selim Demirdelen’in yaptığı, başrolünde Alp Tuğhan Taş’ın yer aldığı ve kuşlara hastalık derecesinde merakı olan HIV Pozitif bir gencin hikayesinin anlatıldığı bir film ile başlamış, fotoğraf sanatçısı Nihat Odabaşı’nın gönüllü ünlülerin ‘en büyük hastalıklarını’ fotoğrafladığı ‘‘Nihat Odabaşı ile En Büyük Hastalığım Fotoğraf Sergisi’’ ile geniş kitlelere ulaşmıştı.
Kampanyanın çatısını oluşturan “Birlikte HIV’den Güçlüyüz” platformu altında “En Büyük Hastalığım” kampanyasının yanında, HIV enfeksiyonunun en yaygın görüldüğü 17-45 yaş arasındaki bireylerde HIV farkındalığının artırılması ve risk grubundaki bireylerin düzenli HIV testi yaptırmalarına yönelik sosyal medya iletişimi, ülkemizde bir ilk olan “Türkiye’de HIV” belgeseli ve Sabancı Üniversitesi iş birliği ile geçtiğimiz Kasım ayında gerçekleştirilen IV. Ulusal Duyarlılık Konferansı gibi farklı projelerle HIV konusunda farkındalığın artırılmasına yönelik çalışmalar sürdürülüyor.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi alanında verilen ödülü değerlendiren Gilead Sciences Türkiye Dış İlişkiler Direktörü Toros Şahin, “Toplumu HIV konusunda bilinçlendirmeye ve farkındalığı artırmaya yönelik bu kampanyanın Prida ödülüne layık görülmesi bizleri çok gururlandırdı. Kampanyanın Türkiye’de HIV ile mücadelede önemli bir adım olduğuna inanıyoruz. Bu yöndeki çalışmalarımız önümüzdeki süreçte de artarak devam edecek” dedi.