Bakan Kurum açıkladı: İstanbul’da 1,5 milyon riskli konut taşınacak | Son 24 saatin gündemi
Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bir yandan bölgede yeniden hayat kurulmaya çalışılırken bir yandan da olası Marmara depreminin yıkıcı etkileri tartışılıyor.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İstanbul’da olası bir depremde risk teşkil eden binalarla ilgili olarak önemli bir açıklama yaptı.
TRT Haber’de yer alan habere göre; İstanbul’da 1,5 milyon riskli konut belirlediklerini aktaran Bakan Murat Kurum “Riskli konutları hem Anadolu hem Avrupa Yakası’ında belirlediğimiz iki rezerv alana, taşıyacağız” dedi.
EYT yasa teklifi meclisten geçti
EYT (Emeklilikte Yaşa Takılanlar) düzenlemesi TBMM’den geçti. 2 milyon 250 bini aşkın vatandaşın beklediği karar mecliste oy çokluğuyla onaylandı.
9 Eylül 1999’dan önceki sigortalıları kapsayan teklif yasalaştı, son aşamada ise Cumhurbaşkanı’nın imzasıyla yürürlüğe girecek.
5 partiden toplam 395 milletvekilinin evet oyuyla yasalaşan teklifle ilgili detaylar şöyle;
- İlk defa yaşlılık veya emekli aylığı bağlananlardan yaşlılık veya emekli aylığı talebi nedeniyle işten ayrılış bildirgesi verilenlerin işten ayrılışını takip eden 30 gün içerisinde en son çalışılan (özel sektör) iş yerinde sosyal güvenlik destek primine tabi çalışılmaya başlaması halinde, tekrar çalışmaya başlanan tarih itibarıyla sosyal güvenlik destek primi işveren hissesinin 5 puanlık kısmına isabet eden tutar Hazine tarafından karşılanacak.
- Sosyal güvenlik destek primi işveren hissesi indiriminden yararlanmak için tek şans olacak. Yani sigortalının işten ayrılması durumunda Sosyal güvenlik destek primi işveren hissesi indiriminden tekrar yararlanmak mümkün olmayacak.
- Eklenen geçici maddeyle (Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu), teklifin yürürlük tarihinden sonra aylık bağlanması talebinde bulunanlardan yaşlılık veya emekli aylığı bağlanacak olanlar, söz konusu hükümlerde yaş dışındaki diğer şartları taşımaları halinde yaşlılık veya emekli aylığından yararlanacak. Bu hüküm esas alınarak geriye dönük herhangi bir ödeme yapılmayacak ve geriye dönük hak talep edilemeyecek.
Spotify’ın kalp butonu tarihe karışıyor
Çevrim içi müzik devi Spotify, arayüz değişikliğine gidiyor ve uygulamanın ikonik kalp butonu tarihe karışıyor. Kullanıcılar beğendikleri şarkıları, podcast’leri ve çalma listelerini kaydetmek için kalp butonunu kullanıyordu. Yeni arayüzde bu işlevi “artı” simgesi yerine getirecek.
Beğenilen içerikler başarıyla kaydedildiğinde artı simgesi yeşil bir onay işaretine dönüşecek. Şirket, uygulamanın daha etkin kullanılabilmesi için böylesi bir değişikliğe gidildiğini açıkladı. Ayrıca Spotify, artı simgesiyle beraber podcastlerin eskiye göre daha kolay kaydedileceğine ve dolayısıyla bundan böyle daha çok dinlenebileceğine inanıyor. Yeni artı simgesi/butonu önümüzdeki günlerde iOS ve Android ve diğer platformların tamamında kullanıma sunulacak.
Devlet dairelerini TikTok’a kapatan ülke sayısı artıyor
Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği Komisyonu’nun ardından Kanada da devlet kurumlarında çalışanların TikTok kullanmasını yasaklandı. Öte yandan Danimarka parlamentosu da “casusluk” riski teşkil ettiği gerekçesiyle 179 milletvekili ve çalışanlarından TikTok uygulamasını resmi telefonlara yüklememesini, yüklü olanların ise silmesini istedi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Markaların oyundaki skoru ne?
Marketing Türkiye adına VeriNays’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre gamer’lar boş vakit buldukça oyun oynuyorlar. Bu boş vakitler günde ortalama 4-5 saate tekabül ediyor. Genellikle akşam saatlerine kadar okulda veya işte olan gamer’lar için oyun mesaisi 18’den sonra başlıyor. Gece yarısına kadar oyuna odaklanma artıyor ve okul-iş yoğunluğuna göre sabahın ilk saatlerine kadar oyunlar devam ediyor.
Araştırmaya göre gamer’lar genellikle ilgilendikleri bir oyunu düzenli olarak oynama eğilimde. Bununla birlikte yeni çıkan veya dönemsel olarak popülerleşen oyunlara da kayıtsız kalamıyorlar. Aylık olarak bakıldığında oyunlar için ortalama 150-200 TL’lik bir harcama yapılıyor. Gamer’ların yüzde 82’si bu harcamaları kendi kazançları veya harçlıklarıyla yapıyor. Kredi kartları beklenildiği üzere bu alanda en sık tercih edilen ödeme aracı olurken öne çıkan diğer ödeme aracı ise sanal kartlar oluyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.