13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
23 Ocak 2024
3 dk okuma
Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi

Apple’ın büyük heyecanla tanıttığı karma gerçeklik gözlüğü Vision Pro, piyasaya çıkışında beklenen uygulama desteği açısından hayal kırıklığı yarattı. Piyasa araştırma şirketi Appfigures’ın verilerine göre, App Store’da şu anda Vision Pro için özel olarak güncellenmiş 150’den fazla uygulama bulunuyor. Bu sayı Apple’ın 1,8 milyonluk dev uygulama havuzunun oldukça küçük bir kısmını oluşturuyor.

Vision Pro teorik olarak iOS ve iPadOS uygulamalarıyla uyumlu, ancak uygulama geliştiricileri bu uyumluluğu kapatmayı seçebilir. Bu noktada önemli olan, kaç uygulama geliştiricisinin yeni platform için özel çaba göstereceği… Apple’ın geniş uygulama geliştirici kitlesine kıyasla bu sayı da oldukça düşük kalıyor.

Geliştiricilerin Vision Pro için uygulamalar yapma konusunda çekimserlik göstermesinin birkaç nedeni var; Sınırlı cihaz bulunabilirliği, küçük pazar payı, arayüz farklılığı ve Apple’ın geliştiricilere karşı olan tutumu.

Sonuç olarak, Vision Pro piyasaya çıkarken beklenen uygulama çeşitliliğinden uzakta. Apple’ın kendi uygulamaları ve birkaç büyük marka mevcut olsa da, Facebook, Instagram, Spotify, YouTube ve Google gibi dev isimler henüz platformda yok.

Vision Pro’nun geleceği, büyük ölçüde geliştiricilerin desteğine bağlı. Apple’ın, kullanıcı tabanını genişleterek ve geliştiricilere daha cazip koşullar sunarak bu sorunu aşmaya çalışması bekleniyor.

WhatsApp, Airdrop benzeri dosya paylaşım özelliğini test ediyor

Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi

WhatsApp, kullanıcılarının cihazları arasında kolayca dosya paylaşmasını sağlayacak yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Henüz resmi olarak duyurulmayan özellik, iOS ve Android arasında paylaşımı çok daha kolay hâle getirebilir.

WhatsApp’ın yeni özelliği, şu anda geliştirme aşamasında. Ancak WABetaInfo tarafından yayınlanan ekran görüntüleri, özelliğin nasıl çalışacağına dair bazı bilgiler veriyor. Görüntülere göre, özellik, tıpkı Airdrop gibi çalışarak yakındaki kullanıcılarla dosya paylaşmayı sağlayacak. İki cihaz arasındaki uzaklığın ne kadar olacağı henüz bilinmiyor.

Özellik, telefonları sallayarak kullanılabilecek. Kullanıcılar paylaşmak istediği dosyayı seçtikten sonra, telefonunu sallayarak paylaşım isteği gönderebilecekler. Alıcının da uygulamayı açıp telefonunu sallayarak isteği kabul etmesi gerekecek. Paylaşımlar, WhatsApp’ın varsayılan olarak kullandığı uçtan uca şifreleme ile korunacak. Bu, dosyaların sadece gönderen ve alan kişi tarafından görülebileceği anlamına geliyor.

WhatsApp’ın yeni dosya paylaşım özelliğinin ne zaman kullanıma sunulacağı henüz bilinmiyor. Ancak özelliğin, önümüzdeki aylarda test sürümüne çıkması bekleniyor.

2023’te en çok hangi ürünlerin fiyatları karşılaştırıldı?

Cimri, 2023 yılında tüketicilerin alışveriş aramalarını verilerle açıkladı. Her ay 20 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiği Cimri’de 2023 yılı boyunca en çok cep telefonu fiyatları karşılaştırıldı. Cimri’nin “en çok arananlar” listesinde sırasıyla cep telefonu, spor ayakkabısı ve televizyon yer aldı.

2023 yılında Cimri’de 35 milyondan fazla cep telefonu fiyat karşılaştırması yapıldı. Cep telefonundan sonra spor ayakkabıları 12 milyonun üzerinde kıyaslanırken devamında ise televizyon 10 milyon, oto lastiği 7 milyon, bitkisel besin destekleri 3,5 milyon, fritöz 3 milyon, akıllı saatler de 3 milyonu aşkın kez fiyatı kıyaslanan ürünler arasında yer aldı.

İşte 2023’te Cimri’de fiyatı en çok karşılaştırılan ürünler:

Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi

Birçim Öztaşkın Publicis’teki görevinden ayrıldı

Publicis Communications

2023’ün ilk aylarında Publicis Communications Türkiye CEO’su olarak atanan Birçim Öztaşkın, görevinden ayrıldığını ve yeni bir serüvene hazırlandığını duyurdu.

Öztaşkın Publicis Communications’daki görevinden ayrıldığını duyurduğu LinkedIn paylaşımında şu açıklamalara yer verdi;

“Birlikte çalıştığım ekibimle zorlu yolları aştık, müşterilerimize değer katmak için çabaladık, sektörde öncü olan projeler geliştirdik. Her başarı hikayesinde olduğu gibi, bu süreçte karşılaştığımız zorluklardan da önemli dersler çıkardık. Ama, pek çok sebeple, sağlıklı bir yapıyı korumanın ve  müşterilerimize katma değer sağlamanın kendi açımdan artık mümkün görünmediği bir aşamaya geldik. Bu nedenle, Publicis Groupe’la olan profesyonel yolculuğumu sonlandırıyor ve kendi girişimim üzerinde çalışmak için yola çıkıyorum. Edindiğim tecrübeleri ve bilgi birikimini yeni bir alanda, daha büyük faydalar yaratmak için kullanmayı hedefliyorum.”

Ekşi Sözlük özgürlüğüne kavuştu!

Apple Vision Pro yok satıyor ancak beklediği uygulama desteğini bulamadı | Son 24 saatin gündemi

Türkiye’nin en popüler sosyal medya platformlarından biri olan Ekşi Sözlük, 21 Şubat 2023 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından erişime engellenmişti. 2 Mart 2023 tarihinde Ankara 4. Sulh Ceza Hakimliği tarafından erişim engelinin kaldırılmasına karar vermiş olsa da Ankara 5. Sulh Ceza Hakimliği, 3 Mart 2023 tarihinde yaptığı itirazla erişim engelinin tekrar getirilmesine hükmetmişti. Erişim engelinin yaklaşık 1 yıla ulaştığı bugünse Ekşi Sözlük yeniden özgürlüğüne kavuştu… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Sena Tufan
2 hafta önce
"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.