L’Oréal make up artistleri kadar yetenekli akıllı cihazlarını tanıttı | Son 24 saatin gündemi
Tekno güzellik markası L’Oréal dünyanın en etkili teknoloji etkinliği olan CES 2023’te iki akıllı makyaj aracını duyurdu: Mükemmel kaşları tasarlamak için AR teknolojisi kullanan Brow Magic ve titretme taşma yapmadan ruj sürebilme yeteneğine sahip olan HAPTA…
Geçici dövme yapan cihazlarla benzer bir çalışma pratiği olan Brow Magic, inç başına 1200 noktaya baskı yapabilen 2400 kök uca sahip. Hangi kaş makyajının yapılacağı Brow Magic app’i üzerinden AR efektleri denenerek seçilebiliyor. Brow Magic ayrıca microblading ve microshading’e benzer farklı efektler de öneriyor.
HAPTA ise sınırlı el ve kol hareketlerine sahip olduğu için ya da titreme veya taşma gibi sorunlar sebebiyle ruj sürmekte zorlanan kişiler için geliştirilmiş bir teknoloji.
Kaynak: The Verge
YHT biletleri yüzde 15 zamlandı
Özellikle İstanbul, Ankara, Eskişehir ve İzmit arası yapılan yolculuklarda sıklıkla kullanılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) biletlerine zam geldi. Böylece zamandan ve masraftan tasarruf sağladığı için tercih sebebi olan YHT bilet fiyatları yaklaşık yüzde 15 artmış oldu.
Geçtiğimiz yıl içerisinde Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) YHT biletlerine Ocak ayında yüzde 20, Mart ayında yüzde 10, Nisan ayında yüzde 15, Haziran ayında yüzde 30 ve son olarak Eylül’de yüzde 10 oranında zam yapmıştı.
Zammın ardından İstanbul-Ankara arası bilet fiyatı 215 TL’den 248 TL’ye, Eskişehir-Ankara arası bilet fiyatı 95 TL’den 110 TL’ye, Eskişehir-İstanbul arası bilet fiyatı da 140 TL’den 161 TL’ye çıktı. Ankara-Konya biletleri ise 95TL’ten 112 TL’ye çıktı.
Microsoft arama motoruna ChatGPT desteği geliyor
ChatGPT son dönemlerde yakaladığı ivmeyle pek çok kullanıcının dikkatini çekmeyi başardı. Tahmin etmesi zor olmayan bir biçimde de ChatGPT teknoloji devlerinin de radarına girdi. The Information tarafından paylaşılan bilgilere göre Microsoft, arama moturu Bing’e ChatGPT’yi entegre etmek için çalışmalara başladı.
Microsoft’un yakında uygulamaya konulacağı belirtilen yeni ChatGPT entegrasyonu ise Bing’deki arama sonuçlarında cevaplar sunmakla yükümlü olacak. Yani arama motoruna soru sorduğunuzda, ChatGPT’nin cevabı sonuçlarda gösterilecek.
The Information’da yer alan bilgilere göre Microsoft bu iş birliğini Mart ayından önce gerçekleştirecek ve ChatGPT’yi Bing’e entegre edecek. Üstelik Bing bu iş birliği sayesinde yakında ücretli olacak olan ChatGPT’den ücretsiz olarak faydalanmak için tek adrese dönüşecek.
Miyazaki, yeni yılı yeni karakterle kutluyor
Japon gelenekleri arasında “nengajo” adı verilen kartları yeni yıl geldiğinde eşe dosta hediye etmek yer alıyor. Sevilen animasyon stüdyosu Studio Ghibli’nin kurucusu Hayao Miyazaki ise çizdiği kartla hayranlarının yeni yılını kutluyor.
Karakter yaratma konusundaki becerisiyle tanınan 81 yaşındaki Miyazaki, yeni yıl için sadece bir karakter çizmekle kalmadı, ona bir isim ve arka plan da verdi. “12 Hayvanlı Takvim”e göre 2023, “tavşan” yılı olduğu için hazırladığı karta “Uu-chan” adlı bir tavşan çizen Miyazaki, arka plana sevilen filmi “Totoro”ya ait karakterler yerleştirdi. “Uu-chan” ismi ilk hecesini, Japonca tavşan anlamına gelen “usagi”den alıyor. “Fuu-chan” ise hem ikiz (futago) hem de şans (fuku) anlamlarına gönderme yapan bir kelime oyunu. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Üretim sektöründe CEO’lar uzlaştı: “En büyük hedefimiz ayakta kalmak”
KPMG International, CEO’ların önceliklerini tespit etmek üzere, büyük ölçekli üretim şirketlerinden 146 CEO’nun katılımı ile bir anket düzenledi. Araştırmada endüstriyel üretim sektörü yöneticilerinin, önlerindeki fırsat ve zorluklar karşısında kendilerini ne şekilde konumlandıracakları konusunda karar alırken kendi durumları ile kıyaslama yapabilecekleri ve ders çıkarabilecekleri görüşler yer alıyor.
Sonuçlar; küresel salgının, iklim değişikliğinin ve jeopolitik gelişmelerin sektörü akıllı dijitalleşme ve ESG (çevresel, sosyal ve yönetişim) hedeflerine ağırlık verme şeklinde iki yönlü bir dönüşüme eskisinden daha fazla odaklanmaya zorladığını gösteriyor. Sektör genelinde, müşterilerin ve yatırımcıların giderek artan değişim talepleri karşısında, değer zincirinin tamamında dönüşüm sağlayacak teknolojilere sahip olma gereksinimi hiç olmadığı kadar acil ve önemli hale gelmiş durumda…
KPMG International anketindeki 3 yıllık süre zarfında küresel salgının kurumları üzerindeki etkisi ile ilgili soruya CEO’ların üçte ikisinden fazlası (yüzde 68), küresel bir kapanma halinde kendi tedarik zincirlerinin değişim ve/veya zorluklar karşısında ayakta kalmasını sağlamayı hedefledikleri şeklinde yanıt veriyor. Değişim ve/veya zorluklar karşısında ayakta kalma kabiliyetine öncelik vermek; bu soruya en çok verilen yanıt olup yeni bir önceliğin ortaya çıktığını göstermesi açısından önem taşıyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.