El Clasico’da Drake rüzgarı esti! Spotify neden Barcelona formasına Drake’in logosunu taşıdı? | Son 24 saatin gündemi
Spotify neden Barcelona formasına Drake’in logosunu taşıdı?
2006 yılında UNICEF ile gerçekleştirdiği iş birliğine dek Barcelona, formasına göğüs sponsoru almayı reddediyordu. Katalan kulübü o tarihten itibaren formasının önünde UNICEF logosunu kullanmaya başlamıştı. İlkin UNICEF’e kendilerinin ücret ödedikleri bir göğüs sponsorluğu anlaşmasıyla formasında logo bulundurmaya başlayan Barcelona, daha sonra -bu sefer kendisine para ödenecek şekilde- sponsorluk anlaşmalarına imza attı.
Geride bıraktığımız yıl Spotify ile hem Camp Nou Stadyumu için hem de göğüs sponsorluğu için anlaşan Barcelona, dün Real Madrid ile oynadıkları maçta ise formasında Spotify logosu yerine ünlü repçi Drake’in logosuna yer verdi.
Spotify, platformunda 50 milyar dinlenmeye ulaşan ilk sanatçı olması nedeniyle Drake’in OVO adlı baykuş logosunu Barcelona formalarına taşımaya karar verdi. Daha önce de Spotify, bazı sanatçıların reklamını stadyumdaki reklam panolarına taşımıştı ancak doğrudan formaya taşıdıkları ilk isim Drake oldu. Sınırlı sayıda üretilen Drake logolu formalar satışa da sunuldu.
Twitter’a “Beni bu mentiondan çıkarın” özelliği geliyor
Son dönemde daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak için çeşitli güncellemeler yapan Twitter, yeni bir özellik daha getirebilir. Test aşamasında olan özellik, en çok “Beni bu mentiondan çıkarın” diyenleri sevindirecek gibi görünüyor çünkü güncellemeyle kullanıcılar paylaşım ve yanıtlarda kimlerin kendilerinden bahsedeceğini kontrol edebilecek.
Henüz test aşamasında olan özellik, sosyal medya platformlarıyla ilgili paylaşımlar yapan Jane Manchun Wong’un attığı tweet ile gündeme geldi. Twitter, şu an için engellenen kişiler dışında herkesin bahsetmesine olanak sağlıyor. Yenilikle birlikte platform, “Herkes senden bahsedebilir” ve “Sadece takip ettiğin insan senden bahsedebilir” şeklinde iki seçenek sunacak.
“Bu mesaj silindi” ibaresi sevilmiyor
WhatsApp ile ilgili haberleri ve gerçek zamanlı güncellemeleri duyuran bir platform olan WABetaInfo “Bu mesaj silindi” özelliğiyle ilgili kullanıcıların görüşüne başvurdu.
WABetaInfo, Twitter üzerinden düzenlediği ankette “Bu mesaj silindi” bildirimi kaldırılmalı mı diye sordu. Bu durumda alıcının silinen bir mesaj olduğunu fark etmeyeceği de vurgulandı. Şıklarda; kalması, sadece bireysel sohbetlerden kaldırılması ve hem grup hem de bireysel sohbetlerden kaldırılması seçenekleri vardı. Yüzde 48’lik açık ara farkla kullanıcılar “Bu mesaj silindi” mesajının tamamen kaldırılması konusunda hemfikirdi.
WhatsApp’tan fazlasını vadedenlere kanmayın!
Orijinal mobil uygulamada bulunmayan özellikleri kullanıcılara sunmayı vadeden modlar, siber silahın bizzat kendisi olabilir. Kaspersky araştırmacıları, YoWhatsApp adlı popüler WhatsApp mesajlaşma modunun yeni bir kötü amaçlı sürümünü keşfetti. Bu mod, ücretli abonelikler başlatabilen, hatta WhatsApp hesaplarını çalabilen Triada mobil “Truva Atı”nın cihazlara bulaşmasına neden oluyor.
WhatsApp, dünya çapında milyonlarca kullanıcı tarafından kullanılan en popüler mesajlaşma uygulamalarından biri. Ancak kullanıcıların tamamı ana uygulamanın sunduğu özelliklerden memnun değil. Bu nedenle bazı kullanıcılar sohbetlerinde özel arka planlar ve yazı tipleri kullanmak, toplu mesajlaşma veya belirli konuşmaları şifreyle koruma altına almak gibi daha fazla seçenek sunan WhatsApp modlarını indirmeyi tercih ediyor. Ancak bu tür modlar maalesef her zaman güvenli değil…
Siber suçlular olabildiğince çok kullanıcıyı etkilemek için yeni bir dağıtım planı uyguluyor, YouTube, Facebook ve Instagram’dan video indirmek için kullanılan Android uygulaması Snaptube’de kötü YoWhatsApp modunun reklamı yapılıyor. Modun, dünya çapında yüz binlerce kişinin kullandığı Snaptube uygulaması aracılığıyla tanıtılması, yaygınlaşmasını kolaylaştırıyor. Haberin detaylarına göz atmak için TIKLAYIN.
Kadınlar küçük lükslerini geri istiyor…
Enflasyonist şartlar insanların önceliklerini ve yaşam biçimlerini değiştirmeye devam ediyor. Elbette mevcut şartlar en çok kırılgan grupları zorluyor. Buradan hareketle Avon, kadınların enflasyonla mücadelesini gündeme getirmek için küresel bir araştırma yayınladı. Verilere göre her 5 kadından 4’ü yaşam maliyetlerini karşılayabilmek için ikinci bir işte çalışıyor ya da çalışmayı düşünüyor. Yüzde 54’lük bir kitle bunu faturalarını ödeyebilmek için yaparken her 3 kadından 1’i eskiden sahip olduğu küçük lüksleri korumak istiyor…
Avon’un 8 farklı ülkeden kadınları dahil ettiği küresel araştırmaya göre; kadınların yüzde 57’si geleceği konusunda endişeli ve yüzde 35’i finansal açıdan kontrolünü kaybettiğini hissediyor. Yine araştırmaya katılan kadınların 3’te 1’inden fazlasını oluşturan yüzde 34’lük kısmı, ailelerine yeterince ekonomik destek olamadıkları için suçluluk duyuyor.
Veriler dünyanın dört bir yanındaki kadınların yüzde 92’sinin dışarıda yemek yemek, tatil, kıyafet alışverişi ve manikür gibi küçük lükslerinden vazgeçmek zorunda kaldığını söylüyor. Bunlar her ne kadar temel ihtiyaç kaleminde olmasa da aslında kadınların yaşam standardını gösteren önemli detaylar.
Öte yandan alışveriş tamamen bırakılmıyor ancak sevilen markalarla tüketicinin arasına nispeten daha ucuz olan alternatifler giriyor. Bu ucuz alternatiflere yönelmek kadınların yüzde 38’i için bir zorunluluk. Kozmetik de elbette bu tasarruftan payını alıyor ve dünya genelinde her 4 kadından 1’i parfüm kullanmayı bırakıyor. Her 5 kadından 1’i ise makyaj ürünleri ve cilt bakım ürünleri kullanmayı bıraktığını belirtiyor.