
Türkiye Google’dan 6.2 milyon içeriğin kaldırılmasını talep etti
Google tarafından TBMM’ye gönderilen rapora göre Türkiye içerik kaldırma talebinde dördüncü sırada yer alıyor. Raporun detaylarında Türkiye’de son 3 ayda toplam 6.2 milyon içeriğin kaldırıldığı, bunun 2 milyonluk bölümünün çocukların güvenlik politikasını ihlal ettiği yer alıyor. En yoğun içerik kaldırma talebininse Ocak-Haziran 2021 tarihleri arasında gerçekleştiği kaydedildi.
Google, Türkiye’ye ilişkin hazırladığı son 3 aylık raporu TBMM’ye gönderdi. Rapora göre Google sadece üç ayda Türkiye’de kurallara uygun bulunmadığı için 6.2 milyon içeriği kaldırdı. Çocukların güvenlik politikasını ihlal ettiği için kaldırılan video sayısının ise 2 milyon olduğu açıklandı.
“Dijital ekonominin milli gelir içerisindeki payı yüzde 4’ü geçti”
Raporda yer alan bilgiler özetle şöyle; “Google tarafından desteklenen dijital ekonominin millî gelir içindeki payı yüzde 4’ü aşarak 150 milyar TL’ye ulaştı. Dijital kaldıraç işlevi gören hizmet ve ürünlerimizin desteklediği dijital ekosistemin Cumhuriyetimizin 100. yılında millî gelirin yüzde 4.7’sine kadar tırmanacağını öngörüyoruz. Google Reklam Ürünleri (Arama, Alışveriş, YouTube vs.) doğrudan ve dolaylı yoldan 2018 yılında Türk ekonomisine 29.5 milyar TL’lik katkı sağladı. Bu da gayri safi yurtiçi hasılada yüzde 0.8’lik bir katkıya tekabül ediyor. 2023 yılında bu ürün ve hizmetlerin Türkiye ekonomisine genel olarak sağlayacağı katkının 333.8 milyar TL’ye yükselmesi bekleniyor.”
2 milyon içeriğin kaldırılma sebebi çocuk güvenliği politikası ihlalleri
Türkiye’ye özel algoritmalarının olmadığını kaydeden Google, algoritmaların kullanıcı testlerine göre ölçüldüğünü ve asıl amacın hizmet kullanışlılığını sağlamak olduğunu belirtti.
Google tarafından kaldırılan içeriklerle ilgili “Temmuz 2021’den Eylül 2021’e kadar, topluluk kurallarımızı ihlal etmesi sebebiyle 6.2 milyondan fazla içerik YouTube’dan kaldırıldı. Bu videoların yüzde 94’ü insanlardan ziyade öncelikle makineler tarafından işaretlendi. Makineler tarafından tespit edilen içeriklerin yüzde 8.7’si tek bir görüntüleme bile almamışken, yaklaşık yüzde 76’sı 10’dan daha az kez izlendi. 2021’in üçüncü çeyreğinde çocuk güvenliği politikası ihlalleri nedeniyle ise 2 milyon video kaldırıldı” bilgisi verildi.
En yoğun içerik kaldırma talebi Ocak-Haziran 2021 döneminde oldu
Raporda dönemsel dünya sıralamasıyla ilgili detaylara da yer verildi; “YouTube tarafından, yüklendiği ülke bazında (video yükleme sırasındaki IP adresine göre), Temmuz – Eylül 2021 dönemde ülkeye göre kaldırılan videolar sıralamasında Hindistan birinciyken, Türkiye 12. sıradadır. Bununla birlikte, talep yoğunluğu bakımından Ocak-Haziran 2021 arasında Rusya 1. sıradayken Türkiye dördüncü sırada yer almıştır. Google şeffaflık raporu, yıllar içinde Google hizmetlerinin kullanımı arttıkça içerik kaldırılmasına yönelik idari taleplerin sayısında bir artış olduğunu göstermektedir. Ocak-Haziran 2021 dönemini kapsayan en güncel şeffaflık raporu, her iki unsur bakımından bugüne kadar görülen en yüksek yoğunlukları göstermektedir. Türkçe, Google için öncelik arz eden bir dil olmuştur. Bu bağlamda, son 15 yıl içinde yaklaşık 230 milyon kelimeyi Türkçeye çevirdik, bu da Evliya Çelebi’nin 828 sayfalık Seyahatname eserinden 2.140 adet cilde tekabül etmektedir. Türkçeye bugüne kadar olan yatırımımız sayesinde 220’yi aşkın ürün ve hizmeti Türkiye’de ve dünyadaki Türkçe konuşan insanlara sunabildik.”
Kaynak: Türkiye Gazetesi