Alibaba Türkiye’ye 2 milyar dolar yatırım yapacak | Son 24 saatin gündemi
Bloomberg’de yer alan habere göre Çinli e-ticaret devi Alibaba, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a Türkiye’ye 2 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını aktardı.
Türkiye biriminden yapılan açıklamaya göre, Alibaba’nın başkanı Michael Evans, Erdoğan’la yaptığı görüşmede yatırımın ne zaman yapılacağı ile ilgili detay vermedi.
Alibaba’nın Türkiye’nin en tanınmış e-ticaret platformlarından biri olan Trendyol aracılığıyla Türkiye’ye halihazırda 1,4 milyar dolar yatırım yapmıştı.
Erdoğan ve Musk New York’ta bir araya geldi, bir sonraki buluşma “Teknofest” olabilir…
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’na katılmak için New York’ta bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçtiğimiz gün Elon Musk ile bir araya geldi.
Basına kapalı kabulde Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Mustafa Varank, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç da yer aldı.
Cumhurbaşkanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre Erdoğan, Musk ile yaptığı görüşmede Türkiye’nin ticari uydu haberleşme sistemi Starlink ve yapay zeka konusunda iş birliğine açık olduğunu belirtti.
Açıklamaya göre Musk, Starlink uydu hizmetlerini Türkiye’de sunmak için lisans alma konusunda Türk yetkililerle çalışmayı arzu ettiklerini iletti. Musk, Erdoğan’ın daveti üzerine 27 Eylül’de başlayacak Teknofest’e katılmaktan memnuniyet duyacağını da ifade etti.
Togg’un Türkiye’de yollara çıkmasıyla birlikte Tesla’nın da Türkiye pazarına girdiğini hatırlatan Erdoğan, Musk’a Tesla’nın yedinci fabrikasını Türkiye’de kurması için çağrı yaptı.
Avrupa Birliği’nden TikTok’a rekor ceza
TikTok, Avrupa Birliği’nin (AB) Genel Veri Koruma Tüzüğü’nü (GDPR) ihlal ettiği için İrlanda Veri Koruma Komisyonu (DPC) tarafından 367 milyon dolarlık para cezasına çarptırıldı. Bu, TikTok’un şimdiye kadar düzenleyicilerden aldığı en yüksek para cezası.
DPC, TikTok’un 13 yaşın altındaki kullanıcıların verilerini uygun şekilde korumadığını ve bu verileri ebeveyn izni olmadan işlediğini tespit etti. DPC’ye göre, TikTok’un yeni genç kullanıcıların hesaplarını varsayılan olarak “herkese açık” olarak ayarlamasının yanı sıra, “Aile Eşleşmesi” özelliğinin de düzgün çalışmadığı tespit edildi.
DPC, TikTok’un bu ihlalleri gidermek için üç ay içinde gerekli adımları atmasını talep etti.
Bizi enflasyon bile ayıramaz!
Teknolojinin olmadığı bir dünya artık pek çokları için kelimenin tam anlamıyla bir distopya… İş yapış şekillerimizden sosyalleşme biçimlerimize günün her anına eşlik eden teknolojik ürünler her geçen gün gelişiyor ve yenilenen özellikleriyle gönüllere taht kurarken hayatımızı ise ambargo altına alıyor. Peki, Türk toplumu teknolojik ürünlerini ne sıklıkla yeniliyor? Teknoloji alışverişi dendiğinde ne anlıyoruz? Teknoloji bir lüks mü yoksa ihtiyaç mı? Marketing Türkiye adına Pulside Research’ün gerçekleştirdiği “Teknoloji Araştırması”nda yer alan verilerle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Türkiye’nin temizlik markaları
Temizlik vazgeçilmez bir ihtiyaç olmasına karşın bu alanda eşitlik söz konusu değil. Zira Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Temizlik Markaları” araştırmasına göre temizlikle ilgili sorumluluklar eşit bir biçimde paylaşılmıyor. Tahmin edeceğiniz üzere bu sorumluluğu en çok kadınlar üstleniyor ve sorumluluğu eşit paylaşanların oranı yüzde 10 ile sınırlı kalıyor. Temizlik ve hijyen arasındaki fark pandemi dönemindeki kadar keskin olmamakla birlikte temiz bir yaşam alanına sahip olma arzusu fiyatı bile gölgede bırakıyor. En vazgeçilmez temizlik ürünü fiyat artışlarıyla gündemden düşmeyen tuvalet kağıdı olurken en vazgeçilmez temizlik aracı ise çamaşır makinesi oluyor. Peki, Türkiye’nin temizlik markaları hangileri? Tüketicinin kirle mücadelesindeki en büyük destekçileri kimler? Tüketicinin temizlik alışkanlıkları nasıl evrildi? Yanıtlara göz atmak için TIKLAYIN.