Google, yapay zeka kullanan siyasi reklamlara etiket koyacak | Son 24 saatin gündemi
Google, yapay zeka tarafından oluşturulan siyasi reklamların otomatik olarak etiketleneceğini ve açıklama ekleneceğini duyurdu. ABD’de gerçekleşecek başkanlık seçimleri öncesinde, siyasi kampanyaların yanında bir etiket olacak. Geçtiğimiz yıl siyasi yapay zeka içeriklerine etiket koymayı zorunlu kılan Google, artık bu etiketleri otomatik oluşturacak. Bu etiketler, mobil cihazlardaki akışlarda, YouTube Shorts’ta, telefonlarda, bilgisayarlarda, televizyonlarda ve web sitesinde gösterilen akış içi reklamlarda görünecek. Diğer reklam formatları için ise reklam verenlerin kendi etiketlerini eklemeleri gerekecek. Bu yeni etiket ve açıklama sisteminin seçmenlerin seçim reklamlarının doğruluğunu ve şeffaflığını değerlendirmelerine yardımcı olması bekleniyor.
EURO 2024’te çeyrek finale kalan “markalar!”
Avrupa’nın en büyük futbol şampiyonası Euro 2024 heyecanı hız kesmeden sürerken “bizim çocuklar” da çeyrek final biletini kaptı! Ancak elbette onlar bu yolu yalnız yürümüyor, arkasında milyonlar ve o milyonların olduğunu hissettiren iletişim çalışmaları var… Gemius bizim çocuklarla birlikte çeyrek finale kalan markaları ve iletişim çalışmalarını derledi… Gelin birlikte bakalım!
Ruffles ve KFC’den “ateşten” bir lezzet: Buza ihtiyacı olan var mı?
Hava sıcaklarının her geçen gün yeni rekorlar kırdığı bugünlerde Ruffles ve KFC’den hem yakan hem de serinleten bir işbirliği geldi. Daha önce de iş birlikleri yapan ikili, bu kez baharat severlere odaklandı ve ortaya da Ruffles Double Crunch KFC Zinger aromalı patates cipsi çıktı. Söz konusu cips her iki markanın da bugüne kadar çıkardığı en acılı ürün olma özelliği taşıyor…
Gençlerin ihtiyaçları artarak devam ediyor!
Gençlerin geleceğimiz olduğunu dilimizden düşürmesek de çoğu zaman onları anlamakta, iç seslerini duymakta ve gerçek ihtiyaçlarını saptamakta yetersiz kalabiliyoruz. Hal böyleyken veriye dayalı saptamalar daha da büyük bir değer kazanıyor. Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) adına KONDA Araştırma ve Danışmanlık A.Ş. tarafından gerçekleştirilen “Gençlerin İhtiyaçları Araştırması” da bu açıdan oldukça önemli. Zira gençlerin ihtiyaçları ne yazık ki artarak devam ediyor ve içinde bulundukları ekonomik koşullar nedeniyle ne yeterli beslenebiliyorlar ne de iyi bir eğitim için temel ihtiyaçlarını karşılayabiliyorlar… “Gençlerin Dostu” olmak ve yarınların daha umutlu olmasını dileyenler için önemli içgörüler sunan araştırmanın çıktılarını gelin birlikte inceleyelim…
Futbol sizi öldürebilir!
İngiliz sivil toplum kuruluşu The Melanoma Fund, “Silhouettes” isimli kampanyasıyla, yaz aylarında güneşten korunmadan yapılacak açık hava sporlarının risklerine dikkat çektiği bir kampanya hazırladı. Neverland reklam ajansı imzası taşıyan ve Clear Channel tarafından desteklenen kampanyada, zararsız gibi görünen benlerin bir futbolcu, bir yüzücü ve bir bisikletçi gibi sporcuları andıran melanomalara dönüştüğü görseller yer alıyor. Melanomlardan oluşan bu silüetler, güneş kremi kullanımının önemini vurgulayan kampanyanın yüzleri olan sporcular Rosie Muggeridge, Christian Lawal ve Daniel Whittaker’ın temsil ettiği spor dallarını sembolize ediyor.