Güçlü liderlerin 2023 öngörüleri
İş dünyası pandemiyle birlikte deyim yerindeyse ateş çemberinden geçti geçmesine ancak zorlukların ardı arkası da kesilmedi. Yeni normale alışma, enflasyonist ortamda hayatta kalma derken tüm ezberler bir bir bozuldu. Yetmezmiş gibi global ölçekte resesyon beklentisinin olduğu bir yıla doğru ilerliyoruz. Türkiye’deki seçim süreci de cabası… Peki, tüm zorlukları aşarak gemiyi limana yanaştıran liderler yeni sınava nasıl hazırlanıyor? Hedeflerinde neler var? İşte güçlü liderlerin 2023 öngörüleri…
“Bir sonraki bankacılığa” hazırız
- VakıfBank olarak uzun süredir dijitalleşmeyi odağımıza yerleştirerek müşterilerimiz için yenilikçi ürün ve hizmetler tasarlıyoruz. Özellikle kamu bankası olma sorumluluğumuzla 2023’te de bu alandaki öncü rolümüze devam edeceğiz.
- Aktif büyüklükte Türkiye’nin en büyük iki bankasından biri olarak 2022’nin üçüncü çeyreğinde aktif büyüklüğümüzü geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80 oranında artırarak 1,4 trilyon TL’ye yükselttik. Nakdi ve gayri nakdi krediler aracılığıyla milli ekonomiye 1 trilyon 42 milyar TL destek verdik. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında da köklü bankacılık geleneğimiz ve güçlü sermaye yapımız sayesinde imalata, ihracata ve istihdama kesintisiz destek vermeyi sürdüreceğiz.
- Özetle, dijitalleşmede rekabetçi konumumuz ve geliştirdiğimiz pek çok inovatif ürün ve hizmetlerimizle her alanda “bir sonraki bankacılığa” hazırız. Dünya finans sistemine güçlü entegrasyonumuz ve sürdürülebilirlik alanındaki rolümüz ile yurt dışından elde ettiğimiz kredilerle müşterilerimizin dış ticaret işlemlerinin finansmanına desteğimizi artırırken büyük ve güçlü Türkiye idealine doğru sağlam ve kuvvetli adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.
Bölgesel bir güç olmayı başardık
- Türkiye’nin lider gıda firması Ülker olarak, 300’ü aşkın markamız ve 100’ün üzerinde ülkeye ihracatımızla bölgesel bir güç olmayı başardık. 2021 yılında Ülker Bisküvi 291 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. 13 fabrikamızdaki üretim ağımız, güçlü ve kesintisiz tedarik zincirimiz ve 9000’in üzerindeki çalışma arkadaşımız sayesinde dünyanın dört bir yanına ürünlerimizi gönderiyoruz. Tek çatı altında 3 Ar-Ge merkezine sahip tek Türk markası olarak inovasyona ve Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz. Sürdürülebilirlik yatırımlarımızla daha yaşanabilir bir dünya için değer üretmeye devam ediyoruz. Dijitalleşmenin iş süreçlerinde sağladığı verimliliği ve yenilikleri kalıcı hale getirmek adına projeler üretiyoruz. 2022 yılında yönetim stratejimizde öne çıkan başlıkları kısaca büyüme, sürdürebilirlik faaliyetlerimiz ve dijitalleşme olarak özetleyebiliriz.
- Cumhuriyetimizin 100. yılında yurt dışında faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda, güçlü konumumuzu korumayı ve bölgesel liderliklerimizi daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz. Gelecek yıl yine sürdürebilirliği odağımıza alarak ilerleyeceğiz. Verimlilik, büyüme, inovasyon ve nakit akışı en önemli hedeflerimiz olmaya devam edecek.
Hedef daha az kaynakla daha çok üretmek
- Başarı grafiğimiz 2022 yılında da teknoloji, inovasyon ve ihracat odaklı sürdürülebilir iş modelimiz sayesinde istikrarlı bir seyir izliyor. 2022’de 24’üncü kez sektörümüzün ihracat şampiyonu olduk. İç pazarda da tüketici ihtiyaçlarına yönelik tasarlanan ürün ve hizmetlerimizle pazar payımızı artırırken, marka değerimizde büyük yükseliş sağladık. Brand Finance’in “Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması”nda bir önceki yıla göre 7 sıra birden yükselerek 4’üncü olduk.
- Ana stratejimizi, teknolojinin gücüyle tüm değer zincirinde insan odaklı dönüşümü gerçekleştirmek, döngüsel ekonomiyi benimsemek, çevresel ve sosyal fayda yaratarak, geleceğin ihtiyaçlarını karşılayan ve hayatı kolaylaştıran çözümler üretmek oluşturuyor.
- 2023 yılında büyüme yolculuğumuza ivme kazandıracak, ihracat odaklı büyüme modelimiz doğrultusunda stratejik hamlelere devam edeceğiz. Daha az kaynak kullanımıyla daha çok üretime odaklanacak, 2050 net sıfır hedeflerimize doğru kararlılıkla yürüyeceğiz. Yüzde 90 oranında mesafe kat ettiğimiz dijital dönüşüm yolculuğumuzu tamamlayarak, sektöründe bu dönüşümü bitirmiş ilk şirket olma hedefimizi gerçekleştireceğiz.
Toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklandık
- 2022, bir yandan Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar attığımız, bir yandan da amaç odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklandığımız verimli bir yıl oldu. 2022 yılında dijital servisler odağımızla müşterilerimize finanstan sigortaya farklı alanlarda hizmet sunmaya devam ettik. Vodafone Holding bünyesinde faaliyet gösteren 13 şirketimizle her geçen gün daha da büyüyoruz. Müşterilerimize tüm ihtiyaçlarını tek platformdan kolayca karşılama imkânı verdiğimiz Vodafone Yanımda uygulamasını ayda 15 milyonu aşkın kişi yaklaşık 300 milyon kez ziyaret etti.
- Dijitalleşme yol haritamızın ana çatısını “iyilik için teknoloji” yaklaşımı oluşturuyor. Türkiye Vodafone Vakfı bünyesinde hayata geçirdiğimiz amaç odaklı projelerle toplumun dezavantajlı kesimlerini dijital teknolojilerle buluşturmaya devam ediyoruz. Vodafone olarak, 2025 yılına kadar Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, ülkemizi 5G teknolojisi ile buluşturacak çözümler geliştirmek üzere hazırlıklarımızı sürdüreceğiz. Diğer yandan, Vodafone Yanımda’nın 2025’e kadar Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulaması olmasını hedefliyoruz.
Başarıyı sadece finansal performansla ölçümlemiyoruz
- 2022’de günün belirsizliklerine değil, uzun vadeli çözümlere odaklanarak çalışmaya devam ettik. Tüketici beklentilerini anlayan, çevik yaklaşımımızla, 2022’yi sayısız inovasyona ve yeniliklere imza atarak tamamladık. Başarıyı sadece finansal performansla ölçümlemedik, dünyanın iyileşmesine katkı sağlamayı en önemli misyonlarımızdan biri olarak gördük. Sürdürülebilirliği tüm iş yapış şekillerimizin merkezine alarak, çevreye ve topluma olan pozitif etkimizi artırdık. Zamanın ruhuna uyum sağlama vizyonumuzla dijital dönüşüm sürecimizi hızla devam ettirdik.
- 2023’te uzun soluklu değer yaratma yaklaşımımızla çalışmalarımızı sürdüreceğiz. 53 yıllık bir şirket olarak geleceğe uzanan bir yol inşa etmek için, dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerimizi daha da çok dinleyeceğiz. Sektörümüzde dünyanın en büyük dokuzuncu, Avrupa’nın ise en büyük beşinci şirketi olarak heyecan verici yeniliklere imza atmak içinse sabırsızlanıyoruz. Bu yolculukta, inovasyon vizyonumuz ve iş yapış şekillerimizin merkezinde konumlandırdığımız sürdürülebilirlik ilkelerimiz yol göstericilerimiz olmaya devam edecek. Sorumlu bir şirket ve bu ülkenin iyi bir vatandaşı olarak topluma ve çevreye katkı sağlayan işler yapmayı sürdüreceğiz.
Daha akıllı teknolojilere herkes erişebilmeli
- Lenovo olarak global düzeyde 2022 yılı boyunca CES Fuarı ile başlamak üzere inovasyon vizyonumuzu ortaya koyan yenilikçi ürünlerimizi ve daha akıllı teknolojileri tanıttık. 2020 yılından itibaren kurumsal müşterilerimizin kendi çevre karbon salınım hedeflerinin karşılanmasına yardımcı olmak üzere biz de “CO2 Telafi Hizmeti” sunmaya başlayan ilk bilgisayar üreticilerinden biri olduk ve bu hizmetimizi iklim değişikliğine karşı harekete geçmenin en hızlı yolu olarak tüketici portföyünü kapsayacak biçimde genişlettik.
- Eylül ayında dünyanın en yenilikçi şirketlerinden biri olarak Boston Consulting Group yıllık endeksinde 24’üncü sırada yer aldık. Globalde Tech World’22 etkinliğinde akıllı telefonlar ve bilgisayarlar için rulo haline getirilebilir ürünlerin örnekleriyle, yenilikçi uzaktan katılım (telepresence) teknolojisi “Cyber Spaces” gibi çeşitli inovatif form faktörlerini ve fikirleri görücüye çıkardık.
- Dünyada ve Türkiye’de tüketiciyi güçlendiren inovasyonlara odaklanarak daha akıllı teknolojilere herkesin eşit şekilde erişmesi için hareket ediyoruz. Blindlook ile yaptığımız iş birliğiyle Türkiye’nin ilk “görme engelsiz” bilgisayar markası olduk.
- 2023 yılında da akıllı teknolojileri barındıran yenilikçi ürünlerle kullanıcılarımızın karşısına çıkacağız.
Başka bir şirket mümkün…
- 2022 yılında yönetim stratejimizde öne çıkan bir anlayış var; “Başka bir şirket mümkün…” Biz “Sanatı destekleyen, tüm canlıların haklarını savunan, çevreye pozitif bir etki yapan; yani kurumsal sosyal sorumluluğunu yerine getirmenin de ötesinde sorumlu bir sosyal kurum olmaya çalışan bir şirket mümkün” diyoruz. İnsana, doğaya ve paydaşlarımıza saygı temelleri üzerine inşa ettiğimiz yaklaşımla, bu mümkünü tüm ekosistemimizle beraber gerçekleştirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.
- Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını kutlayacağımız 2023’te de var gücümüzle “Başka bir şirketin mümkün olduğunu” anlatmak için çalışmaya devam edeceğiz. Ekosistem dayanışması, sürdürülebilirlik, kapsayıcılık ve çeşitlilik en önemli gündem maddelerimizden olmaya devam edecek.
Ekosistemimiz güven ve iş birliğiyle büyüyor
- 2022’de en önemli önceliğimiz alternatif tedarik kanalları geliştirerek müşterilerimizin işlerinin sürekliliğini sağlamak oldu. Zer’in her gün yüzlerce sektörle aynı anda nefes alan, çok yönlü gözlem yapan yapısından kaynaklı öngörü gücünden tüm paydaşlarımızın yararlanmasını sağladık. 2022 yılında, müşteri tabanımız genişledi, yönettiğimiz satın alma hacmi büyüdü. Güven ve iş birliği odağında büyüyen ekosistemimizde kısa vadeli değil, uzun vadeli ortak kazanımları hedefledik.
- En doğru fiyatlamalar için Zer’deki tüm arkadaşlarımla beraber özverili ve titiz bir şekilde çalıştık, piyasayı sürekli takip ettik, gerekli aksiyonları tedarikçimizi de koruyacak şekilde aldık. Fiyatlama ve maliyet stratejileri, dijital platform kullanımının getirdiği şeffaflık ile tedarikçimiz ve müşterilerimizle güven odaklı bir iş birliği sürecini daha başarıyla tamamlamak üzereyiz. Cumhuriyetimizin 100’üncü, Zer’in ise 20’nci yaşını kutlayacağımız 2023’te ekosistemimizi farklı ülkeler ve sektörler bazında genişleterek, 2022 yılında yönettiğimiz satın alma hacminden çok daha fazlasına bu sayede erişmeyi hedefliyoruz.
Gücümüzü iyilik için kullanmaya devam edeceğiz
- 2022 yılında her 10 evin 9’unda bulunan markalarımız ve inovatif ürünlerimizle öncü olduğumuz ülkemizde 35’inci yaşımızı kutladık. 2022 topluma katkı projelerimizle milyonlarca vatandaşın yaşamına dokunduğumuz, ülkemizdeki 35 yıllık geçmişimizde bize kapılarını sevgiyle açan vatandaşlarımıza teşekkürümüzü “Sevgi Her Kapıyı Açar” diyerek gösterdiğimiz bir yıldı.
- Kız çocuklarının ve genç kadınların özgüvenlerini artırma çalışmalarından sporla gelişen nesiller için hayata geçirilen Olimpik Anneler’e, özel çocukların eğitiminden sürdürülebilir bir dünya için başlatılan çevre projelerine ve eğitimi destekleyen çalışmalara kadar pek çok alandaki iyilik hareketlerimize bu yılda da devam ettik. Dolayısıyla bizim için önemli bir yılı geride bırakıyoruz fakat toplumumuza hem ürünlerimiz hem projelerimizle değer katma vizyonumuzdan vazgeçmiyoruz. Bu vizyon Kurumsal Vatandaşlık ilkelerimiz arasında yer alıyor ve biz 2023 yılında da gücümüzü iyilik için kullanmaya devam edeceğiz.
Kuvvetli bir büyüme yılı olacak
- Watsons olarak 2022 yılında da müşteri odaklılık ve müşteri sadakati birincil önceliğimizdi ve buradaki başarımızı ödüllerle taçlandırdık. Bununla birlikte bir deneyim markası olarak omnichannel (çoklu kanal), sürdürülebilirlik, yerel üretim ve Watsons’a özel (own brand) ürünlerimiz yine 2022 yılında odak konularımızdı.
- 2023 yılında da Watsons olarak güzelliğin lideri olmaya devam edeceğiz. Watsons’a özel ve Watsons markalı ürünlerimiz, K-Beauty kore güzellik ürünlerimiz, uygun fiyatlı ve kaliteli yerel üretim ürünlerimizle müşterilerimizle güçlü bir şekilde buluşmaya devam edeceğiz.
- Bununla birlikte e-ticaretin daha hızlı büyüyeceği, 40’a yakın yeni mağaza açacağımız kuvvetli bir büyüme yılı olacak. Omnichannel (çoklu kanal) bir perakendeci olarak online kanallarımızı teknolojik gelişmelerle çok daha iyi yerlere taşıyacağız ve Watsons Club üye sayımızı 10 milyonun üzerine çıkaracağız. Sürdürülebilirlik misyonumuz doğrultusunda çevresel, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik projelerimizi büyütmeye devam edeceğiz.
Perakende sektörüne bir ilki yaşatmayı hedefliyoruz
- Yönetim stratejimizin temeline aldığımız her çalışanımız ve paydaşımız için benimsediğimiz Kyosei felsefesi ile Penti’de hepimiz ortak bir değerin parçasıyız. Bu değerden hareketle ortak bir fayda için çalışıyor, birlikte başarıyoruz. Ayrıca kadınların, iş yaşamında eşit temsilinin sağlanması, işgücüne katılımının artması ve yönetici kadrolarında yer alması en çok önem verdiğimiz konu başlıklarından. Yalnızca insanlar için değil, doğa ve dünya için de sürdürülebilir olmanın mücadelesini veriyoruz, çocuklarımıza daha yaşanır bir dünya bırakabilmek için üzerimize düşen görevleri yerine getiriyoruz. Pazar lideri olmanın verdiği sorumlulukla yenilikçi ürünlerimizle lider olduğumuz pazarı geliştiriyoruz, dönüştürüyoruz.
- Kadınları alışveriş deneyimlerinde özgürleştirmek için bu sene dünyanın en önemli OmniChannel platformu Manhattan Associates ile iş birliğine başladık. Uluslararası marka olma yolunda bir ilke imza atarak bu birliktelikle, Manhattan Associates’in Avrupa bölgesindeki ilk partneri olduk. Müşteri odaklı, bütünleşik, her temas noktasında tekil bir alışveriş ve marka deneyimi için app, web, mağaza ve çağrı merkezi başta olmak üzere 2023 yılında müşterilerimize temas noktalarında kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı hedefliyoruz.
Planlarımızı “temkinli bir iyimserlik” bakış açısıyla yapıyoruz
- Kendimizi sadece bir e-ticaret şirketi olarak değil, aynı zamanda bir teknoloji şirketi olarak konumluyoruz. Çalışan kadrosunun yüzde 30’u Ar-Ge merkezinde bulunan bir şirket olarak en yenilikçi teknolojileri kullanıcılarımıza sunuyor, bunun yanı sıra teknoloji üretiyoruz. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için son olarak tüm algoritması Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından geliştirilen “Sanal Tur” hizmetimizi geliştirdik. Sadece cep telefonu kullanarak oluşturulabilen Sanal Tur ile hem kullanıcılarımıza hem de emlak profesyonellerine mesafeleri ortadan kaldırarak kullanıcılara hızlı karar verme süreci sağlamayı amaçlayan gerçekçi bir ev gezme deneyimi yaşatılmasına imkan tanıyoruz.
- sahibinden.com olarak, ikinci el etkisinin ne olduğunu iyi anlatmamız, tüketicilere doğaya nasıl katkı sağladıklarını somut verilerle göstermemiz gerektiğine inanıyoruz. Kullanıcılarımızla birlikte yarattığımız toplam etkinin ne kadar çarpıcı olduğunu göstermek için İsveç Çevre Araştırmaları Enstitüsü ile hazırlayıp yayınladığımız ve 2022 yılının Haziran ayında ikincisini yayınladığımız “İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı” raporuyla doğaya sağladığımız katkıyı somutlaştırıyoruz. Bu yılki raporun ortaya koyduğu verilere göre; 2021’de yayınlanan 3,7 milyon ilan üzerinden yapılan çalışma sonucunda; sahibinden.com kullanıcıları ikinci el ürünleri tercih ederek, yeni üretim nedeniyle doğal kaynak kullanımının önüne geçti.
- Yıllardır amacımız kullanıcıları hayalleri ile en konforlu şekilde buluşturmak ve farklı kategorilerde seslendiğimiz farklı kullanıcı kitlelerinin alışveriş deneyimini hep daha ileriye taşımak. 2023 planlarımızı “temkinli bir iyimserlik” bakış açısıyla yaptık. Mevcut işimizde derinleşirken gelecek vadeden bazı yeni iş alanlarına da planlı bir şekilde yatırım yapacağız.
Hedefimiz globalde büyümek
- BR Mağazacılık ve Altınyıldız Classics olarak gelecek nesillerin çevre ve yaşam kalitesini önemseyerek yönetim stratejimizi insan odaklılık ve sürdürülebilirlikle örtüştürerek oluşturduk. Bu noktadan yola çıkarak tüm çalışmalarımızı doğaya, insana ve ekonomiye saygılı şekilde yürüterek daha sürdürülebilir hale getirmeyi hedefledik. Aynı zamanda çağın getirdiği dijitalleşme süreçlerine ayak uydururken yüksek kaliteli ürün ve müşteri memnuniyetini en büyük önceliğimiz olarak benimsedik.
- Tekstil endüstrisinin önemli bir oyuncusu olarak inovasyona, sürdürülebilir geleceğe, dijital dünyanın gücüne ve teknolojinin iyiye kullanımına inanıyor, bu yönde büyük yatırımlar yapıyoruz. En büyük hedeflerimizden biri global çaptaki büyümemizi devam ettirmek. Odağımızda yurt dışı pazarlarında lider erkek giyim markası olma vizyonuyla ilerlemek, yurt içinde ise dijitalleşmeyi merkeze koyarak alışılagelmişin dışında bir müşteri deneyimi sunma fikri yer alıyor. 2023 yılı sonuna kadar yurt içinde 400 satış noktasına, yurt dışında ise 5 yıllık büyüme hedefimiz doğrultusunda 150 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.
Amacımız deneyim şampiyonu olmak
- 2022 yılında gerek mağazalarımız gerekse mediamarkt.com.tr ve mobil uygulamamızla milyonlarca tüketiciye ulaştık, sunduğumuz hizmetlerle onlara her kanalda en iyi deneyimi sunmayı hedefledik. Biz içerisinde bulunduğumuz dönemde ve gelecekte ön plana çıkacak konuların başında “deneyim” kavramının geldiğine inanıyoruz. Buna paralel global stratejimizde de “deneyim elektroniğine” yöneldik. Amacımız perakendenin geleceğini yazmak ve deneyim şampiyonu olmak.
- Tabii deneyimden bahsederken bunu teknoloji ve elektronikle anlatıyoruz ama işin özünde insan var. Buradan hareketle iletişim stratejimize de yeni bir yön çizdik. Artık globalde Let’s Go, Türkiye’de ise “Tam Zamanı” diyoruz. Bu kapsamda tüketicimizin ürünü deneyimleyerek satın alma alışkanlığından vazgeçeceğini düşünmüyoruz ve dijitalin yanı sıra mağaza yatırımlarımıza da hiç ara vermiyoruz. 2023 yılı sonuna kadar toplamda 100 mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu büyümemizle de 500 kişiye daha iş fırsatı yaratacağız. Bununla paralel dijitalin toplam ticaretimizdeki payını yüzde 20’lere çıkaracağız.
Yeni iş kollarına yatırım yapacağız
- 2022 yılında yönetim stratejimizde “merkezi denetim, otonom yönetim” anlayışımızı bir adım ileri taşımaya odaklandık.
- Odaklandığımız bir diğer konu ise dijital dönüşümü şirket kültürüne adapte etmek oldu. Bu bağlamda; Pandemiyle hızlandırdığımız, tüm grup şirketlerimizdeki süreçlerin dijitale aktarımını, çalışanlarımızın da süreçleri içselleştirmesi ve bu dönüşümü iş modellerine adapte etmesi için gerekli bilgilendirme toplantıları ve eğitimlerle desteklemeye devam ettik.
- Yatay bir yapılanmayla, uluslararası alanda büyümeyi hedefliyor ve şirket değerini 2030 yılında 3 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu çerçevede 2023-2025 döneminde en az iki satın alım gerçekleştirerek yeni iş kollarında toplamda 250 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz. Yatırımlar için öncelikli alanlarımızı; Bilgi Teknolojileri, Tarım, Gıda & Gıda İşleme, Biyoteknoloji, E-Ticaret & Perakende, Finansal Teknoloji ve Kimya Sanayi sektörleri olarak sıralayabiliriz.
- Halen Alarko Yatırım çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Girişim Sermayesi (Venture Capital) şirketimize ek olarak özel şirketlerin değerlendirileceği Özel Hisse Senedi Fonu ve Girişim Sermayesi Fonu oluşturmayı planlıyoruz. Her yıl 42,5 milyon dolar kaynak bu alana aktarılacak ve tamamen portföy yönetim şirketi mantığıyla yönetilecek.
Tüm paydaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak istiyoruz
- 2022’de stratejimizin başrolünde mükemmel müşteri, üye iş yeri ve kullanıcı deneyimiyle dijitalleşme vardı. Bu doğrultuda ciddi çalışmalar yaptığımız, değişim ve dönüşümle ilerlediğimiz, Türkiye’de 30’uncu yılını kutlayan bir şirket olarak dinamizmimizi birkaç adım öteye taşıdığımız bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim. Bu yolculukta dönüşen beklentilere hızla yanıt vermenin de ötesinde tüm paydaşlarımıza mükemmel bir Edenred deneyimi yaşatmak için durmaksızın çalıştık.
- En büyük hedefimiz her zaman lider konumumuzu koruyarak hem pazar payımızı artırmak hem de pazarın büyümesini sağlamak. Bugün hem işvereni hem de çalışanı mutlu eden yapımız sayesinde sadakat oranımız bir hayli yüksek. Bunu artırarak devam ettirebilmek en büyük gayemiz. Hedefimize mükemmel müşteri deneyimi yaratmak adına durmaksızın çalışarak, kendi çıtamızı hep daha yukarı çıkararak ulaşacağız. Yapay zekâ, dijitalleşme ve inovasyon çalışmalarımıza artan bir ivmeyle devam edeceğiz. Tüm paydaşlarımızın hayatının kolaylaşması için operasyonel mükemmellik, süreç sadeleşmesi ve kusursuz müşteri deneyimi üzerine projelerimizi sürdüreceğiz.
Gündemde biyobenzer ilaç üretimi var
- 2022, Abdi İbrahim’in beş yıllık yol haritası “Vision 2025” doğrultusundaki büyüme alanlarına yönelik yatırımların devam ettiği bir sene oldu. 2022’de uluslararası pazarlarda yerleşik bir oyuncu olmak için stratejik coğrafyalardaki yapılanma çalışmalarımıza devam ettik. Tüketici sağlığı alanında rakiplerden farklılaşan ürünler ve rekabeti zorlaştıran iş modelleri geliştirme, biyoteknoloji alanında ise kendi biyoteknolojik ilaçlarımızı üretmek için çalışmalarımız hızla devam etti. Bununla beraber toplumumuzu ve çevreyi iyileştirmek için sürdürülebilirlik alanında önemli adımlar attık.
- Önümüzdeki yıl adımlarımızı daha ileriye götürmeyi hedefliyoruz. Uluslararası pazarlarda Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, İtalya ve İsviçre’de yeni yapılanmalar kurmak için çalışmalar yapacağız. Tüketici sağlığı alanında da uluslararası pazarlarda güçlü markalar yaratmayı hedefliyoruz. 2022’de gündemimizde olan biyobenzer ilaç üretimi, dijitalleşme, inovasyon ve sürdürülebilirlik alanlarındaki çalışmalarımız önümüzdeki yıl da devam ediyor olacak.
“Kusursuz fırtına” finans sektörünü oldukça zorladı
- 2022 yılında önceliğimiz müşteri odağımızı kaybetmeden sürdürülebilir ve kârlı büyümeye odaklanmak oldu. Bu yıl, “kusursuz fırtına” adını verdiğimiz bazı dinamikler finans sektörünü oldukça zorladı. Ancak güçlü finansal yapımız, güçlü organizasyonumuz ve güçlü sermayemizin bize sağladığı dayanıklılığımızla kusursuz fırtınadan en az etkilenen şirketler arasında yer aldık.
- 2023 yılında belirsizliğin sigorta sektörünün vereceği en önemli sınav olacağını öngörüyoruz. Ürün ve hizmetlerimizde değişen müşteri ihtiyaçlarına yönelik geliştirmeler yapmaya başladık. Kasko, tamamlayıcı sağlık, konut ve iş yeri poliçeleri ve nakliyat önde gelen büyüme alanlarımız olacak.
- “İnsanlığın gelişmesi adına insanlık için değerli olanı korumak” global marka amacımız doğrultusunda, toplum ve dünya için değer yaratmaya devam edeceğiz. AXA Grubu her yıl tüm dünyadan risk uzmanları ve kamuoyunun görüşleriyle Gelecek Riskleri Raporu’nu yayınlıyor. Raporda iklim değişikliği kaynaklı risklerin gezegen sağlığı ve insanlığın geleceği üzerinde alarm veren boyutlarda olduğunu görüyoruz. Bu riskler karşısında belirlediğimiz İlerleme Endeksi hedefleri doğrultusunda çalışmaya 2023’te de devam edeceğiz.
Ekonomideki ezberler değişecek
- Türkiye’deki 25’inci yılımızı “İşimiz Özveri” mottosuyla kutladığımız 2022’de SAS olarak sürdürülebilirlik bakış açısıyla ve Türkiye ekonomisine katkı sağlamak amacıyla bankacılık, sigortacılık, üretim ve perakende başta olmak üzere birçok sektörde başarılı projelere imza attık. 2019’da başlattığımız ve 2022’de de büyüyerek devam eden Dijital Teknoloji Geliştiriciler programı kapsamında 20’den fazla üniversiteye ulaşarak geleceğin veri bilimcilerini yetiştirmek için eğitimler gerçekleştirdik. Veri bilimi okuryazarlığı e-kitabımızı yayınladık. Global anlamda ilk defa tek bir üniversitede yapay zeka, veri analitiği, makine öğrenimi başlıklarında ders-sertifika programlarına ve bu alanda 13 farklı içeriği kapsayan bir iş birliğine bu sene Türkiye’de imza attık.
- 2023’te ivmesi giderek artan analitik ve yapay zekanın da yer aldığı yeni teknolojilerin etkisiyle, ekonomideki ezberlerin değişmeye devam edeceğini ve tüm bunların bizleri geleceğe hazırlayacağını düşünüyorum. Kendi sürdürülebilir uygulamalarımızla bizler de ülkemizin kurumlarına, şirketlerine destek oluyoruz ve onları teknolojimizle güçlendiriyoruz. Günlük olarak yaratılan veri miktarının olağanüstü seviyelere ulaştığı çağımızda, toplumların bu aşırı bilgi yükünün üstesinden gelme ihtiyacının, SAS’ın DNA’sında yer alan analitik ve yapay zeka alanlarında daha da fazla yeniliğe ön ayak olacağına inanıyorum.
Stratejilerimizi, süreçlerimizi ve altyapımızı güncelliyoruz
- 13 yıl önce iş yerlerinin mobilyadan elektroniğe, ofis kırtasiye ürünlerinden mutfak ürünlerine kadar iş yeri ihtiyaçlarının tamamını tek bir çatı altında ulaşmasına ve en kolay şekilde sipariş etmesi için yola çıktık. Bugün ise müşterilerimizin ihtiyaçlarını kendi dağıtım kanalımızla bir iş gününde gerçekleştiriyoruz. Kendimizi müşteri bildirimleri ve pazar verileriyle sürekli güncelliyoruz. Bu doğrultuda 2022 yılında ana odağımız müşteri deneyimi ve bunu ölçümlemek oldu. Müşterilerimizden gelen bildirimlerle stratejimizi, süreçlerimizi ve altyapımızı güncelliyoruz.
- Önümüzdeki süreçte müşterilerimize fayda sağlayacak markaların sayısını artıracağız. Şuan 450 farklı çeşit Avansas markalı ürünümüzü tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Üstün kaliteyi maliyet avantajıyla sunduğumuz bu ürün gamını geliştireceğiz. Konsantre olacağımız diğer başlık baskılı işler olacak. Bir iş gününde kendi depomuzda kurduğumuz baskı merkezimizle karton bardaktan zarfa kadar baskılı ürün talebini karşılayabiliyoruz. Bu alana yatırım yapmaya devam edeceğiz. Diğer bir adım ise globalleşme. Türkiye’de edindiğimiz bilgi ve birikimi İngiltere’ye taşıdık. İngiltere’den sonra farklı ülkelerde de Avansas olarak varlık göstermek istiyoruz ve bundan büyük heyecan, gurur duyuyoruz.
Odağımız deneyim, dijitalleşme ve insan
- Geride bıraktığımız 2022 yılında benimsediğimiz yönetim stratejimizi şu üç başlık belirledi: deneyim odaklılık, dijitalleşme ve insan. Bu üç unsur ekseninde yürüttüğümüz çalışmalarımızda önceliğimiz, temas ettiğimiz tüm paydaşlarımızın hayatını kolaylaştıran çözümlerimizi daha yalın ve aynı zamanda daha kapsayıcı ve bütünleştirici bir şekilde geliştirmek oldu.
- Önümüzdeki yıla dair öncelikli hedeflerimiz arasında inovatif değerler ortaya koyarak geleceği tasarlayabildiğimiz iş birlikleri geliştirmek var. Bugünün ihtiyaçlarına çözüm üretmekle kalmayıp kendi sınırlarımızı zorlamak ve hem dünyaya hem de kendimize daha büyük bir pencereden bakmak istiyoruz. Bunun için 2023’te, paydaşlarımızın tüm ihtiyaçlarına çözüm sunan platformumuzun kapsayıcılığını güçlendiren çalışmalarımıza hız vereceğiz.
İyi mobilya herkesin hakkı…
- 2022, pandeminin dünya çapında ham madde krizini tetiklediği bir yıl oldu. Enflasyonun artışı da sektörü olumsuz etkiledi. Fiyat odaklı müşterilerde ekonomik ürünlere olan ilgi ön plana çıktı. Biz de portföyümüze ekonomik ürünleri dahil edip enflasyonla mücadele etmeye çalıştık. Fiyat kalite dengesini bozmadan ilerledik. Tüketicinin alım gücünü sekteye uğratmayacak kampanyalar kurguladık. İyi mobilyanın herkesin hakkı olduğunu düşünüyoruz.
- 2023 yılı bir süredir tohumları atılan yeni nesil iletişim çalışmalarının sonuçlarını alacağımız bir yıl olacak. Sadece reklam kampanyalarından söz etmiyorum, sürdürülebilirlik yönetimi, sanata verdiğimiz destek, üniversitelerle olan iş birlikleri, Kelebek’in tasarım odaklılığı, çocuklara ulaşabilmek ve kendimizi daha iyi anlatabilmek üzere yapılan planlamalar doğrultusunda Kelebek Kids kategorisinin gelişimi, dijital ve fiziksel mağazaların birleştirilmesi, dijital çağın gerekliliklerini hayata geçirdiğimiz uygulamalar, Z kuşağına kulak veren ve ihtiyaçlarını anlayan bir iletişim modeliyle yaptığımız işleri “Kelebek yine Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi…” başlığı altında sıklıkla duyacaksınız.
Küçük balığın “inovasyonla” büyük balığı yuttuğu, sarsılmaz denilen markaların hızla yükselen “ezber bozanlara” yenik düştüğü yeni dönemde, isabetli gelecek öngörülerinde bulunmak markalar için hayati bir önem taşıyor. Tam da bu noktadan hareketle Marketing Türkiye için VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Geleceğin Markaları” araştırması bugünün lider markalarının beş yıl sonrasına ışık tutuyor. Hangi markaların doğal sınırlarına ulaşıp düşüşe geçeceğini, hangilerininse parlak bir geleceğe sahip olacağını tüketiciler gözünden ortaya koyan çalışma, farklı sektörlerdeki fırsatları da gün yüzüne çıkarıyor…
Güncel Haberler