Çanakkale’deki orman yangını 39 saattir sürüyor | Son 24 saatin gündemi
Çanakkale merkeze bağlı Kızılkeçili köyü yakınlarında önceki gün saat 16.31’de başlayan yangına müdahale gün doğumuyla helikopter ve uçaklarla yoğunlaştı.
Yangın söndürme çalışmaları sürerken Kemel, Kurşunlu ve Dörtyol köylerinin ardından Kayadere, Işıklar ve Mareşal Fevzi Çakmak köyleri ile Damyeri mevkisinde yaşayanların da alevlerin yaklaşması nedeniyle tedbir amacıyla tahliyelerine karar verildi.
Yangın bölgesine 6 uçak, 15 helikopter, 109 arazöz, 14 iş makinesi ve 543 personelle müdahale ediliyor. Ekipler, yangının kontrol altına alınması için yoğun çaba sarf ediyor. Yangının çıkış nedeni de araştırılmaya devam ediyor.
Threads’e hangi özellikler eklenecek?
Meta’nın Twitter’a rakip olan uygulaması Threads bir taraftan kullanıcı sayısını artırmayı hedefelerken kullanıcı deneyimini iyileştirmek için de adımlarını hızlandırıyor.
Daha önce çoklu hesap desteği, yalnızca takip edilen kişilerin bulunduğu bir ana sayfa akışı ve gönderileri düzenleme gibi özelliklerin ekleneceğini belirten platformdan yapılacak yeniliklere ilişkin yeni açıklamalar geldi.
Bu doğrultuda, yayımlanan Threads dokümanında; trendler bölümü, gelişmiş arama ve DM özelliği‘nin platforma ekleneceği açıklandı…
YouTube ses deneyimini iyileştirmenin peşinde…
Dünyanın en popüler video platformu konumunda bulunan YouTube, kullanıcılarının video izleme deneyimini daha da iyileştirecek bir özellik getirmeye hazırlanıyor. Henüz test aşamasında olan “Stable Volume” isimli yeni özelliğin, Spotify’dan aşina olduğumuz ses sabitleme özelliğine benzeyeceği öngörülüyor.
Farklı içerik üreticileri tarafından hazırlanıp yayınlanan YouTube videolarında ses seviyelerinin farklılık göstermesi elbette sürpriz değil. Platform, videoları milyonlarca içerik üreticisinden topluyor ve bu da milyarlarca videoda ses seviyesi tutarlılığını korumayı ciddi şekilde zorlaştırıyor.
Bu noktada kullanıcı deneyimini iyileştirmek isteyen platform Android cihazlarda “Stable Volume” özelliğini test etmeye başladı. Yeni özelliğin test aşamasını tamamlayıp tüm kullanıcılar için ne zaman aktif hale geleceği ise henüz bilinmiyor.
Emojilerin bilinmeyen anlamları ortaya çıktı…
Yüz ifadeleri, nesneler, yerler, hava durumu, hayvanlar ve bitkiler için ayrıntılı tasarımları ve artan alternatifleriyle emojiler, dijital iletişimin vazgeçilmez öğelerinden birine dönüştü. Akademik çalışmalara göre her gün 6 milyar adet kullanımla evrensel bir dil formuna bürünüyor adeta emojiler. Pek çok yaygın anlam olsa da, online yabancı dil öğrenme platformu Preply tarafından bin kişinin katılımıyla yürütülen araştırmanın detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Toprağın koruyucusu Anadolu Efes için hasat zamanı!
Marketing Türkiye’nin bu yıl Mart ayında başlattığı “Koruyucular Serisi”nde iki ayrı başlıkta yer alarak öne çıkan markalardan olmayı başarmıştı Anadolu Efes. Kendi ziraat mühendisleri tarafından geliştirdiği tescilli 17 arpa tohumu ve 7 şerbetçi otu çeşidiyle Anadolu Efes, “toprağın koruyucusu” olurken, “kuraklığa dayanıklı” tohumlarıyla da suyun koruyuculuğunu üstleniyor. Kendisini bir tarım şirketi olarak konumlandıran marka, bu yıl arpa hasadı için Kayseri’de bir basın toplantısı düzenledi. Davetliler için birbirinden farklı deneyim alanları oluşturan şirketin “Gelecekte tarım, tarımda gelecek var” vizyonunu ve bu strateji ışığında attığı adımları Anadolu Efes Türkiye Genel Müdürü Onur Altürk, Üretim Direktörü Koray Anar ve Grup Kurumsal İletişim ve İlişkiler Direktörü Selda Susal Saatçi’den dinledik… Detayları okumak için TIKLAYIN!