Girişimciler ve mentorlar GBA Mentor Clinic II’de buluştu
Türkiye’nin ilk melek yatırım organizasyonlarından Galata İş Melekleri (Galata Business Angels – GBA) İstanbul’da ikinci kez toplandı. Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) desteğiyle düzenlenen GBA Mentor Clinic II, küresel girişimler yaratmaktan başarılı exit stratejilerine kadar pek çok konuda katılımcıları bilgilendirirken, girişimcilerin internet sektörünün önde gelen isimleriyle tanışmasını sağladı.
Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) desteğiyle Maslak Sheraton’da düzenlenen GBA Mentor Clinic II, fikir aşamasında olan, işinin başında olup işini geliştirmek isteyen girişimcileri, internet ekosisteminin Türkiye’deki önemli temsilcileriyle buluşturdu.
GBA Başkanı ve Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli, yaptığı açılış konuşmasında, girişimcilik ekosistemini güçlendirmeyi ve girişimcilerin mentorluk desteği ile işlerini hızlandırmalarını amaçlayan GBA’nın ekosisteme katkılarını şöyle özetledi: “Bugüne kadar aldığımız yaklaşık 900 başvuru arasından 280 tanesi ile yüz yüze görüşmeler düzenledik. 80 tanesi ise Venture Academy’de sunum yapma şansına sahip olurken, aralarından 10 girişime GBA yatırımcılarından destek geldi. Şimdi 4.5 milyon TL’ye ulaşmış olan yatırım portföyümüzde yer alan 10 girişimden altısı da, GBA üyesi olmayan sektördeki diğer yatırımcılardan ikinci tur yatırımlarını aldılar. Bugün ise Mentor Clinic II’de 35 mentor ile girişimcilerin ve Türkiye internet ekosisteminin yanındayız.”
“Yeni ekonominin doğru yönetilmesi daha önemli”
GBA Mentor Clinic II’nin bir sonraki konuşmacısı TEB KOBİ Bankacılığı Direktörü Devrim Ziya Tavil ise, “Startuplarda İş Geliştirme” konusuna değinirken konuşmasında çarpıcı istatistiklere yer verdi. ABD’de her yıl 2.5 milyon şirketin kurulduğunu, ancak bu şirketlerden yalnızca yüzde 1’inin iyi bir noktaya gelebildiğini söyleyen Tavil, “Türkiye’de ise her yıl 128 bin işletme kuruluyor, fakat bu şirketlerin yüzde 60’ı ilk beş yılda batıyor. Buna rağmen her yıl 18 milyar TL girişimcilik anlamında ekonomiye giriş yapıyor. Biz bu noktada TEB olarak ciddi bir ticari potansiyel görüyoruz ve bu ekonominin doğru yönetilmesinin daha önemli olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Monitise COO’su ve GBA Üyesi Fırat İşbecer ise, sunumunda en çok merak edilen konulardan birini, “Türkiye’de Exit Stratejileri”ni ele aldı. İşbecer, Şubat ayında toplam 100 milyon dolar bedel karşılığında Monitise bünyesine katılan Türk mobil teknoloji şirketi Pozitron örneğinden yola çıkarak, “Şirketi kurma aşamasında kendinize exit hedefi koyarken, aradaki yolculuğu hesaplamalısınız. Finansal disiplinden delagasyon ve danışmanlık aşamalarına kadar her şeyi nasıl yapacağınızı düşünmelisiniz. Bu süreçte, önünüze gerçekçi olmayan hedefler koyun ki, yol boyunca kendinizi aşmayı öğrenin, tutkunuzu diri tutun çünkü sorunlar her yıl değişiyor. Exit aşamasında ise tükenmişlik sendromuyla değil, yeterli pazarlık gücüne sahip olacak şekilde hareket edin” dedi.
“Odaklanmak başarının anahtarı”
İşbecer’den sonra kürsüye çıkan Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın ise, “Globale Oynamak” başlığı altında yaptığı konuşmasında odak noktasının önemine değindi. Türkiye’de 53 şehirde faaliyet gösteren ve üç yıldır Ortadoğu ülkelerine hizmet vererek yılda yüzde 180 büyüyen Yemeksepeti’nin Rusya pazarını deneme süreci sonunda ekip olarak geri çekilme kararı aldıklarını anlatan Aydın, “sektörü, trendleri, tüketici alışkanlıklarını ve oyuncularını bilmek büyük avantaj. Fakat aynı enerjiyi daha başarılı olabileceğinizi düşündüğünüz ve daha az zorlandığınız pazarlara yönlendirmek, odak noktanızı belirlemek küresel başarının anahtarı” dedi.
İş Kurma ve İş Geliştirme Paneli
Girişim Fabrikası Direktörü İhsan Elgin moderatörlüğünde gerçekleştirilen “İş Kurma ve İş Geliştirme Paneli”nde Ustaeli Kurucusu Tarık Sinan, Sociaplus Kurucu Ortağı Hande Çilingir, Ustaeli Kurucusu Tarık Sinan ve Inploid Kurucu Ortağı Serkan Köse konuşmacı olarak yer aldı. Dün itibarıyla Fransa’da ilk açılımlarını gerçekleştirdiklerini anlatan Hande Çilingir, iş kurma aşamasında benzer dinamiklere sahip olan İsrail gibi pazarları incelediklerini belirtti. “Bilgi Havuzu” olarak tanımlanan Inploid’in Kurucu Ortağı Serkan Köse ise, iş kurma ve geliştirme aşamasında ürün satmamalarının ama platform olarak sektörde değer yaratmalarının Inploid’i pazarda farklılaştırdığını söyledi. Ustaeli Kurucusu Tarık Sinan ise, “Kuruluş aşamasında bizzat kendim çalıştım; moloz taşıdım, boya yaptım, usta ben oldum. Bu nedenle her şeyden önce kişisel motivasyon çok önemli” dedi.