İçerik üreticilerine müjde: Instagram “Hediyeler” özelliğini Türkiye’de kullanıma sunuyor | Son 24 saatin gündemi
Instagram, içerik üreticilerinin kullanıcılardan hediye alarak para kazanmasına olanak tanıyan “Hediyeler” özelliğini Türkiye’de kullanıma sundu.
İçerik üreticileri, “Profesyonel pano” üzerinden “Hediyeler” özelliğini etkinleştirebilecek. “Hediyeler” aktif edildikten sonra kullanıcılar, sevdikleri içerik üreticilerine sanal hediyeler gönderebilecek.
Yeni özellik şu anda herkeste yok. Ancak geldiğinde, Reels videoların sol alt tarafında profilin üst kısmında “Hediye gönder” butonu yer alacak. Kullanıcılar da bu buton üzerinden hediye gönderebilecek. Hediyeler, “yıldız bakiyesi” yoluyla gönderilecek. Para karşılığında alınan bu bakiyeleri, kendi Instagram hesabınıza yüklemeniz gerekecek.
Instagram’ın “Hediyeler” özelliği, içerik üreticileri için yeni bir gelir kapısı açarken kullanıcıların da sevdikleri içerik üreticilerine destek olmalarını sağlıyor.
ChatGPT yeni yetenekler kazandı: Sesli ve görsel de iletişim kurabiliyor
OpenAI, ChatGPT’ye yeni özellikler ekledi. Bu özellikler, kullanıcıların yapay zeka botunu yalnızca mesaj yazarak değil, yüksek sesle konuşarak veya fotoğraf yükleyerek yönlendirmesine de olanak tanıyor.
Sesli sohbet kısmı, Alexa, Google Asistan veya Siri gibi çalışıyor. Kullanıcılar, istedikleri şeyi yapay zekaya söyleyerek sohbet edebiliyorlar. ChatGPT bunu arka planda metne dönüştürüyor ve büyük dil modeline aktararak yanıt alıyor ve bunu tekrar ses fotmatına dönüştürerek yanıtı kullanıcıya sesli olarak aktarıyor.
Fotoğraf ile iletişim kurma kısmı ise Google Lens gibi çalışıyor. Kullanıcılar çektikleri fotoğrafı yükleyerek ChatGPT ile fotoğraf üzerine sohbet edebilecek. Belki sosyal medyaya yükleyeceği bir post için caption önerisi isteyecek ya da fotoğrafta tanımladığı objelerin kullanımıyla ilgili detayları aktarmasını isteyecek…
Önümüzdeki iki hafta içinde ChatGPT Plus abonelerine sunulması beklenen özelliklerin ücretsiz sürümde aktif edilmesi biraz uzun sürecek gibi görünüyor.
Spotify dil bariyerini yıkıyor
Spotify, podcast’lerin yapay zekâyla diğer dillere çevrilmesini sağlayan bir özellik duyurdu. Bu özellik, OpenAI’ın Whisper aracını kullanıyor ve podcast’leri tamamen başka bir dile çevirerek yayıncının kendi sesinden farklı dillerde seslendiriyor.
Şirket, özelliğin ilk olarak İngilizce dilindeki podcast bölümlerini İspanyolca’ya çevirmek için kullanılacağını duyurdu. Dünya çapındaki tüm kullanıcılar bugünden itibaren İngilizce podcast’lere İspanyolca çeviri seçeneğiyle ulaşabilecek.
Spotify, ilerleyen haftalarda Fransızca ve Almanca çeviri seçeneklerinin de geleceğini ekliyor.
Devrim niteliğindeki podcast çevirme özelliğinin geniş çapta ne zaman kullanıma sunacağı konusunda bir bilgi verilmedi. Aynı şekilde diğer dillere desteğin ne zaman geleceği de bilinmiyor.
Y kuşağı orta yaş krizinde
Her ne kadar bu günlerde Z kuşağının cesareti konuşulsa da kendinden önceki tüm kuşakların öğretilerini büyük ölçüde reddeden ilk kuşak Y… Sosyal bilimcilere göre iş ve sosyal yaşamda gelenekleri yıkan bu kuşak otoriteye karşı oldukça dik bir duruş sergiliyor. Baby Boomers’ın dünyasını da kurduğu düzeni de sevmiyorlar… Neden anlaşılamadıklarını ve yalnızlaştıklarını anlamak hiç de zor değil. Modern dünyayla gelenekselin, sokakla internetin, X ile Z kuşağının arasında sıkışan bu nesil şimdi de gençlik ve yaşlılık arasında bir sınav veriyor. Doğru duydunuz Y kuşağı orta yaş krizi belirtileri göstermeye başladı. E yaş da gelmedi değil… En genç Y kuşağı üyeleri 27’sine basmışken önemli bir kısmı 40’ı devirdi. Pek çoğunun gençliğinin en güzel zamanları pandemi, ekonomik kriz, iklim krizi, deprem gibi acı olaylarla gölgelendi. Haliyle olaylar üst üste gelince ve yaşam şartları zorlaşınca erken yoruldular… Belki de Sylvia Plath’in “Ne zaman dikkatimi toplamaya çalışsam, kafam bir patenci gibi kayıp kocaman bir boşlukta dalgın dalgın dönüp duruyordu” dediği yerdeler. Ancak aynı anda birçok şeyle mücadele etmekten dolayı yorgun ve kaybolmuş hissetseler de Marketing Türkiye adına VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Y Kuşağı Orta Yaş Krizinde” araştırmasına göre savaşmaktan asla vazgeçmiyorlar. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Türk Halkı Cumhuriyet Değerlerini 100 yıl sonra yeniden tanımladı
Cumhuriyetin 100. yıl coşkusu ülkenin dört bir yanına yayılmışken Aksoy Araştırma, Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmayla Cumhuriyetin değerlerini yeniden tanımladı. İşte 100. yılında Cumhuriyeti anlatan o değerler…
Türk halkı tarafından yeniden tanımlanan 11 Cumhuriyet değerine göz atmak için TIKLAYIN.