Ronaldo ve Messi rekabetini Louis Vuitton kazandı! | Son 24 saatin gündemi
Ronaldo ve Messi rekabetini Louis Vuitton kazandı!
Son 15 yılın en büyük futbol rekabeti belki de iki takım arasında değil iki futbolcu arasında geçmişti. Evet Cristiano Ronaldo ve Lionel Messi… Tam da Dünya Kupası’nın başlamasına bir gün kala küresel moda devi Louis Vuitton bu rekabeti oldukça estetik ve iyi düşünülmüş bir çalışmayla iletişimine taşıdı ve tüm dünyada büyük yankı uyandırdı…
Cristiano Ronaldo ve Lionel Messi’nin aynı anda paylaştıkları fotoğraf dünyanın gündemine oturdu. İkilinin Louis Vuitton sandığı üzerindeki yine aynı markalı valizde satranç oynadıkları fotoğraf toplamda 60 milyonun üzerinde beğeni aldı. Fotoğraf, Louis Vuitton markası için Annie Leibovitz tarafından çekildi.
Ronaldo ve Messi’nin fotoğrafında görüntülenen karedeki satranç detayı ise sosyal medyada birçok kullanıcının dikkatini çekti. Fotoğraftaki maçın, satrançta “büyük usta” unvanı kazanan oyuncular Magnus Carlsen ve Hikaru Nakamura’nın 2017’deki karşılaşmasından alındığı ortaya çıktı. Dünyanın aktif olarak en iyi iki satranç oyuncusunun bu maçında da taraflar yenişememişti…
Masadaki satranç maçı ve Ronaldo – Messi rekabeti berabere biterken Louis Vuitton’un bu ikonik fotoğrafla iletişim dünyasında bir gol daha attığından şüphe yok…
Meta, makale yazmayı beceremeyen yapay zekanın fişini çekti
Meta’nın akademik makale kaleme almak için tasarladığı Galactica adlı yapay zeka, demo sürecinde sınıfta kaldı. Bilimsel literatüre katkı sağlamak amacıyla ortaya çıkan yapay zeka, ırkçı ve anlamsız metinler yazmaya başlayınca kapatıldı.
Meta’nın, geçtiğimiz hafta başında tanıttığı Galactica’nın, 48 milyondan fazla makale, ders kitabı ve ders notu, bilimsel site içeriği ve ansiklopediden oluşan bir külliyat olması amaçlandı. Meta yapay zekayı beslemede kullanılan yüksek kaliteli içeriğin yüksek kaliteli çıktı vermesini bekliyordu. Ancak Galactica’yı deneyen kullanıcılar, yapay zekanın mantıklı olmayan ve ırkçı anlamlar taşıyan cümleler kurduğunu ifade etti. Eleştiriler üzerine Galactica’yı rafa kaldıran Meta’nın, sorunları giderdikten sonra yeniden bu konuda harekete geçip geçmeyeceği ise henüz bilinmiyor.
Kaynak: Ars Technica
Artık bilgisayarınız mesajlarınızı ifşa etmeyecek
WhatsApp’ın mobil versiyonunda telefonunuzun şifresi bilinse bile mesajlarınızı korumak için parmak izi kilidi veya şifre belirleyebiliyorsunuz.
Ancak WhatsApp Web tarafına bu güncelleme yıllardır gelmedi… Dolayısıyla bilgisayarını ortak kullanan ya da ofiste WhatsApp’ını açık bırakanlar bu mahremiyetten yoksun kalabiliyorlar.
WABetaInfo tarafından paylaşılan ekran görüntüsüne göre WhatsApp gizlilik ihtiyacını sonunda fark etmiş ve özellik üzerinde çalışmaya başlamış.
Söz konusu özelliği etkinleştirmek isteğe bağlı olacak ve uygulamanın ne sıklıkta parola isteyeceğini kullanıcı belirleyecek. Parolanızı kaybetmeniz durumunda, uygulamadan çıkış yapmanız ve cihazınızı QR kodu ile bağlayarak WhatsApp Web’de tekrar oturum açmanız gerekecek.
Reklam sektörü çalışanları, gidişata “Dur!” demek için harekete geçiyor
Reklam sektöründe yaşanan sıkıntıların ayak sesleri ne zamandır duyuluyor…. Başında bitmek tükenmek bilmeyen mesai saatleri ve düşük maaşların geldiği zorlayıcı çalışma koşulları, özellikle genç yetenekleri reklamcılıktan soğutmaya başlayınca devasa bir krizin kapısı aralandı. Giderek yükselen ayak sesleri bugün, büyük bir adıma dönüştü ve sektör emekçileri sendika çatısı altında haklarını aramak üzere harekete geçti… “Reklamcılar Platformu” adıyla örgütlenen sektör çalışanları, sıkıntıların bir günde ortaya çıkmadığını dolayısıyla bir günde çözülmeyeceğini belirtiyor ancak bu gidişata “Dur!” demek istiyor. 12 Kasım’da resmi olarak kurulduklarını duyuran Reklamcılar Platformu sözcüleri, yola çıkış hikayelerini, duruşlarını ve hedeflerini Marketing Türkiye’ye anlattı…
Influencer’lar artık “tanıtıcı” değil “satıcı”
Satış ortaklığı on yıllardır kullanılan pazarlama stratejilerinden biri olsa da diğer tüm stratejiler gibi çağa uygun dinamiklerle sürekli kendini yeniliyor ve dönüştürüyor. Son dönemde ise influencer’ların da bu sistemle çalışmaya başlamasıyla iyiden iyiye popülerlik kazandı. Satışı kim yaparsa komisyonu o alır! Sosyal medyanın ölçülebilir verilere kolayca erişme şansı tanıması, markaların influencer’larla satış ortaklığı yöntemiyle çalışmasını da kolaylaştırdı ve markalar paylaşılan link üzerinden komisyon verdikleri bir sistme için influencer’ların kapısını çalmaya başladı.
Teknosa ve LC Waikiki gibi kimi markalarsa işi bir adım daha ileriye taşıyıp “Link üzerinden satışı kim yaparsa komisyonu o alır” diyerek sosyal medya kullanan herkesi influencer olmaya davet ediyor. Böylece affilate marketing bugün, arkasına sosyal medyadaki haraketliliği de alarak en iyi “performans”ı sergileyenin en çok kazandığı bir dönüşümle karşımıza çıkıyor. Elbette bu dönüşümü şekillendiren başka etkenler de var. Durmak bilmeyen enflasyon sosyal medya kullanıcılarını alternatif kazanç kapıları aramaya iterken yeni e-ticaret yasasıyla sınırlandırılan reklam yatırımları markalar için influencer’larla satış ortaklığını bir zorunluluğa dönüştürüyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.