Instagram gençlerin zararlı içerik tüketimini “dürterek” engelleyecek | Son 24 saatin gündemi
Porsche hisseleri halka açılıyor!
Alman otomotiv devi Volkswagen, Eylül ayının sonunda alt şirketi Porsche’nin yüzde 25’lik bir hissesini halka arz edeceğini duyurdu…
Alman otomotiv devi, yaptığı açıklamada hisselerin halka arzının Frankfurt Menkul Kıymetler Borsasında 29 Eylül tarihinde başlayacağını açıkladı. Üstelik bu 9.4 milyar Euro’luk hisselerin bir kısmının alıcısı şimdiden belli bile. Katar Yatırım Otoritesi, kendileri için yüzde 4,99, diğer ortakları içinse ufak miktarlarda hisseler alacaklarını açıkladı.
Volkswagen, bu halka arz işleminden kazandığı parayı şirketinin ArGe departmanına finansal kaynak sağlamak için kullanacak. ArGe departmanı ise şu anda daha uzun menzile sahip ileri teknoloji otomobil bataryaları ve süper hızlı şarj üniteleri üzerine araştırmalar yapmakta. Şirket ayrıca ArGe kısmına yatırım yapması için elektrikli araç yatırımcıları ile de sürekli görüşme halinde.
YouTube sürükleyici bir deneyim için tasarımını güncelliyor
“Ambiyans Modu”nu öne çıkarmaya hazırlanan YouTube tasarımla ilgili de güncellemeye gidiyor. En son shorts bölümünü güncelleyen YouTube, video bölümünün görünümünde de çeşitli düzenlemeler yaptı.
Artık beğenme ve beğenmeme butonları birleşiyor, kanalın adı butonların üstüne taşınıyor, en popüler yorumsa daha görünür oluyor. Böylece YouTube etkileşimi daha yüksek ve sürükleyici bir deneyim sunmak istiyor…
Bu deneyim videoların alt kısmının açıklama bölümüne ve sistem durum çubuğuna taşmasını sağlayan “Ambient Mode” ile de destekleniyor. “Ambient Mode” seçeneğini isteğe bağlı olarak etkinleştirilebilir veya devre dışı bırakabilirsiniz.
YouTube ayrıca etkileşimi artırmak ve shorts içeriklerini öne çıkarmak için TikTok benzeri bir özelliğini de aktif edecek. Söz konusu özellik artık yorumlara video eklemeye izin verecek. Bu durum aynı zamanda YouTube’daki diss atma geleneğini de destekliyor gibi görünüyor.
Instagram gençlerin zararlı içerik tüketimini “dürterek” engelleyecek
Geçtiğimiz aylarda ABD’de kullanıma sunulan Instagram Aile Merkezi özelliği Türkiye’de de kullanıma açıldı. Bu yeni özellikle birlikte ebeveynler çocukları için yeni denetim mekanizmaları kurma ve sosyal medya denetimi ile ilgili eğitim sahibi olma imkanı elde edecek.
Ebeveynlerin Aile Merkezi özelliğini kullanılabilmesi için çocuklarına onay daveti göndermesi yeterli olacak. Davetin kabul edilmesi halinde ebeveynler çocuklarının günlük ve haftalık olarak Instagram kullanımını belirli saatlerle sınırlayabilecek. Yeni denetim özellikleri, çocukları bir gönderiyi veya hesabı şikayet ettiğinde, ebeveynlere kimin şikayet edildiği ve şikayetin türünün ne olduğuna dair de ayrıntılı bilgi edinme imkanı tanıyacak.
Ebeveynler aynı zamanda Instagram Aile Merkezi özelliğinin içerisinde bulunan bilgilendirici makalelerden de faydalanabilecek. ParentZone, Media Smarts, Ulusal Medya Okuryazarlığı Eğitimi Derneği ve Siber Zorbalık Araştırma Merkezi gibi kuruluşlar tarafından yayınlanan bu makaleler, ebeveynlere, çevrimiçi güvenlik konularıyla ilgili gençlerle nasıl konuşulacağı hakkında bilgi verecek.
Instagram aynı zamanda Keşfet sayfasında tekrar tekrar aynı tür içerikleri tüketen genç kullanıcılar için de “Nudges” isminde yeni bir özelliği kullanıma sundu. Bu özellik ile birlikte Instagram genç bir kullanıcının tekrar tekrar aynı tip içerikleri tükettiğini gözlemlediğinde ve bu içeriğin zararlı olduğunu tespit ettiğinde kullanıcıyı “dürterek” başka içeriklere yönelmesini sağlayacak. Instagram geçtiğimiz aylarda Reels tüketen gençler için de Reels izlemeye ara vermeleri için bir hatırlatma seçeneğini kullanıma sunmuştu.
IKEA, TikToker’ların dükkanın önü kapatmasını yasaklayabilir
So weird. Chinese influencers recently got into taking photos by IKEA storage lockers and pretending that they were in the halls of an American high school. It got so disruptive IKEA just banned the practice. Very obnoxious. Also, what high school do they have in mind?! pic.twitter.com/hp8HTg7QeZ
— Rui Ma 马睿 (@ruima) September 6, 2022
IKEA’larda dolaptan koltuğa her türlü mobilya test edilebiliyor ve mağazanın içinde verilen pozlar son yıllarda sosyal medyada oldukça popüler. Ancak Çinli influencer’ların başlattığı akımla dengeler biraz değişti. İddialara göre IKEA dolaplarının önünde bir Amerikan lisesini koridorundaymışçasına verilen pozlar “influencer akınına” sebep oldu ve Çin’de IKEA mağazaları içinde fotoğraf çekilmek yasaklandı.
Ülkedeki sosyal medya fenomenleri, Amerikan özel okul öğrencilerini taklit etmek amacıyla okul üniforması giyerek, klasikleşmiş mavi okul dolaplarının IKEA tarafından yorumlanmış hallerinin yanında fotoğraf çekimleri düzenliyor. Akım halini alan bu çekimlere “Meigaofeng” adı veriliyor. Klişeleşmiş pileli etekler, beyaz gömlekler, blazer ceketler, loafer ayakkabılar giyerek poz verilen akım Gossip Girl, Mean Girls, The Breakfast Club gibi dizi ve filmlerden anımsadığımız klasik Amerikan gençliği prototipinden ilham alıyor. Çünkü belli ki akıma katılan influencerlar ABD’de özel dini kurumlar dışında lise öğrencilerinin üniforma giyme zorunluluğu olmadığından haberdar değil…
TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk’ten davet var!
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği çatısı altında yer alan ve dünyanın en büyük kadın girişimci birliğini oluşturan “TOBB Kadın Girişimciler Kurulu” ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) iş birliğinde hayata geçen “Türkiye’nin Girişimci Kadın Gücü Yarışması” için başvurular başladı…
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk’ün kararlı çalışmalarıyla hayata geçirilen proje başarı hikayeleriyle potansiyel kadın girişimcilere ilham olmayı hedefliyor. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen yarışma “Kadın İstihdamını En Çok Artıran Şirket” ve “Girişimci Kadın Gücü” olmak üzere iki ayrı kategoriden oluşuyor… Sadece girişimci kadınların başvurabileceği “Girişimci Kadın Gücü” kategorisinde “En Hızlı Büyüyen Kadın Girişimci”, “En Çevre Dostu Kadın Girişimci”, “En Çok Dijitalleşen Kadın Girişimci”, “İhracatını En Çok Artıran Kadın Girişimci” kriterlerinde ödüller sahiplerini bulacak. “Kadın İstihdamını En Çok Artıran Şirket” kategorisine ise tüm şirketler müracaat edebiliyor.
Listeye girmeye hak kazanan şirketler, ödüllerini 19 Kasım 2022 Dünya Kadın Girişimciler Günü’nde gerçekleştirilecek törende TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk’ün elinden alacak.
“Türkiye’nin Girişimci Kadın Gücü Yarışması”na son başvuru tarihi ise 30 Eylül 2022 olarak belirlendi.
TOBB KGK Başkanı Nurten Öztürk bir video paylaşımıyla kadın girişimcileri yarışmaya katılmaya davet etti…
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #kpss2022 |
2 | #LGBTdayatması |
3 | Dersim |
4 | Emre Olur |
5 | Alıç |
6 | #NefretYürüyüşüneHayır |
7 | #istvbjk |
8 | #pazar |
9 | Acıtan Sorular |
10 | Cenk Çelik |