Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek! | Son 24 saatin gündemi
Android uygulamalar, Android olmayan cihazlarda kullanılabilecek
Google, piyasaya sürmeye hazırladığı yeni uygulamaları Android olmayan telefonlarda da kullanılmasını sağlayan yeni bir uygulama geliştirme kiti üzerinde çalışıyor. Buna göre Android uygulamalar, Android olmayan cihazlarda kullanılabilecek.
Bir blog gönderisine göre geliştirme kiti şu anda geliştirici ön izlemesinde mevcut ve şimdilik yalnızca Android telefonlar ve tabletlerde çalışıyor ancak Google, önünde sonunda desteği iOS ve Windows dahil olmak üzere birçok platforma genişletmek istiyor.
Kit ile birlikte kullanıcılar yakındaki cihazları keşfedebilecek, cihazlar arasında güvenli bağlantılar kurabilecek ve bir uygulamanın deneyimini birden fazla cihazda barındırabilecek. Örneğin, bir arkadaş grubu yemek siparişi oluştururken, ayrı cihazlarda birden fazla kullanıcının bir menüden seçim yapabilecek böylece telefonununuz odada elden ele gezmeyecek. Ayrıca, kitte çoklu cihaz bağlantısı sağlamak için Wi-Fi, Bluetooth ve ultra geniş bant kullanıyor.
Kaynak: The Verge
Apple yeni cihazlarını tamamen atıklardan üretecek!
Sürdürülebilirlik ve daha iyi bir dünya hayali pek çok markanın en önemli gündem maddelerinden birini oluşturuyor. Teknoloji devi Apple da uzun yıllardır bu alanda yaptığı yatırımlar ve aldığı aksiyonlarla ses getiriyor. Yaklaşık 6 yıl önce Çin’de temiz enerji programı başlatan şirket, geçtiğimiz yıllarda akıllı cihazlarını tamamen geri dönüştürülebilir materyaller kullanarak üretmeye başlamıştı. Ancak görünen o ki şimdi şirketin önünde daha büyük bir hedef var…
Geçtiğimiz günlerde bir röportaj veren Tim Cook, Apple’ın uzun vadeli planlarının arasında Apple’ın gelecekte tamamen atıklardan cihazlar üreteceğini dile getirdi. Geri dönüştürülmüş metaller, silikonlar, plastikler ve diğer malzemelerle üretilecek olan cihazlar, hem fiyat olarak daha uygun ve erişilebilir hem de çok daha çevreci olacak.
Öte yandan Cook şirketin diğer bir hedefinin de karbon salınımını sıfıra indirmek olduğunu açıkladı. 2030 yılına kadar bu projeyi de hayata geçirmek isteyen şirket, şimdiden iki proje için de çalışmalara başlamış durumda.
Oreo’da salmonella şühpesi
Ünlü çikolata markası Kinder’in de üreticisi olan Ferrero’nun Belçika’nın Arlon şehrindeki fabrikasında ortaya çıkan salmonella bakterisi dünya çapında tedirginlik yaratmış ve konuyla ilgili büyük bir soruşturma yürütülmüştü. Şimdi ise Amerikan şirketi Mondelēz International’ın başı dertte.
Oreo, Mikado ve Pepito’nun şirket yöneticilerinin yaptığı açıklamaya göre 3 üretim sahası “büyük temizlik” adı altında kapatıldı. Ancak Fransız Le Figaro gazetesinin haberine göre kararın ardında salmonella şüphesi var.
Salmonella, tifo, paratifo ve gıda zehirlenmesine yol açabilen, çubuksu, gram-negatif bir enterobakteri cinsi.
“Al götür” alışkanlığı artıyor
Information Resources (IR) ve NPD tarafından hazırlanan bir rapora göre, tüketiciler, artan maliyetleri dengelemek için çoğunlukla tüm öğünleri evde yiyor. Dışarıda yemek yenecekse bile “al götür” restoranları ya da eve sipariş verilebilen mobil uygulamaları tercih ediliyor.
IR başkanı Dr. Krishnakuman Davey, “ABD’de Temmuz ayında enflasyonun yüzde 8,5’e ulaşmasıyla, tüketicilerin daha düşük fiyatlı seçeneklere yönelmeleri ve özellikle dışarıda yemek yerken daha ucuz yerleri tercih etmesi şaşırtıcı değil. Pandemi ve son enflasyonist baskılar talebi değiştirirken, değer, rahatlık ve evde keyif sunan restoranlar ve yemek servisi satış noktaları tüketicilerin aklında ilk sırada yer alıyor ve büyümeye devam edecek” diyor.
IRI-NPD araştırmasından elde edilen diğer önemli bulgular, değişimleri neyin tetiklediğini, evdeki durumların nasıl geliştiğini ve artan enflasyonun etkisini şöyle tanımlıyor:
- Dışarda yemek yemek 3,4 kat daha pahalı. “Al götür” ya da “sipariş ver” alışkanlığının 2023’te yüzde 3 ila yüzde 5 arasında artacağı tahmin ediliyor.
- Hibrit ve esnek çalışma programları 20 milyon kadar ABD’li işçinin evden çalışmasına olanak tanıdı; bu durum, gıda pazarının önemli bir çoğunluğunu (yüzde 62,5) ev içi tüketimin oluşturduğunu gösteriyor. Pazarın yüzde 37,5’ini ise eve sipariş ve “al götür” hizmetlerinden oluşuyor.
- Yüksek gelirli haneler birinci sınıf ürünleri tercih ederken, düşük gelirli tüketiciler yerel ürünleri tercih ediyor. Bu durum gıda sektöründeki şirketlerin daha çok yüksek gelire sahip tüketicilere odaklanmasını sağlıyor.
Eros tatile çıktı, nefret modası başladı!
Zaman geçtikçe yaşayış biçiminin yanı sıra aşkın tanımı ve yoğunluğu da değişiyor. “Aşk gerçekten olmazsa olmaz mı yoksa abartılıyor mu?” sorusunu odaklanan OkCupid yanıtı kapsamlı bir araştırmada aradı. Sonuçlara göre insanların kimi aşk yoksunluğu çekerken kimi korkuyor kimileri ise “nefret etmek daha kolay” diyor.
Aşkın insanların gözüne perde indirmesinin aslında kimyasal bir açıklaması var: Hormonlar… İnsana mutluluk, canlılık ve zindelik hissi veren serotonin hormonu, duygusal bir etkilenme durumunda, etkilenilen kişiyi düşünce sisteminde önceliklendiriyor. Bir adrenalin türü olan norepinefrin kalbi hızlandırıp avuçları terletiyor ve uykuları kaçırıyor. Dopamin ise ayakları yerden kesiyor.
OkCupid‘ın kullanıcılarının yüzde 81’i tarif edilen bu duyguyu bir şekilde yaşadığını söylüyor. Ancak bu kullanıcıların yüzde 30’u sadece internetten konuştukları birine aşık olabileceklerini düşünüyor. Erkeklerin yüzde 44’ü bu fikri kadınlardan daha çok benimsiyor…
Kullanıcıların yüzde 49’u aşkın abartıldığını düşünürken yüzde 25’i de küçümsendiğinden yana. Yanıtlara göre aşk öyle sonradan olan bir şey değil. Kullanıcıların yüzde 66’sı hoşlanmadıkları birine zaman içinde aşık olamayacağını düşünüyor. Erkekler bu konuda da yüzde 10 daha iyimser.
Aşk tanrısı Eros yaz tatiline çıkmış görünüyor? Zira “Aşık olmak mı daha kolay yoksa nefret etmek mi?” sorusuna katılımcıların yüzde 66’sı “Nefret etmek daha kolay” diyor.