Elveda reklamsız günler! Amazon Prime Video da reklamlara kapı açıyor! | Son 24 saatin gündemi
Amazon’un popüler video izleme platformu Prime Video, 2024 yılından itibaren filmlerde ve dizilerde “sınırlı sayıda reklam” göstermeye başlayacak. Şirket, reklamsız izlemeyi tercih edenlerin daha fazla ücret ödemesi gerektiğini belirtiyor.
Amazon, yaptığı açıklamada, “sürükleyici içeriklere yatırımı sürdürmek” amacıyla böyle bir karar aldıklarını belirtirken, Prime üyeliğinin standart ücretinin değişmeyeceğini vurguladı.
Netflix ve Disney+, bütçe dostu tüketicileri cezbetmek için daha uygun fiyatlı reklam destekli izleme seçenekleri sundular. Ancak Amazon, bu rakiplerinin aksine, reklam destekli abonelik için indirimli bir fiyat sunmuyor. Aksine, reklam içermeyen izleme deneyimi için daha fazla ücret ödemek gerekiyor.
Reklam izlemek istemeyen izleyicilerin mevcut abonelik fiyatına ek olarak 2.99 doları gözden çıkarması gerekecek.
WhatsApp’tan büyük yenilik
Bir süredir WhatsApp’ı iOS ve Android kullanıcılarına kullanıcı adı seçme özelliği getireceği konuşuluyordu. Söz konusu özellik, kullanıcıların numaralarını başkalarıyla paylaşmak zorunda kalmadan direkt olarak isim soyisimle bağlantı kurabilmesini sağlayacak.
Görünüşe göre bu özellik web sürümüne de geliyor. WABETAINFO tarafından WhatsApp Web’in test sürümünde de tespit edilen özellik, genel lansmanın oldukça yakın olduğunu gösteriyor.
Yeni kullanıcı adı özelliği, WhatsApp Web’de profil kısmına girdiğinizde Durum ve İsim kısmının hemen altına yerleştirilmiş durumda. Şimdilik yayınlanan ekran görüntüsünde bu alandan bir kullanıcı adı edinilebileceğini gösteriyor. Ancak her kullanıcının yalnızca bir kez kullanıcı adı belirleme hakkı da olabilir.
“Gizli Sekme”de kullanıcıları takip eden Google 5 milyar dolar tazminat ödeyecek
Google, 2020’de açılan “Gizli Sekme” davası ile ilgili olarak anlaşma yoluna gitti. Taraflar, ön anlaşma kapsamında 5 milyar dolarlık tazminatta el sıkıştılar. Anlaşmanın mahkeme tarafından da kabul edilmesi bekleniyor.
Google, dava sürecinde boyunca Gizli Sekme modundaki kullanıcılardan veri topladığını kabul etti. Şirket, topladığı verilerin içerikler, ürünler, pazarlama ve performans değerlendirmesi ile ilgili olduğunu söyledi. Google’a göre kullanıcılar da bunun farkında.
Anlaşmaya göre, Google, tazminat olarak 5 milyar dolar ödeyecek. Anlaşmanın mahkeme tarafından onaylanması halinde, Google’ın Gizli Sekme modunda veri toplamayı durdurması gerekecek.
Reklam Yaratıcıları Derneği yeni yönetimini seçti
RYD (Reklam Yaratıcıları Derneği), 26 Aralık’ta BAU Beşiktaş Kampüsü’nde Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi ve Tazefikir Yaratıcı Ajans Başkanı Çağlar Gözüaçık yeniden RYD başkanlığına seçildi. Genel Kurul’da yeni dönem planlarına değinen Çağlar Gözüaçık, RYD ekran, Reklam Cumhuriyeti Belgeseli, Reklaminsan.com gibi dijital projelere devam edeceklerini, reklamcıların telif haklarıyla ilgili çalışmaların gündemde olduğunu ve özellikle genç profesyonellerin ihtiyaçlarına yönelik yeni projeleri hızla hayata geçireceklerini belirtti. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Sektörden güç birliği: “Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği” kuruldu…
Ülkemizde yılda iki kez yayınlanan “Tahmini Reklam ve Medya Yatırımları Raporu”nun paydaşları olan altı derneğin; Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve üyelerinin katılımıyla kurulmuş olan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) İlk Genel Kurulu 26 Aralık 2023 tarihinde TBWA \ İstanbul ofisinde gerçekleştirildi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.