Apple Design Awards’un kazananları belli oldu | Son 24 saatin gündemi
Apple, tasarım, etkileşim, kapsayıcılık ve sosyal etki gibi 7 farklı kategoride 14 uygulama ve oyunu ödüllendiren Apple Design Awards’un kazananlarını açıkladı.
İşte fark yaratan o uygulamalar:
- Zevk ve Eğlence kategorisinde renkli ve yaratıcı detaylara sahip olan günlük uygulaması Bears Gratitude ve New York Times’ın NYT Games oyunu öne çıktı.
- Kapsayıcılık kategorisinde dokunsal ve sesli geri bildirim yoluyla yayaları sinyaller konusunda uyaran oko ve tüm oyuncular için farklı renk tonlarından karakterlere dek çok geniş seçenekler sunarak kapsayıcılığı öne çıkaran renkli macera oyunu Crayola Adventures ödüllendirildi.
- Yenilik kategorisinin kazananları craetorlerin 2D animasyonlar oluşturmasına olanak tanıyan çarpıcı bir tasarım aracı olan Procreate Dreams ve sevimli karakterler ve eğlenceli mini oyunlarla dolu Lost in Play oldu.
- Etkileşim kategorisinde kullanıcılara tarifleri saklamak, alışveriş listeleri oluşturmak ve mutfakta rehberlik etmek için temiz bir arayüz sağlayan Crouton ve oyunculara bol etkileşimli ve ritimli bir bulmaca deneyimi sunan Rytmos oyunu öne çıktı.
- Sosyal Etki kategorisinde hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı destekleyen hatırlatıcılar sunan Gentler Streak ve insanları seçimler konusunda düşünmeye iten The Wreck oyunu ödüllendirildi.
- Görseller ve Grafikler kategorisinin kazananları kullanıcılara yaratıcı sahneler oluşturmak için boş bir sayfa ve diğer binlerce insanın eserleriyle etkileşimler vadeden sosyal bir alan sunan Rooms ve hacimsel sis efektleri gibi görsel özelleştirme seçenekleriyle dikkat çeken Lies of P oyunu oldu.
- Mekansal Bilgi İşleme kategorisinde ise müzikle etkileşim kurmanın yeni bir yolunu sunan djay ve kullanıcıları tuvalin her köşesi hakkında düşünmeye zorlayan ve bunu ilgi çekici bulmacalarla destekleyen Apple Vision Pro uygulaması Blackbox oyunu öne çıktı.
Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı!
Brand Finance, Türkiye’nin En Değerli Markaları sıralamasını açıkladı. Buna göre Türk Hava Yolları (THY) listede birinci sırada yerini aldı.
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2024 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışmasının sonuçlarını açıkladı. 2007’den bu yana yayımlanan liste, sermaye piyasasına dahil markalardaki artış sonrasında 100’den 125 markaya çıkarıldı. Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 985 milyon dolarlık değeriyle geçmiş 5 yılda olduğu gibi bu yıl da “Türkiye’nin en değerli markaları” listesinde zirvede yer aldı. İlk 5’te THY’yi sırasıyla Arçelik, Vestel, İş Bankası ve Garanti BBVA’nın takip ettiği listeye Togg ise 20’inci sıradan giriş yaptı. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Tokyo Belediyesi çöpçatanlığa başladı
Japonya’da doğum oranları son 18 yıldır düşüyor. 2023 yılında ülkede doğan bebek sayısı 758 bin 631’e gerilerken, aynı yıl ülkedeki ölüm sayısı 1,5 milyonu aştı. Ülkedeki doğum oranlarını artırmak isteyen Tokyo Belediyesi daha önce bekar gençlerin bir araya gelmesi için çeşitli etkinlikler organize etmiş olsa da gençlerin yüzde 70’inin bu etkinliklere katılmamış olması belediyeyi yeni bir aksiyon almak için harekete geçirdi. Tokyo Belediyesi şimdi evlenmek isteyen gençler için bir çöpçatanlık uygulaması çıkarmaya hazırlanıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Rossmann’dan rakibine kışkırtıcı gönderme!
Gratis’in 15. yıl dönümüne özel yüzde 75 indirim kampanyası mağazalarda izdihama sebep olmuş müşterilerin ürün kapmak için yaptığı kavgalar sosyal medyada tepkiyle karşılanmıştı. Markanın rakiplerinden Rossmann, sosyal medyada “Rossmann’da alışveriş sizi iyi hissettirir” notuyla Gratis’e gönderme yapan bir paylaşımda bulundu. Paylaşımda, ön tarafta Rossmann’da keyifle alışveriş yapan kişiler yer alırken arka tarafta Gratis’in kurumsal renklerine sahip bir mağazada kavga eden müşteriler dikkat çekiyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Beymen Reborn’un lüks ikinci el yolculuğu ayakkabı ile büyüyor
Beymen Reborn ile lüks ikinci el pazarına giren Beymen, döngüsel moda yolculuğunu lüks ikinci el ayakkabı satışıyla büyütüyor ve güçlendiriyor. Beymen’in sürdürülebilir modadaki girişimi Beymen Reborn, lüks ikinci el çanta ve ayakkabılarını döngüsel moda ile buluşturmak isteyen Beymen müşterilerinin ürünlerini Beymen.com’un yanı sıra Beymen Zorlu Center’da kurulan yepyeni alanı ile ilk kez fiziksel mağaza satışına da taşıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.