Warner Bros, Barbie paylaşımından pişman | Son 24 saatin gündemi
Barbie filminin Hiroşima’ya yapılan atom bombası saldırısının 78. yıldönümünden beş gün sonra 11 Ağustos’ta Japonya’da vizyona girmesi bekleniyor. Ancak öncesinde tartışma yaratan bir gelişme yaşandı.
Oppenheimer ve Barbie’nin ABD ve birçok ülkede eş zamanlı olarak vizyona girmesi ve aralarındaki rekabet Barbenheimer akımını başlatmış ve sosyal medyada konuyla ilgili çok sayıda meme yayılmıştı.
Japonya’daki sosyal medya kullanıcılarını en çok öfkelendiren meme ise, “atom bombasının babası” olarak bilinen Robert Oppenheimer’ı canlandıran Cillian Murphy’nin, Margot Robbie’yi yanan bir şehirde omzunda taşıdığı kurgu oldu. Barbie filmi resmi hesabı tam da bu meme’e, “Hatırlanacak bir yaz olacak” yanıtını verdi.
Warner Bros Japonya’nın Barbie hesabından yapılan açıklamada, “ABD genel merkezin Barbie hesabının, ‘Barbenheimer’ hayranlarının sosyal medya paylaşımlarına yanıt vermesi son derece üzücü” ifadeleri kullanıldı.
Warner Bros, bu duyarsız paylaşımdan dolayı pişman olduğunu ifade ederek özür diledi.
Kaynak: BBC
YouTube’da video özetleri için yapay zeka iş başı yapıyor
Geçtiğimiz aylarda yapay zeka destekli dublaj özelliğini platformuna ekleyen YouTube, şimdi de videoların özet metnini yapay zekanın oluşturduğu bir güncelleme üzerinde çalışıyor.
Destek sayfasındaki açıklamaya göre yapay zekayla oluşturulan video özetleri, izleme ve arama kısımlarında görünecek. Daha kolay bir izleme deneyimi sunmak isteyen şirket, kullanıcıların yeni özellikle birlikte hızlı bir şekilde videoların özetini okuyabileceğini ve uygun olup olmadığına karar verebileceğini ifade ediyor.
Yapay zeka ile oluşturulan özetler, şimdilik kısıtlı sayıda kullanıcıyla test ediliyor.
App Store kişisel veri kalkanlarını güçlendiriyor
Teknolojik donanımının yanı sıra Apple’ın sektördeki farklılaşma noktalarından biri de kişisel verileri korumak üzerine attığı adımlar oluyor. Bu doğrultudaki adımlarını pek çok kez iletişim çalışmalarına da taşıyan marka güvenlik önlemlerini arttıracak bir hamle daha yaptı. Buna göre App Store içerisindeki uygulamalara artık daha sıkı güvenlik önlemleri uygulanacak.
Apple, kullanıcı gizliliğini korumak adına App Store’da yeni kurallar koydu. Bu yeni kurallarla birlikte kullanıcı kimliği olarak tanımlanan verilerin toparlanmasının önüne geçilecek. Yeni kurallar çerçevesinde Apple, App Store bünyesinde kullanıcılara içerik sunan şirketlerden veri toplayabilmesi için gerçekten geçerli bir sebep istiyor. Yani “kullanıcı analizi yapmak, memnuniyet analizi” gibi söylemler kullanıcı verilerinin toparlanması için yeterli olmayacak.
Bahsi geçen veriler App Store bünyesinde yer alan uygulamalardaki API’ler kapsamında takip ediliyordu. Birçok geliştirici farklı sebepler ile API takibi yaparak kullanıcı verilerini toparlıyordu. Apple’ın bu konuda aldığı “uygulama beni takip etmesin” önlemiyle birlikte iOS kullanıcılarının verileri hiçbir şirketle paylaşılmayacak.
Twitter’ın ikonik kuşu Larry, nesli tükenen hayvanlar listesine alındı
Elon Musk’ın yeniden markalaşma kapsamında Twitter’ın ismini X olarak değiştirmesi ve logodaki ikonik kuşu değiştirmesini yaratıcı bir kampanyaya dönüştürdü WWF. Tasarlanan bir görselle Larry’nin yıllar içindeki değişimini ele alan kampanya, hayvanları korumazsak nesillerinin tükenebileceği mesajını veriyor.
Yaratıcı kampanya McCann Almanya’nın LinkedIn hesabından “küçük bir fikrin tetikleyebileceklerine” dikkat çekerek paylaşıldı.
Gençler ve profesyoneller aynı fikirde değil: Geleceğin meslekleri neler olacak?
Youthall, geçtiğimiz Temmuz ayında gerçekleştirdiği Gelecekteki İş Gücü Talebi Anketi Raporu’nu yayınladı. İş dünyası profesyonellerinin ve gençlerin geleceğin mesleklerine ilişkin öngörülerini ortaya koyan araştırmaya göre, gençlerin yüzde 73’ü 10 yıl sonra yapay zeka mühendisliğinin meslekler arasında ilk sırada olacağını düşünüyor. İş dünyası profesyonelleri ise sürdürülebilirlik uzmanlığı, yenilenebilir enerji uzmanlığı ve robotik mühendisliği gibi mesleklerin ilk sıraları paylaşacağını öngörüyor. Gençlerin yüzde 87’si meslek seçiminde kazanç ve gelişim fırsatlarına odaklanıyor. Anket sonuçları, “yazılım ve uygulama geliştiriciliği”, “dijital pazarlama uzmanlığı” ve “uzay araştırmaları mühendisliği” gibi alanlardaki yükselişin de geleceğin iş dünyasında dijital dönüşümün iş gücü talebini derinden etkileyeceğini gösteriyor.