Ticaret Bakanlığı’ndan yeni karar: İade kargo ücretlerini artık tüketici ödeyecek! | Son 24 saatin gündemi
Ticaret Bakanlığı’ndan yeni karar: İade kargo ücretlerini artık tüketiciler ödeyecek!
Ticaret Bakanlığı’nın internetten alışverişi kapsayan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı. Bu bağlamda da cayma hakkının istisnaları başlığında bulunan Madde 15’e eklemeler yapıldı. Tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı durumlara; “Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler”, “Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler” ve “Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler” maddeleri eklendi.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişiklikler bunlarla da sınırlı değil. Pek çok kullanıcıyı yakından ilgilendiren bir yeni karar daha alındı. Artık iade kargo ücreti ayıplı mallar haricinde müşteriye ait olacak.
Bu konuda eklenen madde tam olarak şöyle: “Tüketici, ön bilgilendirmede kararlaştırılması ve satıcının öngördüğü taşıyıcı ile iadesinde tutarına yer verilmesi halinde teslim masraflarını geçmemek üzere iade masrafını karşılamakla yükümlüdür. Ancak, tüketiciye teslim edilen malın kanunun 8 inci maddesi kapsamında ayıplı olması durumunda tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilebilir.”
Alınan bu kararlar kamuoyunda da oldukça ses getirdi. Pek çok kişi için iade kolaylığı internetten alışveriş yapmak için geçerli bir motivasyonken, yeni yönetmeliklerin e-ticaretin dinamiklerini hacmini ne derecede etkileyeceğini hep birlikte göreceğiz…
Twitch nihayet yayıncılarını diğer platformlarla paylaşmaya karar verdi
Twitch artık yayıncılarına başka platformlarda yayın açma özgürlüğü veriyor. Twitch tarafından yayıncılara gönderilen mail yayıncılara özgür olduğunu duyurdu ancak bazı noktalarda sınırlama hakkını saklı tutacak.
Mesela yayıncılarının Youtube, Instagram ve diğer mecralarda açtığı yayınlar Twitch yayınlarıyla eş zamanlı olmayacak. Fakat Twitch yayınlarını diğer platformlarda da paylaşabilecek.
Twitch ile ilgili duyurulan fakat henüz netlik kazanmayan yeni güncellemeler de var.
Apple’ın ticari sır davası sonuçlandı: Eski çalışan suçlu bulundu
Eski bir Apple çalışanı olan Xiaolang Zhang, Apple’dan gizli bilgileri çalıp Çin’e satmaktan suçlu bulundu. Apple, otonom araçlarına ait ticari sırların çalındığı iddiasıyla ilgili hukuki süreci 2018’de başlatmıştı. Sonuçlanan davaya göre Zhang’in, Çin’de elektrikli araç üreticisi olan Xpeng için çalıştığı ortaya çıktı.
San Jose’deki federal büyük jüri Temmuz 2018’de Zhang’i, Apple’ın otonom aracında kullanılmak üzere tasarlanmış bir devre kartının ayrıntılı çizimlerini içeren 25 sayfalık bir belgeyi çalmakla suçladı. Zhang, aynı yılın Nisan ayında Apple’a Çin’deki hasta annesine daha yakın olmak için istifa ettiğini açıklamıştı. Apple daha sonra eski çalışanının elektrikli araç üreticisi Xpeng için çalıştığını öğrenmişti. Federal ajanlar, Zhang’i San Jose Uluslararası Havalimanı’nda tutuklamıştı.
Kaynak: Bloomberg HT
İsmail Küçükkaya artık Halk TV’de
2013 yılından bu yana FOX TV’de “İsmail Küçükkaya ile Çalar Saat” sunan haber sunucusu artık Halk TV’de izleyicisiyle buluşacak.
Sevgili Halk TV izleyicileri, az önce isim vermeden Halk TV'de yeni başlayacak bir arkadaş için tweet attım. Biraz gizem olsun istedim ama gizem galiba bana göre degil . Hoş geldin İsmail Küçükkaya .
— Cafer Mahiroglu (@cafermahiroglu) August 23, 2022
Halk TV’nin sahibi Cafer Mahiroğlu ünlü sunucuyu hoşgeldin tweetiyle karşıladı. 12 Eylül itibarıyla Küçükkaya, Halk TV’de haftanın 5 günü sabah programı ve Cuma günleri de akşam programı yapacak.
Sosyal medyanın “prime time”ı ne zaman?
Televizyon yayınlarının en çok izlendiği zaman dilimine işaret eden “prime time” bir diğer adıyla “altın saat” günümüzde geleneksel anlamından uzaklaştı. Bugün pek çoğumuz günün belli saatinde izleyebileceğimiz yayınları kaçırmamak için ekran karşısına kurulmuyoruz. Ancak yine pek çoğumuz sosyal medyadan paylaşımlar yapıyoruz, hal böyle olunca mümkün olan en çok kişiye ulaşmak istiyorsak insanların sosyal medyaya en çok vakit harcadığı zaman aralığını bilmemiz gerekiyor.
Sosyal medyanın “prime time”ı, özellikle markaların kampanyalarını daha çok kişiye duyurabilmesi için ya da influencer’ların takipçi kitlesini artırabilmesi için ayrıca önem kazanıyor… Peki, hangi gün ve saatler, bu zaman aralığını kaplıyor. Gelin ABD’li marka danışmanlık şirketi CoSchedule’nin yaptığı araştırmayla yakından bakalım…
30 bin kuruluştaki 37 milyon gönderiden elde edilen verilerden oluşan çalışma kapsamında kullanıcıların paylaşımları beğenerek ve kaydederek gönderiyle etkileşimde bulunduğu zamanlara ilişkin verilere baktı. Faydalı olabilecek ipuçları sunan araştırmada şu veriler öne çıkıyor:
- Genel olarak sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi günler Pazartesi, Çarşamba ve Cuma, saatler ise 08.41, 15.15 ve 19.00.
- Salı, Çarşamba ve Cuma “Instagram günü” olarak popülerlik açısından ilk sırada yer alıyor. Bugünlerde Instagram’da 09.00 ve 19.00’da paylaşım yapmak en çok kişiye ulaşmanın yolu gibi gözüküyor.
- Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri saat 08.36, 09.26 ve 10.00 saatlerinde ise kalabalık Twitter’a taşınıyor.
- Diğer uygulamaların çoğu ise genel olarak 07.00, 09.00, ve 10.00 saatleri arasında kullanılıyor ve bu zaman dilimleri daha sonra sosyal medyada paylaşım yapmak için ideal görünüyor.
Arkadaşlarınızdan sakladığınızı Google biliyor
Çoğu zaman kolayımıza geldiği için bazen de yargılanmaktan çekindiğimiz için aklımıza takılanları birine değil de arama motoruna soruyoruz. Hatta bu duruma o kadar alıştık ki arama motorları olmadan dünyanın nasıl bir olacağını düşünmekte muhtemelen zorlanırız. Peki en çok hangi konularda dostumuza soru sormaya çekinirken Google’a sırtımızı dayıyoruz? Gelin ExpressVPN’in yaptığı araştırmayla internet arama trendlerine yakından bakalım…
Birleşik Krallık’ta 2.000 kişinin katılımıyla yapılan araştırma, arama motorlarına yöneltilen sorulara, bu sorulan arkasında yatan nedene ve endişeyi inceliyor. Araştırmada şu veriler öne çıkıyor.
- Katılımcıların yarısı, arama motorları olmadan bir haftayı nasıl geçirebileceklerini bilmeyecek kadar arama motorlarına bağımlı olduklarını gözler önüne seriyor.
- Yaklaşık yüzde 68, bir soruyu arkadaşlarına sormak yerine, arama motoruna başvurmayı tercih ediyor.
- İnsanların arama motorlarına en çok hava durumu (yüzde 34), yol tarifi (yüzde 29) ve kilo/boy (yüzde27) hakkında soruyor.
- Yaklaşık yüzde 21, arama motoruna sordukları bazı soruları tanıdıklarıyla paylaşmaktan çekindiğini belirtirken, bu konuların başında ruh sağlığı problemleri geliyor.
- Yüzde 18, herhangi bir hastalıkla ilgili olanlar internette araştırma yapmanın çok utanç verici olduğunu düşünüyor.
- Ankete katılanların neredeyse yarısı, arama geçmişlerinin herkese açık olması durumunda web bağlantılarını değiştirme ihtiyacı hissediyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Nick Cave |
2 | #öğretmenlerkabineyibekliyor |
3 | #FBvADS |
4 | Nedim Şener |
5 | Cumhurbaşkanlığı Kabinesi |
6 | #pazartesi |
7 | Cübbeli Ahmet |
8 | #TurgutUyar |
9 | Resmi Video Klip |
10 | #BJKvFKG |