Google CEO’sundan işten çıkarmalarla ilgili açıklama geldi | Son 24 saatin gündemi
Geçtiğimiz yılın başlarında 12 bin kişiyi işten çıkaran Google, birkaç hafta önce de yüzlerce çalışanının işine son vermişti. Ancak CEO’nun verdiği sinyallere göre işten çıkarmalar devam edecek. Yani kalan çalışanlar da işlerini kaybetme riskiyle karşı karşıya.
Google CEO‘su Sundar Pichai, işten çıkarma kararını “şirketin öncelikli hedeflerine yatırım yapabilmesi için kaynak yaratma zorunluluğu” olarak açıklıyor.
Pichai ayrıca, geçtiğimiz yıl yapılan işten çıkarmalara atıfta bulunarak, bu seferkinin o kadar geniş kapsamlı olmayacağını belirtiyor.
İlk Türk astronot Alper Gezeravcı uzaydan dünyaya seslendi: “İstikbal göklerdedir”
Milli Uzay Programı çerçevesinde Uluslararası Uzay İstasyonu’na gönderilecek ilk Türk astronot Alper Gezeravcı’nın uzaya yolculuğu, Crew Dragon adlı uzay aracının roketinin fırlatılmasıyla resmen başladı.
Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı’nın uzaydaki ilk sözleri “İstikbal göklerdedir” oldu.
Gezeravcı dünyaya ve Türk milletine şu sözlerle seslendi: “Türkiye’nin insanlı ilk uzay misyonunda ilk Türk’ün uzaya adım attığı şu anda kelimelerime yüce Atamızın şu sözüyle başlamak istiyorum. Türkiye Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün dahiyane sözü: ‘İstikbal göklerdedir’ ”.
Instagram’dan gençlere “gece uyarıları”
Instagram, gençlere yönelik yeni farkındalık özelliğini açıkladı. Genç kullanıcılar Reels veya doğrudan mesajlarda 10 dakikadan daha uzun süre kaydırma yaptıklarında uygulamayı kapatıp yatağa gitme önerisi alacaklar.
“Gece Uyarıları” özelliği gençlerin hesabına otomatik tanımlanacak ve uyarıları kapatma seçenekleri olmayacak. Instagram’ın gençler derken tam olarak hangi yaş grubunu kast ettiğine dair bir detay henüz paylaşılmadı.
Sosyal medya devi “Gençlerin uygulamada geçirdikleri zamanın anlamlı ve bilinçli olduğu bir deneyim yaşamalarını istiyoruz ve uyku gençler için özellikle önemlidir” diyor.
Pepsi milenyum kuşağının vahşi doğasına sesleniyor
Pepsi “Get Wild” sloganıyla yayınladığı yeni kampanyasında milenyum ebeveynlerinin içlerindeki çılgın ruhu yeniden ateşlemeyi hedefliyor.
Film, 1981 ile 1996 arasında doğan milenyum neslinin, yetişkinliğin sorumluluklarını üstlenirken bile vahşi yanlarını nasıl canlı tuttuklarına odaklanıyor.
“Bir milenyum kuşağı mensubu olarak biliyorum ki hala biraz ‘vahşi’ olmayı iyi beceriyoruz. Yeni ‘Get Wild’ kampanyamız, tatlı ve aromalı bir yudum Pepsi Wild Cherry’nin bize bu ‘vahşi’ hissi yeni gerçekliklerimize uyarlama konusunda ilham verebileceğini gösteriyor” diyor Pepsi’nin Kıdemli Pazarlama Direktörü Jenny Danzi basın açıklamasında. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dünyanın en değerli 500 markası belli oldu: Zirve el değiştirdi!
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “Global500 – Dünyanın En Değerli 500 Markası 2024” raporu sonuçlandı. Bankacılık sektöründen 71, perakende sektöründen 53, teknoloji sektöründen 49 markanın bulunduğu listede, Dünyanın En Değerli 500 Markası arasında ne yazık ki Türkiye’den bir marka yer alamadı. Geçtiğimiz yıl listenin zirvesinde yer alan Amazon’un bu yıl dördüncülüğe kadar gerilediği liderlik yarışına gelin daha yakından bakalım… Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.