
Görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi kullananlar, Brandverse Awards Craft Bölümü’nde ödüllendirilecek!
Görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi şekilde kullanarak başarıya uzananlar Brandverse Awards‘un Craft bölümünde yarışıyor! Metin Yazımı, Müzik Tasarımı, Afiş/İlan Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, İllüstrasyon, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Animasyon Tasarımı ve bölümün diğer kategorilerinde kıyasıya bir rekabete ev sahipliği yapacak Brandverse Awards’un başvuru süreci 28 Mart’a dek sürecek…
BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards’un Craft Bölümü altındaki Tasarım kategorisindeki işler bu yıl 6 yeni başlık altında yarışacak. Marka mesajını iletmek için reklamda kullanılan görsel, metin ve müzik gibi öğelerin nasıl kullanıldığı ve çalışmaya sağladıkları yaratıcı katkılar bu bölümde değerlendirilecek.
Yaratıcı metinler ve ürün konumlandırması “Genel Kategoriler”de yarışacak
Metin Yazımı ve Ürün Konumlandırması olmak üzere iki başlığa ev sahipliği yapacak “Genel Kategoriler” bölümü. Senaryo ve yaratıcı metinler Metin Yazımı başlığında yarışırken tüketiciye marka mesajını iletmek için hazırlanan çalışma ve kampanyalar Ürün Konumlandırması başlığı kapsamında ele alınacak.
Ünlü Konumlandırması: Tüketiciye marka mesajını iletmek için hazırlanan çalışma ve kampanyalar için seçilen ünlülerin etkili kullanımı ve seçilen ismin projeye/markaya uygunluğu bu kategori kapsamında değerlendirilir.
Metin Yazımı: Marka iletişiminde yer alan çalışmalar için özel olarak üretilmiş yaratıcı metinler bu kategoriye başvurabilir. Başvurulan içerik; reklam senaryosu, diyalog, web sitesi, mikrosite veya kurumsal blog için hazırlanmış bir metin olabilir.
Müzik Tasarımı
- Reklam Müziği / Adaptasyon
Bir markaya ait reklam veya kampanya içeriğinde kullanmak üzere, var olan bir bestenin kampanya içeriğine uygun olarak yeniden düzenlendiği adaptasyon çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Reklam Müziği / Orijinal
Bir markaya ait reklam veya kampanya içeriğinde kullanmak üzere özel olarak üretilen kampanya fikrini destekleyen tüm orijinal çalışmalar bu kategoride yarışır.
Tasarım kategorileri
- Afiş / İlan Tasarımı
Bir marka, kurum ya da kuruluş için tanıtım ya da duyuru gibi amaçlarla özel olarak hazırlanmış afiş ve ilan çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Ambalaj Tasarımı
Yarışmanın uygulama dönemi içerisinde hazırlanmış ya da yenilenmiş tüm ambalaj tasarımları bu kategoride yarışır.
- Animasyon Tasarımı
Bir markanın, kurumun ya da kuruluşun iletmek istediği mesaja uygun olarak hazırlanmış iki veya üç boyutlu animasyonlar bu kategoride yarışır.
- İllüstrasyon
Bir marka, kurum ya da kuruluş için özel olarak hazırlanmış illüstrasyon çalışmaları bu kategoride yarışır. Başvurularda çalışmanın kullanıldığı medya yer almak zorundadır.
- Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX / UI)
Dijital mecralardaki kullanıcı deneyimi tasarımları bu kategoride değerlendirilir.
- Kurumsal Kimlik Tasarımı
Bir marka, kurum ya da kuruluş için yeni tasarlanan ya da iyileştirmeye, değişime gidilen kurumsal kimlik çalışmaları bu kategoride yarışır.
- Yayın Tasarımı
Bu kategoride kitap kapağı, gazete, dergi, katalog, takvim vb yayınlanmış ve çoğaltılmış tasarımlar yarışır.
Tasarım alanında en iddialı işler 6 yeni başlıkta yarışacak
- Tasarımda Yapay Zeka Kullanımı *YENİ
Bu kategoride, yapay zeka teknolojilerinin grafik tasarım süreçlerine entegre edilerek yaratılan çalışmalar yarışır. Bu kategoride yarışan işler kullanılan yapay zekanın estetik, yenilikçilik ve verimlilik gibi unsurlardaki etkisine göre değerlendirilecektir.
- CGI Uygulamaları *YENİ
Bu kategoride, CGI teknolojilerinin yaratıcı ve estetik bir şekilde kullanıldığı projeler yarışır. Yarışan işler, kullanılan CGI’nin estetik değer, yenilikçilik ve görsel etki gibi unsurlarda nasıl bir katkı sağladığına göre değerlendirilecektir.
Yapım / Yönetim
- Kurgu *YENİ
Hikaye anlatımını en etkili şekilde destekleyen kurgu çalışmaları bu kategoride yarışır. Filmin akıcılığı, ritmi, duygu bütünlüğü ve seyircinin odağını doğru şekilde yönetme yetkinliği temel kriterlerdir.
- Sanat Yönetimi – Film *YENİ
Geleneksel veya dijital mecralarda yayınlanan film çalışmalarında sanat yönetiminin estetik ve yaratıcı katkıları bu kategoride ele alınır. Set tasarımı, mekanların atmosferi ve hikayeye görsel değer katma kriterleri değerlendirilir.
- Sanat Yönetimi – Masaüstü Film *YENİ
Dijitalde veya geleneksel kanallarda kullanılmak üzere hazırlanmış kamera, ışık, yönetmen gibi prodüksiyon koşulları olmadan sadece post prodüksiyon ile montaj kullanılarak hazırlanan tüm video içerikleri bu kategoride değerlendirilir.
- Yönetmen *YENİ
Yönetmenin projenin yaratıcı vizyonunu şekillendirmedeki başarısı değerlendirilir. Bu kategoride yarışan işlerde kamera hareketleri, kadrajlama, oyuncuların duruşu ve hareketleri ile mekan düzenlemelerinin etkili bir uyumla bir araya getirilmesi önemlidir. Estetik anlayışın yanı sıra görsel unsurların uyumu ve izleyiciye sunulan görsel deneyim temel değerlendirme kriterleri arasında yer alır.
En başarılı projelerinizle yarışmaya başvurmak ve başvuru detaylarını öğrenmek için brandverseawards.com adresini ziyaret edebilirsiniz.