Elon Musk gökyüzünü reklam panosuna dönüştürüyor!
Sıradan bir gün içerisinde ne denli çok sayıda reklama maruz kaldığınızı hiç düşünmüş müydünüz? Sokaklardaki devasa billboardlardan cep telefonlarına, kişisel bilgisayarlardan televizyonlara ve daha pek çok alanda gün boyu reklamla karşılaşıyoruz. Öyle ki bir marka ile karşılaşmadığımız tek alan belki de gökyüzüydü… Ancak görünen o ki markaların rekabeti gökyüzüne de taşacak. Gökyüzünde reklam yayını yapmayı planlayan bir startup şirketi, SpaceX ile ortaklık kurmaya hazırlanıyor. Yörüngeye gönderilmesi planlanan uydu, yeterli ücret ödeyen herkesin istediği içeriği gökyüzünde yayınlamasını sağlayacak…
Elon Musk’ın sahibi olduğu uzay ulaşım şirketi SpaceX, tüm zamanların en uçuk reklam projesi için Kanadalı bir startup projesiyle ortaklık kurmaya hazırlanıyor. Söz konusu proje, markaları basbayağı gökyüzüne taşıyacak.
Geometric Energy Corporation’ın SpaceX desteğiyle uzaya göndermeyi planladığı CubeSat uydusu, üzerinde dev bir ekran barındıracak. İnsanlar da ücret karşılığında reklamlarını bu uyduya gönderebilecek. Şirketlerin logoları, gözden kaçmayan bir şekilde, gökyüzünde ay gibi parlayacak.
Gökyüzünde sadece en yüksek teklifi veren markalar yer alacak
Uyduya reklam verme şansı yakalamak için yapılması gereken ise basit: Diğer taliplerden daha yüksek ücret teklifi vermek. Belli süre için en yüksek ücreti verdiği takdirde herkes, CubeSat’a reklam verebilecek. Bu olanağın neden olabileceği ufak sorunları CEO Reid, şu sözlerle açıklıyor: “Reklam olarak logolarını uyduya koymak isteyen şirketler olabilir. Ya da daha kişisel ya da sanatsal girişimlerde bulunulabilir. Belki de Pepsi ve Coca-Cola logolarını CubeSat’a vermek için yarışa girebilir. Herkesin uzaya erişim sağlayabilmesini sağlayan ve merkeziyetsiz katılımı destekleyen bir şey oluşturmaya çalışıyorum. Umarım insanlar ofansif, uygunsuz ve aşağılayıcı içerikler paylaşmak için paralarını harcamaz.”
Tüketicinin gün içerisinde çok sayıda reklama maruz kalmasından doğan “reklam körlüğü” her ne kadar günümüz pazarlama dünyasının öne çıkan konularından olsa da görünen o ki markalar için reklam alanları kısıtlanmanın tam aksine giderek büyüyor. Bu durumun tüketicide ve markalarda nasıl bir karşılık bulacağını ise hep birlikte göreceğiz…
Tesla otomobilleri fare sorunuyla karşı karşıya!
Elon Musk şimdi de Mars’ın imparatoru oldu!