Google çalışanları için de bir yapay zeka modeli geliştirdi | Son 24 saatin gündemi
Yapay zeka alanındaki yatırımlarıyla ses getiren Google, yalnızca çalışanlarına yönelik Goose adlı geniş bir dil modeli oluşturdu.
Business Insider tarafından incelenen şirket belgelerine göre Google Goose’u “Gemini’nin soyundan gelen”, onun yeni ve büyük dil modeli olarak tanımlıyor. Belgelerden birinde Goose’un “Google’da toplam 25 yıllık mühendislik uzmanlığı eğitimi aldığı” belirtiliyor.
Ayrıca Goose’un Google’a özgü teknolojilerle ilgili soruları yanıtlayabileceği, dahili teknoloji yığınlarını kullanarak kod yazabileceği ve doğal dil istemlerine dayalı olarak kod düzenleme gibi yeni yetenekleri destekleyebileceği ifade ediliyor.
TikTok, Avrupa Birliği’nin merceğinde
Avrupa Birliği, TikTok’un çocukları koruma ve şeffaf reklamcılık kurallarına uyma konusundaki ihlalleri nedeniyle soruşturma başlatıyor.
Avrupa Birliği Endüstri Şefi Thierry Breton, “Bugün, şeffaflık ve küçükleri koruma, bağımlılık yaratan tasarım ve ekran süresi sınırları, tavşan deliği etkisi, yaş doğrulama, varsayılan uygulama ayarları yükümlülüklerinin ihlai şüphesiyle TikTok hakkında bir soruşturma başlatıyoruz.” dedi.
Avrupa Birliği’nin Dijital Hizmetler Kanunu (DSA), 17 Şubat’tan itibaren büyük platformların ve arama motorlarının riskli ve yasa dışı içeriklerle mücadelede daha aktif bir rol oynamasını talep ediyor. TikTok’un sahibi olan ByteDance, ihlalden suçlu bulunursa şirketin yıllık cirosunun yüzde 6’sı kadar para cezasına çarptırılabilir.
Passolig zorunluluğu sona eriyor!
2014 yılından beri Passolig, Türkiye’deki en üst liglerdeki futbol maçlarına giriş için zorunlu bir karttı. Taraftarlar bu kart ile bilet satın alabiliyor, kombinelerini tanımlayabiliyor ve aktarımını sağlayabiliyorlardı. Ancak Kulüpler Birliği Vakfı’ndan yapılan kritik bir açıklamaya göre, maç biletleri için yeni bir uygulamaya geçilecek.
Yeni uygulamada ise biletlerin basımı, satışı ve dağıtımından kulüpler sorumlu olacak. Kulüpler, bilet satışları için hangi firmalarla anlaşma yapacaklarına kendileri karar verebilecekler. İsteyen kulüpler Passolig ile de anlaşmaya devam edebilecekler.
Kulüpler Birliği Vakfı, bilet satış organizasyonuna talip firmaları bekliyor. Bu gelişme, Türk futbolunda bilet satışlarında yeni bir dönemin başlangıcı olarak yorumlanıyor.
Akıllarda iz bırakan filmler Brandverse Awards’da ödüllerine kavuşacak
Akıllarda iz bırakan tüm reklam filmleri, Brandverse Awards’un Film Bölümü’nde yarışıyor! Sektör kategorilerinin yanı sıra “Kurumsal İmaj”, “Özel Gün Filmleri”, “Cumhuriyetin 100. Yılı İletişim Çalışmaları” gibi birçok kategoride rekabet etmek isteyen markalar 23 Şubat tarihine kadar erken başvuruda bulunabilir.
Brandverse Awards Film bölümüyle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Her 5 çalışandan 1’i şiddet ve tacize maruz kalıyor!
Remed Etikhat, 2023 Kurumsal Etik Trendleri Raporu’nu yayınladı. Kurumsal Etik Trendleri Raporu, yıl boyunca perakende, üretim, hızlı tüketim, hizmet sektörlerinde ve grup şirketlerinde faaliyet gösteren kurumların paydaşları tarafından iletilen bildirimlerin analizi sonucunda hazırlanıyor. Rapor çalışanların en çok şikayetçi olduğu konulara da ışık tutuyor. Raporla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.