Senaristlerin grevi, Hollywood yapımlarını durma noktasına getirdi | Son 24 saatin gündemi
Hollywood senaristleri, Amerikan Yazarlar Birliği, Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği ile yapılan sözleşme müzakerelerinin başarısız olmasının ardından 2 Mayıs’tan itibaren grev çağrısında bulunmuştu. Senaristlerin 15 senenin ardından aldığı grev kararına bağlı süren eylemler, sinema ve TV sektöründeki birçok yapımı durdurdu.
Senaristlerin talepleri arasında tazminatın artırılması, dijital yayın platformu gelirlerinin adil şekilde paylaştırılması, uzun soluklu yapımlarda daha fazla senaristin projeye dahil edilmesi, film ve televizyon programlarının senaryolarının yazımında kullanılan yapay zekânın düzenlenmesi gibi koşullar yer alıyor.
Tarafların uzlaşmaya varamaması durumunda Hollywood’u bir “erteleme” dalgası bekliyor olabilir. Grevden önce senaryolarının tamamlandığı diğer bazı yapımların çekimlerine devam ediliyor ancak bazı yapımlar da belirsiz bir sürece girmiş durumda.
Grev ilk etkisini Jimmy Fallon’ın sunduğu The Tonight Show, Seth Meyers’lı Late Night, Stephen Colbert’ın sunduğu The Late Show, Jimmy Kimmel Live! gibi gece şovları üzerinden gösterdi. Programlar yayın takvimlerini takip edememeleri üzerine yapımların eski tekrarları yayına verilmeye başlandı. Ayrıca “Stranger Things” yaratıcıları Matt ve Ross Duffer, grev devam ederken beşinci ve son sezonun prodüksiyonunun başlamayacağını söyledi. Yazarlar, Ağustos 2022’de merakla beklenen Netflix dizisinin 5. sezonu için çalışmaya başladıklarını doğrulamıştı. Ancak grev başladığından bu yana son sezonun senaryoların bitip bitmediği netlik kazanmadı.
Kaynak: Kayıp Rıhtım
OpenAI CEO’sundan uyarı: Yapay zekanın yıkıcı etkileri olabilir!
ChatGPT’nin geliştirici şirketi OpenAI’ın bir süredir yapay zeka güvenliği açısından inceleme altında olduğu biliniyor. OpenAI CEO’su Sam Altman ise geçtiğimiz günlerde ABD Senatosu’na ifade verdi. İfadesinde ChatGPT ile ilgili olasılıkları değerlendiren Altman, “gizlilik” için daha sıkı düzenleme uygulanması gerektiğini söyledi.
OpenAI CEO’su ayrıca teknolojinin negatif yönde gelişebileceğinin de altını çizdiği ifadesinde yapay zekaya ilişkin riskleri kabul ederek hükümetlerle yakın çalışabileceklerini söyledi.
Senato duruşması sırasında Altman, yapay zekanın yanlış bilginin yayılmasını hızlandırabileceğini, ChatGPT gibi araçların belirli sektörlerde işten çıkarmaları artırabileceğini kabul etti. Altman tam da bu sebeple “yapay zeka”nın ekonomi üzerinde “yıkıcı” etkileri olabileceğini vurgularken, ABD Senatörü Josh Hawley, duruşma sırasında teknolojinin önemini “atom bombasının icadıyla” karşılaştırdı. Tüm insanlık için dönüştürücü olabileceğini, ancak regüle edilmezse tehlike yaratabileceğini aktardı.
Instagram’dan etkileşimi artırmaya yönelik yeni özellik
Son zamanlarda sosyal medya kullanıcıları duygularını ifade ederken sıklıkla emoji ve GIF gibi görsel araçlara başvuruyor… Buradan hareketle Instagram bir süredir post ve Reels yorumlarına GIF ekleme üzerine çalışıyordu.
Kullanıcılar arasındaki etkileşimi artırmaya yönelik geliştirilen bu özellik sayesinde Instagram timeline’ında dolaşırken ilginç bulunan ya da beğenilen post ve Reels’lere patlamış mısır yiyen bir Michael Jackson GIF’i bırakılabilecek.
Bir süredir test edilen özellik bugün itibarıyla tüm kullanıcılara açıldı. Yorum ikonuna tıkladıktan sonra GIPHY kitaplığından duygu ve düşüncelerinizi ifade eden GIF’leri seçebilirsiniz.
Meta ayrıca yeni Instagram Reels düzenleme yeteneklerini de kullanıma sunmaya hazırlanıyor. Basın açıklamasına göre kullanıcılar “önümüzdeki birkaç hafta içinde” video bölme, klip hızlandırma, yavaşlatma (ağır çekim) ve zaman çizelgesindeki klipleri doğal akışı koruyarak değiştirme yeteneğine kavuşacaklar.
Kaynak: The Verge
Ekonomik belirsizlik CMO’ların uykusunu kaçırıyor
ABD merkezli araştırma şirketi BrandKeys tarafından yapılan yeni bir araştırma CMO’ların uykularını kaçıran nedenleri ortaya koyuyor. Araştırmaya göre CMO’ların uykusu en çok ekonomik belirsizlik karşısında kaygılanmaktan kaçıyor…
Araştırmada ortaya çıkan ve ekonomik belirsizliğe bağlı oluşan kaygıların arkasında ise elbette pek çok neden sıralanıyor. Buna göre CMO’lar en çok pazarlama yatırımlarının getirilerini, şirket kârlarını, bütçe kesintilerini düşünmekten uyuyamıyor… Diğer taraftan pazarlama liderlerinin gecelerinin stresli geçmesinin tek nedeni ekonomik belirsizlik değil. CMO’ları uyutmayan bir diğer önemli neden marka sadakatinin tüketici davranışlarını nasıl etkilediği oluyor. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PERYÖN yeni başkanını seçti
“Şimdi ve gelecek için daha iyi bir çalışma hayatına liderlik etmek” vizyonuyla 50 yılı aşkın süredir üstlendiği sorumluluk ile işverenlere ve çalışanlara ilham veren PERYÖN’ün (Türkiye İnsan Yönetimi Derneği) 27. Olağan Genel Kurul’u İstanbul’da gerçekleştirildi. Genel Kurul’da yapılan seçim sonucunda PERYÖN’ün 2023-2025 Dönemi Yönetim Kurulu belirlendi.