Ticaret Bakanlığı yanıtladı: İade kargo ücretlerini tüketiciler mi ödeyecek? | Son 24 saatin gündemi
Geride bıraktığımız günlerde pek çok haber sitesinde ve sosyal medya paylaşımlarında, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanmaya alınacak düzenlemeyle internet üzerinden yapılacak alışverişlerde satılan malın ayıplı olması dışında cayma hakkını kullanan tüketicilerin malın iadesine ilişkin kargo ücretini ödemek zorunda olduklarına ilişkin haber ve içeriklere yer verilmişti. Ancak Ticaret Bakanlığı bu haberlerin gerçeği yansıtmadığına dair açıklamalarda bulundu.
Bakanlığın açıklamasında yönetmelik değişikliğinin 1 Ocak 2025 tarihine kadar ertelendiği hatırlatılarak iddiaların gerçeği yansıtmadığı belirtildi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada söz konusu düzenlemelerin uygulanmaya başlanacağı 1 Ocak 2025’e kadar mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı kullanımında kargo iade bedelini satıcının karşılayacağı ve tüketicilerin iade kargo ücretlerini ödemesinin söz konusu olmayacağı belirtilerek, “Başta e-ticaret olmak üzere, mesafeli sözleşmelerde cayma hakkını kullanan tüketicilerden iade kargo ücretini talep veya tahsil eden satıcılar için 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca 2023 yılı için 1371 lira idari para cezası uygulanacak olup, söz konusu ceza tutarı 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yeniden değerleme oranında artırılmak suretiyle uygulanacaktır.” ifadelerine yer verildi.
Instagram’dan daha güvenli bir kullanıcı deneyimi için yeni hamle
Instagram, kullanıcıların takip isteklerini daha kolay ve güvenli bir şekilde kontrol etmelerine yardımcı olmak için yeni bir özellik geliştirdi.
Yeni özellik, takip isteği gönderen kullanıcıların profillerine “Gözden Geçir” ifadesinin eklenmesini sağlıyor. Bu ifade, takip isteği gönderen kullanıcının kısa süre içinde çok sayıda takip isteği gönderip göndermediğini veya yoğun bir DM (direk mesaj) trafiği olup olmadığını gösteriyor.
Instagram söz konusu özellikle kullanıcılarını dolandırıcılık girişimlerine karşı daha bilinçli hale getirmeyi amaçlıyor.
Steam’in ardından EA de TL’den vazgeçti…
Mevcut ekonomik problemler, hemen her sektörde olduğu gibi gaming dünyasını da yeniden şekillendiriyor. Dünyanın en popüler çevrim içi oyun platformu Steam geçtiğimiz haftalarda artık TL ile ödeme almayacağını ve işlemlerin dolar üzerinden gerçekleşeceğini bildirmişti. Son olarak kervana Electronic Arts da katıldı ve TL ile ödeme almayı bıraktı. Böylelikle EA Play abonelikleri ve EA uygulamasındaki oyun fiyatları dolara döndü.
Alınan bu kararın ardından EA Play abonelik ücretleri yaklaşık 3,5 katına çıktı. Aylık 39,99 TL, yıllık ise 249,99 TL’ye satın alınabildiği EA Play aboneliği, yeni kararla birlikte bu fiyatlar, 4,99 dolar ve 29,99 dolar olarak güncellendi.
Kapalıçarşı’nın yeni gözdesi: Fatih Altaylı!
Bir tarafta dönüşen medya düzeni ve dinamikleri, diğer tarafta bağımsız gazetecilerin yükselen sesi… Evet, bunların hiçbirisi yeni değil ve hayli zamandır araştırmalar “medyaya güven azalıyor, haberler bağımsız gazetecilerden alınıyor” diyor… Yeni olan şu ki medyanın aksine güvenilirliğini korumayı başarmış, gazeteciliğin son 20 yılına damga vurmuş isimlerin başında gelen Fatih Altaylı da serüvenine artık “bağımsız” olarak YouTube’da hatta kendi deyimiyle “yayıncılığın Kapalıçarşı’sında” devam ediyor. Kendisinin maharetlerine methiyeler düzmeye elbette gerek yok, zira yaptığı her işle o kendisinden söz ettirmeyi ve gündemi belirlemeyi her seferinde başarıyor… Ancak yolculuğundan ve yarına bakışından öğrenilecek çok şey var. Aldığı bu radikal kararı ve arkasındaki içgörüleri, haberciliğin geçirdiği dönüşümü, geleceğini, başarısını ve “medyanın ayıbı”nı kendi sivri cümlelerinden dinledik… Röportajla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
The ONE Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu…
Marketing Türkiye ve Akademetre Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde ilk üçe kalan markalar belli oldu… Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olan The ONE Awards’da bu yıl 10. defa “Yılın İtibarlıları” halk jürisi tarafından belirlenecek. Kazananlar Ocak ayında düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşurken bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da gecede başarı ödülü alacak… İşte The ONE Awards 2024’te sektör bazında ilk 3’te yer alan markalara göz atmak için TIKLAYIN.